- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Οδηγούμε το νέο Volkswagen Tiguan: Ένα ιδιαίτερα ευέλικτο SUV με τεχνολογία αιχμής
Το νέο Volkswagen Tiguan έχει ευρύχωρο εσωτερικό και είναι ιδανικό για οικογενειακές περιπέτειες
Νέο Volkswagen Tiguan: Το νέο SUV που βασίζεται στο επιτυχημένο DNA του Tiguan
Τι είναι
> Η τρίτη γενιά του Tiguan, του παγκόσμιου best seller της Volkswagen.
Fast Info
> Το πρώτο VW Tiguan κυκλοφόρησε το 1017. Από τότε μέχρι τις ημέρες μας συνολικά σε όλο τον κόσμο πουλήθηκαν 7,6 εκατομμύρια μονάδες εκ των οποίων οι 17.500 στην Ελλάδα, καθιστώντας έτσι το μοντέλο ως best seller για την VW αλλά και την παγκόσμια αγορά.
> Η λέξη Tiguan προέρχεται από τον συνδυασμό των ονομάτων δύο μελών της πανίδας που παραπέμπουν στον δυναμισμό, την ταχύτητα (Tiger) και την ευελιξία σε κάθε έδαφος (Iguana)
Τι ξεχωρίσαμε
> Την εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων hybrid eTSI και Plug-in hybrid και κινητήρες diesel TDI
> Ηλεκτρoκίνηση στην καθημερινότητα: ο επαναπροσδιορισμός του plug-in υβριδικού
> Αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας - για πρώτη φορά στο Tiguan με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V
> Το ότι συγκαταλέγεται στα οχήματα ρυμούλκησης
> Diesel έκδοση TDI με τετρακίνηση στην κορυφαία έκδοση
> Adaptive Chassis Control DCC Pro που προσφέρει ευελιξία και κορυφαία άνεση
> Ευκολία κατά τη στάθμευση - λειτουργία μνήμης
> Εξωτερική σχεδίαση – Σύγχρονος σχεδιασμός SUV μιας νέας εποχής
> Ψηφιακό περιβάλλον - νέο επίπεδο ποιότητας και λειτουργικότητας
> Ευρεία γκάμα με 4 εξοπλιστικά πακέτα, Essential, Life και Μore και R-Line ως κορυφαίες εκδόσεις
Γνωριμία
> Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και SUV για ταξίδια: τα νέα Plug-in hybrid κινητήρια σύνολα του Tiguan εξασφαλίζουν μια ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 km και μια συνδυασμένη αυτονομία άνω των 900 χλμ.
> Hybrid eTSI βασικός κινητήρας: ένα νέο σύστημα 48 V μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και λειτουργεί χωρίς εκπομπές ρύπων σε λειτουργία coasting.
> Ένα premium αυτοκίνητο για τη μεσαία κατηγορία: η λειτουργία μασάζ των καθισμάτων ergoActive και οι προβολείς IQ.LIGHT HD Matrix προέρχονται από το Touareg.
> Νέος έλεγχος των δυναμικών χαρακτηριστικών: Το Adaptive Chassis Control DCC Pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων είναι ένα νέο χαρακτηριστικό στην κατηγορία του Tiguan και συνδυάζει τη μέγιστη άνεση με εξαιρετική ευελιξία.
> Ευφυώς δικτυωμένη φιλοσοφία λειτουργίας: ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη αφής, head-up display και φωνητικός βοηθός με ενσωμάτωση του ChatGPT.
Σχεδίαση
> Με βάση το επιτυχημένο DNA του Tiguan, δημιουργήθηκε μια εντελώς νέα σχεδίαση, χαρακτηριστική για το μοντέλο και τη Volkswagen αλλά ταυτόχρονα και εντελώς νέα, με ιδιαίτερο γνώρισμα το πιο ψηλό και πιο εντυπωσιακό οπτικά εμπρός μέρος.
> Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του Modular Infotainment Matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του στυλ.
> Αεροδυναμική σχεδίαση που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη οικονομία και αυτονομία - συντελεστής οπισθέλκουσας 0,28.
Εσωτερικό / Tech
> Ποιοτικό σε υλικά και συναρμογή ταμπλό.
> Νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων.
> Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού, όπως στα μοντέλα ID., κάτι που εξοικονομεί επιπλέον χώρους.
> Περιστροφικός επιλογέας με ενσωματωμένη οθόνη OLED που προσφέρει πρόσβαση στο χειρισμό του ηχοσυστήματος καθώς και στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου, στην κεντρική κονσόλα.
> Νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet landscape), και μεγάλη οθόνη infotainment 12,9’’ και προαιρετικά 15,0’’ με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών.
> Καινούργιο head-up display (προβολή στο παρμπρίζ) και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD.
> O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος. Επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας αλλά και τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
> Το νέο Tiguan είναι κατά 30 mm πιο μεγάλο (4.539 mm) από τον προκάτοχό του, αλλά το ύψος έχει αυξηθεί ελάχιστα κατά τέσσερα χιλιοστά (1.639 mm). Το πλάτος (1.842 mm) και το μεταξόνιο (2.680 mm) έχουν παραμείνει τα ίδια.
> Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ της νέας γενιάς έχει μία εξαιρετική εκμετάλλευση του χώρου, παρόλο που το SUV είναι ελάχιστα πιο μεγάλο, το πορτμπαγκάζ των εκδόσεων eTSI, TSI και TDI έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα.
> Πλέον στον χώρο αποσκευών υπάρχουν διαθέσιμα 652 λίτρα (όταν είναι φορτωμένο μέχρι το ύψος των στηρίξεων των πίσω καθισμάτων).
> Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί -σε δύο μέρη- προς τα εμπρός και προς τα πίσω, ενώ η γωνία της πλάτης μπορεί να ρυθμιστεί.
> Πλήρης παλέτα συστημάτων υποστήριξης οδηγού από τον βασικό εξοπλισμό.
Στον δρόμο
> Οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα, τέσσερα από τα οποία είναι καινούργια υβριδικά.
> Η γκάμα ξεκινά από δύο οικονομικά ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt (eTSI) και καταλήγει σε δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ενός νέου, επαναστατικού σταδίου εξέλιξης (eHybrid).
> Δύο νέα ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα 48V, τα 1.5 eTSI που αποδίδουν 130 και 150 ίππων με στάνταρ το 7τάχυτο DSG και ηλεκτρογεννήτρια 18 ίππων η οποία φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Οι κινητήρες αυτοί ενσωματώνουν και την τεχνολογία ενεργούς διαχείρισης κυλίνδρων (Active Cylinder Management – ACT).
> Το νέο Tiguan διατίθεται επίσης με δύο νέα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης (eHybrid) με μέγιστη συνδυαστική ισχύ 204 και 272 ίππων και αυτονομία που υπερβαίνει τα 100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται ότι το νέο Tiguan γίνεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Τα σύνολα αυτά χρησιμοποιούν βενζινοκινητήρα 1.5 TSI evo2 με 150 ή 177 ίππους και ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων, συνδυασμός που δίνει αυτονομία κοντά στα 900 χλμ, ενώ συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο DSG 6 ταχυτήτων!
> Στην γκάμα υπάρχουν και δύο υπερτροφοδοτούμενοι 2.0 βενζινοκινητήρες (TSI) απόδοσης 204 και 265 ίππων που συνδυάζονται με τετρακίνηση.
> Η Volkswagen διαθέτει επίσης το Tiguan με τον turbo diesel των 2.0 λίτρων σε δύο επίπεδα ισχύος: με 150 ίππους και 360 Nm ροπής καθώς και με 193 ίππους και 400 Nm ροπής. Η έκδοση 2.0 TDI με 150 ίππους κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ η έκδοση με τους 193 ίππους συνδυάζεται στάνταρ με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION.
> Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων Tiguan είναι διαθέσιμο το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (DSG) με 6 ή διπλού συμπλέκτη DSG 7 ταχυτήτων ανάλογα το μοντέλο.
> Απόσταση από το έδαφος 19 εκ., ζάντες ελαφρού κράματος από 17 έως 20’’.
> Πάρα πολύ καλή ποιότητα κύλισης που μεταφράζεται σε ξεκούραστο και ασφαλές ταξίδι, ακόμα και εκτός αυτοκινητοδρόμων, ήτοι σε επαρχιακό δίκτυο με στροφοδιαδρομές.
> To R-Line της δοκιμής μας είχε πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τετραπλών συνδέσμων πίσω σε κάθε έκδοση) που σχεδόν εξαφανίζει τις όποιες τάσεις για κλίσεις στις στροφές.
> Σημειώνουμε εδώ ότι προαιρετικά μπορεί να προστεθεί η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC με νέο σύστημα «ενεργού ελέγχου πλαισίου» (Adaptive Chassis Control), το DCC Pro με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με δύο βαλβίδες για την επαναφορά και συμπίεση, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σε διάφορα στάδια ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά.
Τιμή
> Οι τιμές της γκάμας του νέου Volkswagen Tiguan αρχίζουν από τις 34.980 ευρώ για την έκδοση Tiguan 1.5 eTSI MHEV ACT 130PS DSG Essential.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.