- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Toyota: Νέο bZ4X με εξαιρετική αυτονομία και κορυφαίες δυνατότητες τετρακίνησης
Οι τιμές της γκάμας bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Toyota bZ4X: Το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας που ανοίγει νέους ορίζοντες
Σας κάνει εντύπωση το όνομά του; Ελάτε τώρα… Αν κοιτάξουμε το portfolio του ιαπωνικού κολοσσού, θα δούμε μερικά εμβληματικά μοντέλα να χαρακτηρίζονται με ονομασίες-συμπλέγματα αρκτικόλεξων – το FJC και το RAV4 είναι δύο από αυτά. Εν προκειμένω, το «bZ» σημαίνει «πέρα από το μηδέν», άρα με μηδενικούς ρύπους. Με άλλα λόγια, είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Το «4» χρησιμοποιείται ως αναφορά, σε γενικές γραμμές, στο μέγεθός του – σκεφτείτε τις διαστάσεις του RAV4. Και το «X» μαρτυρά ότι πρόκειται για SUV. Συνθέτοντάς τα προκύπτει ο συνδυασμός «Toyota bZ4X». Τόσο απλά!
Να σημειώσουμε εδώ ότι η Toyota είναι και παραμένει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που από την αρχή της δημιουργίας της είχε τόσο ξεκάθαρες τάσης προς την ηλεκτροκίνηση, με κατανοητές και ουσιαστικές προτάσεις. «Το αυτοκίνητο είναι αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να το βλέπουμε, ενώ ο “εχθρός” σήμερα είναι οι ρύποι CO2. Αυτούς πρέπει να αντιμετωπίσουμε», είχε πει ο Akio «Morizo» Toyoda. Οπότε το bZ4X ήταν πολυαναμενόμενο – όλοι ήθελαν να δουν πώς θα προσέγγιζε η κραταιά μάρκα την ηλεκτροκίνηση.
Toyota bZ4X - Beyond Zero
Η αλήθεια είναι ότι το πολυαναμενόμενο Toyota bZ4X φέρνει για πρώτη φορά τις πραγματικές off-road ικανότητες των SUV στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η ποιότητα και οι επιδόσεις του bZ4X βασίζονται στην παγκοσμίως υψηλή εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μια κληρονομιά η οποία εκτείνεται σε βάθος τουλάχιστον 25ετίας. Εδώ και χρόνια η Toyota είναι πρωτοπόρος στο ταξίδι προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αλλά αυτό για τη μάρκα ήταν μόνο η αρχή, μια και θέλοντας να προχωρήσει πιο πέρα, δημιούργησε το bZ4X που εκφράζει την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία «Beyond Zero» της Toyota, προσφέροντας οφέλη πέρα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το Toyota bZ4X, το πρώτο μιας σειράς μοντέλων bZ που πρόκειται να λανσαριστούν μελλοντικά στην Ευρώπη, διαθέτει τεχνολογία βασισμένη στην ηγετική θέση της Toyota στα εξηλεκτρισμένα οχήματα εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα.
Τι διακρίνει το Toyota bZ4X
Το Toyota bZ4X βασίζεται στην ολοκαίνουργια, αρθρωτής σχεδίασης, πλατφόρμα (eTNGA), που ενσωματώνει τη μονάδα της μπαταρίας στη δομή του οχήματος, προσφέροντας πρόσθετη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους για δυναμική οδήγηση. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, η ευρυχωρία καμπίνας για πέντε επιβάτες είναι κορυφαία, ενώ η αρχή της μάρκας «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο», υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό cockpit, στο οποίο η TFT οθόνη ενδείξεων και πληροφοριών των 7’’ τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού, ώστε να μπορεί να βλέπει τα όργανα με ελάχιστη κίνηση των ματιών.
Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση και το πάτωμα στη χαμηλότερη θέση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει έως και τα 452 λίτρα – αρκετός χώρος για τη μεταφορά τριών βαλιτσών 82 λίτρων ή δύο mountain bikes. Μάλιστα τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα σε διάταξη 60:40 και έχουν λειτουργία ανάκλισης, ενώ κάτω από το πάτωμα φιλοξενείται μια εργαλειοθήκη.
Η ανάπτυξη νέου, κορυφαίου συστήματος τετρακίνησης στην αγορά των ηλεκτρικών, AWD με X-MODE λειτουργία, έχει πραγματικές off-road δυνατότητες και η αυτονομία αγγίζει τα 516 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση που σε fast charger για 0%-80% χρειάζεται περίπου 30 λεπτά. Τέλος, ενδεικτικό της αξιοπιστίας της Τοyota είναι ότι το Toyota bZ4X προσφέρεται με εγγύηση απόδοσης μπαταρίας και μετά από 11 χρόνια χρήσης ή 1.000.000 χλμ.!
Στον δρόμο
Το προσθιοκίνητο Toyota bZ4X χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW, τοποθετημένο μπροστά, που αποδίδει ισχύ 204 ίππους, ροπή 265 Nm και έχει αυτονομία έως 516 χλμ. Το δε τετρακίνητο μοντέλο διαθέτει ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες 80 kW που κινούν τους εμπρός και πίσω άξονες. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς τους είναι 218 ίπποι, με ροπή 337 Nm και έχει αυτονομία 470 χλμ. Να προσθέσουμε ότι για καλύτερη συνολική κατανάλωση ισχύος χρησιμοποιείται μόνο ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας όταν χρειάζεται χαμηλή ροπή μετάδοσης κίνησης.
Κάτι που επίσης χρήζει αναφοράς είναι το γεγονός ότι η Toyota συνεργάστηκε με τη Subaru –εταίρο της σε θέματα εξέλιξης– για τον σχεδιασμό ενός νέου συστήματος τετρακίνησης που βασίζεται στην εξαιρετική κληρονομιά και των δύο εταιρειών σε συστήματα AWD. Αυτό το νέο σύστημα προσφέρει στο Toyota bZ4X μια κορυφαία στην κατηγορία του ικανότητα οδήγησης εκτός δρόμου, για πρώτη φορά στην αγορά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει από διαφορετικές ρυθμίσεις του X-Mode που προσαρμόζουν την απόδοση σε χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (κάτω από 20 χλμ./ώρα) και προσφέρουν Grip Control για πιο απαιτητική εκτός δρόμου οδήγηση (κάτω από 10 χλμ./ώρα). Η απόσταση από το έδαφος είναι 20,5 εκ., η λειτουργία Water-crossing «δίνει ρέστα», ενώ παρόντα είναι όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης και ενημέρωσης του οδηγού μέσα από την τελευταία γενιά του Toyota Safety Sense.
Οι τιμές της γκάμας Toyota bZ4X αρχίζουν από τις από 35.990 ευρώ, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.