- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Τα αυτοκίνητα smart 1 και 3 επαναπροσδιορίζουν τα ηλεκτρικά SUV
Τα smart άλλαξαν πολύ, αλλά παραμένουν funky και ξεχωριστά
Smart 1 και 3: Η επανεκκίνηση μιας αστικής επανάστασης, από αυτοκίνητο πόλης στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης
Με DNA καθαρόαιμου αυτοκινήτου πόλης, που άλλαξε τον τρόπο μετακίνησης μέσα σε αυτές και δημιούργησε μια τάση η οποία καθιερώθηκε στην αυτοκίνηση, αυτή της μικροκινητικότητας, τα νέα smart είναι μεγαλύτερα, πιο ευρύχωρα και αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα.
Το αρχικό smart μάς συστήθηκε ως ένα μικροσκοπικό διθέσιο αυτοκίνητο, σχεδιασμένο στη Γερμανία, κατασκευασμένο στην Ευρώπη και τροφοδοτούμενο από έναν μικροσκοπικό βενζινοκινητήρα. Αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη μετακίνηση και ήταν το απόλυτο «lifestyle icon», καθώς συνδύαζε την ευθύνη προς το περιβάλλον πληρώντας υψηλά οικολογικά στάνταρ, με τη «χαρά της ζωής» προσφέροντας μεγάλες δόσεις διασκέδασης.
Τώρα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πενταθέσιο SUV, κατασκευασμένο στην Κίνα.
Μετά από αυτήν την επιτυχημένη πορεία, η εταιρεία αποφάσισε να κάνει μια επανεκκίνηση δημιουργώντας διαφορετικές προοπτικές για τη νέα εποχή που διαμορφώνεται στην αυτοκίνηση. Xωρίς να χάσει ίχνος από το συναίσθημα που αποπνέει η μάρκα, πέρασε στη φάση της ενηλικίωσής της. Στηρίζεται στο θεμέλιο του παρελθόντος της και δημιουργεί νέα, καινοτόμα και συναρπαστικά προϊόντα, εκφράζοντας τη φιλοσοφία της χωρίς συμβιβασμούς, για ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον.
Τα smart #1 και smart #3, τα πρώτα μοντέλα της μάρκας, «πάτησαν» Ελλάδα εδώ και καιρό, συστήθηκαν με επιτυχία στο ελληνικό κοινό και ξεκίνησαν την εμπορική τους πορεία.
Smart #1
Tο νέο smart #1 σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της μάρκας smart και αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart. Είναι ένα SUV το οποίο σπάει το καλούπι που ξέραμε για τα αυτοκίνητα πόλης – πλέον είναι πολύ περισσότερο «αυτοκίνητο». Ναι μεν χάνει μέρος της αστικής ταυτότητάς του, αλλά κερδίζει σε παρουσία, χρηστικότητα και ευελιξία, πάντα με τα δεδομένα ενός καθαρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, διαθέσιμου σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Η εμφάνισή του χαρακτηρίζεται από νέα σχεδίαση, νέα τεχνολογία και μια νέα προσέγγιση όσον αφορά την αστική του ταυτότητα, μια και η smart οραματίζεται τα νέα της αυτοκίνητα όχι μόνο ως μέσα μεταφοράς, αλλά και ως το τρίτο κατά σειρά μέρος, μετά το σπίτι και τον χώρο εργασίας, όπου όλοι μας περνάμε πολύ χρόνο.
Το εξωτερικό του χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι κρυφές ηλεκτρικές χειρολαβές, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή, που δεν θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Το ολοκαίνουργιο smart #1, με μήκος 4,27 μ., μεταξόνιο 2,75 μ. και ζάντες έως 19 ιντσών, διαθέτει ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό με θέα 360°, με το σύνολο να ισορροπεί ανάμεσα στην αισθητική και την αεροδυναμική, διατηρώντας την κληρονομιά της μάρκας smart.
Η πόρτα χωρίς πλαίσιο και η επιλογή της διχρωμίας είναι χαρακτηριστικά της smart από την αρχή της πορείας της, ενώ οι κρυφές χειρολαβές αναδύονται αυτόματα όταν πλησιάζουμε το αυτοκίνητο. Την εικόνα συμπληρώνουν τα εντυπωσιακά φώτα CyberSpark+, με λειτουργία προσαρμοζόμενου μακρινού φωτισμού και ένα εντυπωσιακό εφέ πυροτεχνημάτων στο πίσω μέρος, που προσφέρει πραγματικά μοναδικά γραφικά στα φωτιστικά σώματα.
Με τα νέα smart, ο χώρος επαναπροσδιορίζεται, με την ευρυχωρία και τον premium χαρακτήρα να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά τους – και το smart #1 είναι γνήσιος εκπρόσωπος αυτής της προσέγγισης. Το μεγάλο μεταξόνιο επιτρέπει μια μεγάλη απόσταση μεταξύ των αξόνων, μεγιστοποιώντας έτσι τον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου, ενώ παρέχεται δυνατότητα εξατομίκευσης στο εσωτερικό σύμφωνα με το στιλ και τις ανάγκες του κάθε ιδιοκτήτη.
Ο πίσω πάγκος-κάθισμα διαιρείται σε ποσοστό 60:40, με δυνατότητα ενδιάμεσης φόρτωσης, ενώ μετακινείται και οριζόντια για να παρέχει διαφορετικό χώρο μεταξύ της δεύτερης σειράς καθισμάτων και του χώρου φόρτωσης. Εν προκειμένω οι χώροι αποσκευών είναι πίσω 370 λίτρα που με αναδιπλωμένα τα καθίσματα φθάνει τα 986 λίτρα και εμπρός κάτω από το καπό (frunk) υπάρχουν διαθέσιμα 15 λίτρα.
Μπροστά ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων Full HD LCD 9,2 ιντσών, ένα Head Up Display 10 ιντσών και μια κεντρική οθόνη Infotainment 12,8 ιντσών δίνουν τη διάσταση υψηλής τεχνολογίας στο εσωτερικό. Το #1 διαθέτει πλήρη γκάμα συστημάτων ενημέρωσης και προστασίας του οδηγού, ενώ πέτυχε βαθμολογία 5 αστέρων στο τεστ της EuroNCAP. Παράλληλα, ως «έξυπνο» αυτοκίνητο, διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, ώστε οι εφαρμογές να μαθαίνουν και να βελτιώνονται για να καλύπτουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού. Η δε αλεπού που εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη, είναι το άβαταρ του #1 που αλληλεπιδρά με τους επιβάτες και ανταποκρίνεται στις φωνητικές τους εντολές.
Το smart #1 προσφέρεται σε τέσσερα set-up μπαταριών και ιπποδυνάμεων. Οι βασικές πισωκίνητες εκδόσεις (Pure, Pure+, Pro, Pro+, Premium) διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και μπαταρία 49 kWh, προσφέροντας αυτονομία 310 χλμ., ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις (Pulse και BRABUS) διαθέτουν συνδυαστική ισχύ 360 και 428 ίππων αντίστοιχα. Να σημειώσουμε ότι η BRABUS (με σπορ προφίλ οδήγησης που «βάζει φωτιά στην άσφαλτο») έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Οι αυτονομίες κυμαίνονται από 310-440 χλμ. ανάλογα με την έκδοση.
Smart #3
Το #3 είναι το coupe SUV της smart, με εξαιρετικές επιδόσεις και δυναμική σχεδίαση, ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει με την αυτονομία, την επιτάχυνση και τον σύντομο χρόνο φόρτισής του. Είναι το μοντέλο που τοποθετείται στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ως ένα ιδιαίτερα συναισθηματικό σπορ, coupe SUV, του οποίου τη σχεδίαση, όπως και του #1, έχει επιμεληθεί το Design Studio της Mercedes. Διαθέσιμο σε πέντε γραμμές εξοπλισμού, Pro, Pro+, Premium, Pulse και BRABUS, έχει μήκος 4,4 μ. και πλάτος 1,8 μ., με τις σπορ του γραμμές και τη δυναμική «μύτη καρχαρία» στη μάσκα να ξεχωρίζουν.
Η εμφάνισή του ολοκληρώνεται από τη φαρδιά σχάρα σε σχήμα Α, τους λεπτούς προβολείς LED και τους μεγάλους τροχούς 19 ή 20 ιντσών. Η πανοραμική, θερμοαπορροφητική οροφή συνδέει το εξωτερικό περιβάλλον με την καμπίνα του αυτοκινήτου για να δημιουργήσει μια φιλόξενη ατμόσφαιρα που περνάει διαδοχικά και στο εσωτερικό.
Ένα εσωτερικό που είναι ποιοτικό και ταυτόχρονα εργονομικό, με μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις στις πόρτες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων full HD 9,2’’ και το head-updisplay των 10.25’’ ενημερώνουν τον οδηγό για τα πάντα, ενώ η κεντρική οθόνη αφής full HD 12,8’’ για το σύστημα infotainment περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες από τη διαρκή συνδεσιμότητα. Ο χώρος αποσκευών εμπρός είναι 15 λίτρα και πίσω 370 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένα τα καθίσματα φθάνει τα 1.160 λίτρα.
Παρόντα φυσικά και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης. Το σπορ εξωτερικό αντανακλάται και στις επιδόσεις του #3. Το #3 κινεί ηλεκτροκινητήρας μόνιμου συγχρονισμού μαγνήτη και η δύναμη περνάει στον δρόμο μέσα από αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης.
Σε τέσσερις από τις πέντε γραμμές εξοπλισμού, η μέγιστη ισχύς είναι 272 ίπποι, στην BRABUS φτάνει στους 428 ίππους, ενώ η ροπή είναι κοινή στα 343 Nm. Στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, το #3 στην έκδοση BRABUS πετυχαίνει χρόνο 3,7’’, ενώ στη γραμμή Pro+, που θεωρείται η βασική για το #3, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8’’. Η δε μέγιστη ταχύτητα σε όλες τις εκδόσεις 180 χλμ.
Το smart #3 έχει αυτονομία η οποία κυμαίνεται από 455 έως 325 χλμ. ανάλογα την έκδοση, οι εκδόσεις Pro, Pro+, Premium είναι πισωκίνητες, ενώ οι Pulse και BRABUS τετρακίνητες. To βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης και το μεταξόνιο 2.785 mm σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό αμάξωμα και τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 που πετυχαίνει το μοντέλο, προσφέρουν μια δυναμική οδηγική εμπειρία, η οποία απογειώνεται στην έκδοση BRABUS, που παραδοσιακά έχει τα πιο σπορ χαρακτηριστικά απ’ όλες τις υπόλοιπες. Διαθέτει μεγαλύτερους τροχούς, σπορτίφ πεντάλ οδήγησης και έναν ειδικά διαμορφωμένο ήχο κινητήρα, που της προσδίδει αίσθηση motorsport και τετρακίνηση (ΑWD).
Το smart #3 διατίθεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας: μία 49 kWh που προσφέρει αυτονομία έως 325 χλμ. και μία 66 kWh για αυτονομία έως 455 χλμ. Με τη φόρτιση τεχνολογίας DC έως 150 kW/h, το smart #3 φορτίζει από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.