- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Εκπαίδευση εναντίον Ειδίκευσης: Η διαφορά στην οδηγική μας συμπεριφορά
Παρατηρήσεις από τον δρόμο και από τη ζωή
Εκπαίδευση εναντίον Ειδίκευσης: Η εφαρμογή των δύο στην οδηγική μας συμπεριφορά
Παρατηρώντας καθημερινά τη συμπεριφορά των ανθρώπων στον δρόμο, διαπιστώνω πράγματα που με προβληματίζουν βαθιά και μου αρέσει να τα μοιράζομαι. Βλέπω επαγγελματίες οδηγούς να κορνάρουν ή να βρίζουν, βλέπω αυτοκίνητα με αυτοκόλλητο ιατρού να κορνάρουν μόλις ανάψει το πράσινο και άλλες τόσες σκηνές που λίγο-πολύ έχουμε δει όλοι μας.
Με αυτές τις εικόνες στο μυαλό, σκέφτομαι πόσο περιορισμένα αντιμετωπίζουμε την έννοια της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, όταν οι άνθρωποι έρχονται για να μάθουν οδήγηση, μου λένε συχνά: «Δάσκαλε, κάνε με καλό οδηγό,να μη μου σβήνει, να παρκάρω τέλεια, να μπορώ να ξεκινάω στην ανηφόρα». Πάντα χαμογελώ με κατανόηση. Γιατί μέσα σε αυτόν τον διάλογο κρύβεται μια βαθύτερη σύγχυση: ζητάμε ειδίκευση, όχι εκπαίδευση.
Η ειδίκευση αφορά τη δεξιότητα. Θέλεις να μάθεις να παρκάρεις, να στρίβεις σωστά, να ελέγχεις το όχημα. Είναι απαραίτητα όλα αυτά, αλλά δεν είναι αρκετά. Η εκπαίδευση είναι κάτι πολύ πιο ευρύ και βαθύ: αφορά τη διαμόρφωση της σκέψης, της συμπεριφοράς, του χαρακτήρα. Είναι η παιδεία που κουβαλάμε μαζί μας σε κάθε πτυχή της ζωής, είτε οδηγούμε είτε απλώς υπάρχουμε δίπλα στους άλλους.
Πολλές φορές ακούμε: «Μα είναι μορφωμένος άνθρωπος, πώς αντιδρά έτσι;». Και εδώ έρχεται μια σημαντική διόρθωση: όχι, δεν είναι μορφωμένος, έχει απλά ειδικότητα. Μπορεί να είναι γιατρός, δικηγόρος, υδραυλικός… Αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και εκπαιδευμένος άνθρωπος με την ουσιαστική έννοια του όρου.
Η λέξη μόρφωση προέρχεται από το αρχαίο ρήμα «μορφόω», που σημαίνει «δίνω μορφή» ή «σχηματίζω». Άρα η μόρφωση αφορά τη διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότητας, τόσο ηθικά όσο και πνευματικά, αλλά και την κοινωνική συμπεριφορά του ανθρώπου. Δεν είναι απλώς ένα πτυχίο ή μια άδεια άσκησης επαγγέλματος. Αν θέλουμε πραγματικά να αλλάξουμε κάτι στους δρόμους, στις τάξεις, στις σχέσεις μας, ας στραφούμε στην εκπαίδευση με την ουσιαστική της έννοια. Ας αναρωτηθούμε: πώς συμπεριφερόμαστε, τι αξίες μεταφέρουμε, πώς φερόμαστε στους άλλους;
Μήπως η πολιτεία σπέρνει ανέμους και θερίζει θύελλες εδώ και δεκαετίες;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.