- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Hungaroring: Μία νίκη χωρίς νικητή
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε Norris και Piastri βρέθηκε στο επίκεντρο
O αγώνας της Formula 1 στη Βουδαπέστη: αδιέξοδη σύγκρουση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας
Ο δέκατος τρίτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός δέκατος τρίτος (1.113) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 21 Ιουλίου 2024 στην πίστα Hungaroring στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, προς μεγάλη τέρψη των θεατών οι οποίοι βρέθηκαν μπροστά στην αδιέξοδη σύγκρουση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Η γενέθλια συνθήκη της Formula 1 είναι το ιδανικό περιβάλλον για να αναπτυχθεί μία τέτοια σύγκρουση. Μία ομάδα αποτελούμενη από ένα πλήθος μηχανικών, σχεδιαστών και φροντιστών υπό την αρχηγία ενός, και δύο οδηγοί που πρέπει να φέρουν κάθε Κυριακή τα μονοθέσιά τους στον τερματισμό στην καλύτερη δυνατή κατάταξη. Δύο διακρίσεις έχουν αθλοθετηθεί: της καλύτερης ομάδας και του καλύτερου οδηγού: δηλαδή, της πρώτης στην κατάταξη ομάδας μετά την άθροιση των βαθμών που συγκεντρώνουν οι δύο οδηγοί, και ο πρώτος στην κατάταξη πιλότος σύμφωνα με τους βαθμούς που κατακτά ο ίδιος αθροιστικά σε κάθε αγώνα. Η σύγκρουση ανάμεσα στην ομάδα και τους οδηγούς είναι αναπόφευκτη, ειδικά εάν έχουμε ζευγάρια ισάξιων πιλότων: Jones/Reutemann, Mansell/Piquet, Prost/Senna, Hamilton/Alonso, Vettel/Webber, Hamilton/Rosberg. Στην Ουγγαρία ήρθε να προστεθεί και το ζεύγος Norris/Piastri.
Formula 1: Όλα όσα έγιναν στο Hungaroring
O Αντρέα Στέλλα, ο επικεφαλής της Mclaren, αναγκάστηκε να παρέμβει για να πείσει τον Λάντο Νόρις να επιστρέψει την πρώτη θέση στον ομόσταυλό του Όσκαρ Πιάστρι, η οποία του είχε παραχωρηθεί είκοσι γύρους πριν σε μία κίνηση τακτικής που είχε κάνει η ομάδα, βάζοντας δεύτερο τον Πιάστρι στα pits για να αποφύγει την απειλή του Λιούις Χάμιλτον· κίνηση που είχε αποβεί καθοριστική ώστε να χάσει ο νεαρός Αυστραλός την πρώτη θέση που είχε διεκδικήσει και κερδίσει από τον ομόσταυλό του Βρετανό στην εκκίνηση του αγώνα. Μετά τον τερματισμό ο Νόρις παραδέχτηκε το δικαιότερο του πράγματος στη νίκη του Πιάστρι, όμως στην διάρκεια του αγώνα αρνήθηκε τρεις φορές να πειθαρχήσει στην απαίτηση του μηχανικού του Ουίλλιαμ Γιόζεφ, ο οποίος ενεργούσε, φυσικά, για λογαριασμό της ομάδας. Έπρεπε να παρέμβει ο επικεφαλής για να τον πείσει εκθέτοντας ένα επιχείρημα ακατανίκητο: «Λάντο, πέντε γύροι για το τέλος. Ο τρόπος για να κερδίσεις ένα πρωτάθλημα είναι με την ομάδα. Θα χρειαστείς την ομάδα. Θα χρειαστείς τον Όσκαρ.» Κανείς δεν μπορεί να λειτουργήσει εκτός της ομάδας. Την ύπαρξή σου την αντλείς από την κοινότητα που σε γέννησε και σε μεγάλωσε. Ό,τι είσαι είναι αυτή. Η απόφαση της Αντιγόνης του Σοφοκλή να έρθει σε αντίθεση με την απόφαση του βασιλιά της πόλης, Κρέοντα, να μην θάψει το νεκρό αδερφό της και πρόξενο εμφυλίου πολέμου, Πολυνείκη, οδηγεί σε μία σειρά αυτοκτονιών, δηλαδή αδιεξόδων υπάρξεως.
Ο Στέλλα είπε με απλά λόγια στον οδηγό του ότι είναι ενεργούμενο της ομάδας που, συγκυριακά, εκπροσωπεί και ο ίδιος ο Ιταλός μηχανικός. Όλοι είναι ενεργούμενα μιάς μητέρας-ομάδας στην οποία οφείλουν την ύπαρξή τους. Η ουσία τους προέρχεται από την ομάδα. Για τον επικεφαλής που βρίσκεται πίσω από τα μόνιτορ στην διάρκεια του αγώνα ένας τέτοιος συμβιβασμός είναι σχετικά εύκολος. Όμως ο μαχητής Βρετανός αναρωτιέται ακόμα και τώρα, ώρες μετά τον τερματισμό και την απόφαση του να συμμορφωθεί: “εγώ τί ρόλο παίζω;”. Πού τοποθετείται η δική μου ύπαρξη σε μία τέτοια συνθήκη; Τί είδους ρόλος είναι ο δικός μου σε μία ζωή που υπάρχω ως ενεργούμενο της ομάδας, όταν διακινδυνεύω τη ζωή μου γι’αυτήν; Η ίδια εσωτερική σύγκρουση ταλανίζει και τον «ψυχρό» ομόσταυλό του Όσκαρ Πιάστρι, στον οποίο η απόφαση στέρησε την αυθεντική χαρά της πρώτης νίκης του σε αγώνα Formula 1. Μία παραχώρηση δεν είναι νίκη, ακόμα και εάν σε έχουν διαβεβαιώσει ότι οι ενέργειες στην διάρκεια του αγώνα έγιναν για να εξασφαλίσουν το 1-2, την πρώτη και δεύτερη θέση από την ίδια ομάδα. Μία αμφιβολία που επιδεινώνεται από το γεγονός ότι η Mclaren ουσιαστικά δεν απειλήθηκε σε καμιά στιγμή. Το πρώιμο κάλεσμα του Πιάστρι, από το οποίο ξεκίνησαν όλα τα δεινά της τραγωδίας, δεν δικαιολογείτο από την απειλή του Χάμιλτον για undercut πάνω στον δεύτερο Νόρις. Η Mclaren ήταν τόσο γρήγορη που είχε την πολυτέλεια να επεξεργάζεται σχεδόν φανταστικά σενάρια απειλών, όπως μία εύρωστη κοινότητα αναπτύσει θεωρίες συνωμοσίας που την κρατάνε σε εγρήγορση. Τέλος καλό, όλα καλά; Το αντίθετο. Όχι μόνο κανένας δεν έμεινε ευχαριστημένος - κατά σύμπτωση κανείς, κυριολεκτικά, σε όλο το grid δεν έμεινε ευχαριστημένος, εκτός από τον Χάμιλτον - αλλά άνοιξαν λογαριασμοί που δύσκολα θα κλείσουν. Ένα κορυφαίο μονοθέσιο με δύο κορυφαίους οδηγούς αλλάζει την πίεση από εξωτερική σε εσωτερική. Οι κατάλληλες αντικειμενικές συνθήκες μιας ομάδας θα δοκιμαστούν από την εσωτερική σύγκρουση στην οποία οδηγεί η διαμάχη ανάμεσα στην ανθρώπινη φιλοδοξία ή αξία και την υποταγή της στους στόχους της ομάδας και τους αμφιλεγόμενους τρόπους της επιτεύξεως τους. Ο αγώνας της Βουδαπέστης κατέληξε σε μία νίκη χωρίς νικητές. Στην Mclaren, επιτέλους, άνοιξαν το κουτί της Πανδώρας.
Ο αγώνας
Ο Λάντο Νόρις ξεκίνησε καλά. Προσπάθησε να κλείσει τον ομόσταυλό του στην δεύτερη θέση του grid αλλά στην εσωτερική γραμμή προσεγγίζοντας την πρώτη στροφή, θέση που του έδινε πλεονέκτημα. Από την αριστερή και εξωτερική γραμμή ο Μαξ Φερστάπεν διεκδίκησε μία καλύτερη θέση από την τρίτη που είχε καταλάβει στις κατατακτήριες του Σαββάτου. Όμως βγήκε εκτός ορίων της πίστας, και παρόλο που πήρε τη δεύτερη θέση πίσω από τον Πιάστρι ο οποίος είχε διατηρήσει με ψυχραιμία την γραμμή του σε σχέση με τον Νόρις και είχε τεθεί επικεφαλής, αναγκάστηκε να τη δώσει πίσω, μετά από την λογική παραίνεση του μηχανικού του. Οι μονομαχίες Νόρις-Φερστάπεν-Χάμιλτον-Λεκλέρ-Σάινθ στις πρώτες στροφές για μία καλύτερη θέση, έχοντας επίγνωση ότι σε μία πίστα που η κυριάρχη παράμετρος είναι η φθορά των ελαστικών και οι προσπεράσεις είναι δύσκολες και οι αρχικές θέσεις οδηγούν κατά τεκμήριο στις τελικές, επέτρεψαν στον Πιάστρι να απομακρυνθεί. Πράγματι η πρόβλεψη επαληθεύτηκε, με εξαίρεση τον Φερστάπεν, του οποίου τα νεύρα δεν συνάδουν με την σχεδόν εξασφαλισμένη πρώτη θέση του στο πρωτάθλημα. Προηγείται 76 βαθμών του δεύτερου Νόρις. Όπερ διερμηνευόμενο σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψει τρείς φορές με αντίστοιχες πρώτες θέσεις του Βρετανού για να χάσει το πρωτάθλημα. Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά για την πρώτη θέση στον πίνακα των κατασκευαστών. Η Mclaren υπολείπεται 51 βαθμών αλλά ο Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull δεν προσφέρει τα αναμενόμενα στη συγκομιδή των βαθμών. Βέβαια η αυστριακή ομάδα υπό την καθοδήγηση του Μάρκο έχει επιλέξει έναν δεύτερο οδηγό σαφώς κατώτερο του Φερστάπεν ώστε να αποφεύγει προβλήματα όπως αυτό που αντιμετώπισε, μάλλον αδέξια, ο Αντρέα Στέλλα με τους δύο οδηγούς του. Φυσικά, μετά την αποχώρηση του αεροδυναμιστή Άντριαν Νιούι από την Red Bull η πτώση της αυστριακής ομάδας δεν φαίνεται να έχει τέλος και οι ξένοιαστες μέρες του Φερστάπεν φαίνεται ότι έχουν παρέλθει, μάλλον ανεπιστρεπτί. Όμως η πρώτη θέση του πρωταθλητή οδηγού δεν διακυβεύεται. Στο αγώνα μας η Mercedes κατάφερε δύο φορές να υποσκελίσει τον Ολλανδό βάζοντας δύο φορές τον Χάμιλτον για αλλαγή ελαστικών την κατάλληλη στιγμή.
Εντός της πίστας ο Μαξ Φερστάπεν απέτυχε αρκετές φορές να προσπεράσει τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή ο οποίος αμύνθηκε με υποδειγματικό τρόπο. Στον 35ο γύρο στην δεύτερη στροφή ο Φερστάπεν δεν υπολογίζει την υποστροφή του μονοθεσίου και βγαίνει εκτός πίστας βρίζοντας τους υπεύθυνους της ομάδας για την ανεπάρκεια του αυτοκινήτου, ενώ στον 63ο από τους 70 γύρους στην πρώτη στροφή εκβιάζει την προσπέραση από την εσωτερική, φρενάρει και καβαλάει την εμπρός αριστερή ρόδα του Χάμιλτον πέφτοντας οριστικά στην πέμπτη θέση ενώ παραμένει σιωπηλός για το υπόλοιπο του αγώνα. Είναι ανταγωνιστικός και ενοχικός αλλά δεν είναι ηλίθιος. Για άλλη μία φορά ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ταχύτερος του ομόσταυλου Κάρλος Σάινθ, ο οποίος πλησίασε αλλά δεν κατάφερε να προσπεράσει τον «πληγωμένο» Φερστάπεν. Η έκτη θέση ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να πετύχει. Ο Πέρεζ έκανε έναν συμπαθητικό αγώνα μαζί με τον Ράσελ, και κατέκτησαν την έβδομη και όγδοη θέση αντιστοίχως. Τη δεκάδα των βαθμολογημένων συμπλήρωσε ο γιαπωνέζος Γιούκι Σουνόντα. Ο διάλογος που διημείφθη στο “πράσινο” δωμάτιο πριν την απονομή των τροπαίων ανάμεσα στον Νόρις και τον Χάμιλτον φάνηκε να βυθίζει τον νεαρό Βρετανό στην αγωνία και να αναγνωρίζει στον γηραιό Βρετανό την κατακτημένη υπεροχή του ως ατομική ύπαρξη: «Το μονοθέσιό σας ήταν τόσο γρήγορο», είπε ο τρίτος Λιούις Χάμιλτον στον δεύτερο του Ουγγρικού Grand Prix Λάντο Νόρις. Αυτό φάνηκε να βγάζει τον Λάντο από το συγκρουσιακό του μαρτύριο επειδή έκανε στην άκρη, όπως του είχε δοθεί εντολή, για να αφήσει τον ομόσταυλό του στην McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, να περάσει και να νικήσει. «Είχες ένα γρήγορο μονοθέσιο για χρόνια», ανταπέδωσε ο Νόρις χαμογελώντας. «Δεν μπορείς να παραπονιέσαι». «Δεν παραπονιόμουν», διαμαρτυρήθηκε ο Χάμιλτον. «Απλά σε συγχαίρω».
Στις 26-28 Ιουλίου ο περιοδεύων θίασος της Formula 1 θα δώσει την παράστασή του στο Circuit de Spa-Francorchamps στο Βέλγιο. Η ποικιλία της ταχύτητας και των στροφών καθώς και ο άστατος καιρός προεξοφλούν μια συναρπαστική συνάντηση, αν και οι εξωτερικές συνθήκες δεν ήταν ποτέ εγγύηση ενός καλού αγώνα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.