Αυτοκινηση

Να πώς το ελληνικό δαιμόνιο έκανε design icon το νέο Ford Puma

O Γιώργος Σαριδάκης και η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Ford

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
auto_1_1.jpg

Διαβάστε για το νέο Ford Puma και πώς εμπλέκεται ένας Έλληνας σχεδιαστής στην νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Ford.

Τι είναι

>Το νέο Ford Puma είναι ένα όμορφο, σύγχρονο και πρακτικό χάρη στους τεράστιους χώρους compact crossover.

> Εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV συνδυάζει την εντυπωσιακή εξωτερική σχεδίαση και τον καλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του με την προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων.

Γνωριμία

>Το νέο Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως είναι οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές.

auto_-_kentriki.jpg

>Οι συμπαγείς αναλογίες του νέου crossover μοντέλου της Ford προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.

>Οι αγοραστές του Puma μπορούν να απολαμβάνουν κορυφαίες επιδόσεις, άμεση απόκριση, αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χάρη στην τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt της Ford. Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει έως 155 ίππους.

>Το νέο Ford Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (LumbarMassageSeat).

Ο Έλληνας σχεδιαστής

>«Από την πρώτη μέρα οραματιστήκαμε ένα αυτοκίνητο γι’ αυτή την κατηγορία που θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές crossover διαφορετικό σε σχέση με ο,τιδήποτε είχαμε κατασκευάσει μέχρι τότε» δήλωσε ο Γιώργος Σαριδάκης, director, Interior & Exterior Design, Ford Ευρώπης.

auto_1a.jpg

«Αυτή η εντυπωσιακή νέα εμφάνιση αντιπροσωπεύει το επόμενο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, ενώ η φιλοσοφία "overarching" η οποία δημιουργεί την αίσθηση ενός καταφυγίου, χρησιμοποιεί έξυπνες και κομψές λύσεις που σε συνδυασμό με ένα εκφραστικό εξωτερικό θα ικανοποιήσει και θα αιφνιδιάσει τους πελάτες, καθώς εκπληρώνει τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους.»

Αισθητική

>Αν αναζητούσε κάποιος μία περιγραφική μικρή πρόταση που να αντιπροσωπεύει το design του νέου Ford Puma, θα εισέπρατε από το σχεδιαστικό τμήμα αυτή την απάντηση: «Επιλέξαμε την αντισφηνοειδή σχεδιαστική γραμμή» (Anti-WedgeDesign).

> Το Puma διαθέτει μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή που διαμορφώνει μία εντυπωσιακή και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από την τάση του σφηνοειδούς προφίλ υιοθετώντας μία πιο επίπεδη μεσαία γραμμή προς όφελος της ισορροπίας των αναλογιών.

> Οι απαλές γραμμές απαντώνται και στις πλευρικές επιφάνειες του νέου Puma, με τα διογκωμένα τόξα των θόλων των τροχών να τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα της κατασκευής. Καθώς εκτείνονται προς την άμεσα αναγνωρίσιμη εμπρός μάσκα, τα φωτιστικά σώματα χαρίζουν στο Puma μία τολμηρή και αεροδυναμική εμφάνιση και φυσιογνωμία.

auto_2_1.jpg

> Στο εσωτερικό, ακολουθείται η σχεδιαστική επιλογή που συναντήσαμε στο Fiesta, ενώ ανάλογα με την επιλογή της επένδυσης του εσωτερικού έχουμε και σχεδιαστικές χρωματικές λεπτομέρειες.

Χώροι για πάρτι

> Το νέο Puma προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα. Στο ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 εκ., πλάτους 97 εκ. και ύψους 43 εκ.

auto_5_1.jpg

> Το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.

auto_6_1.jpg

> Το MegaBox προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 76,3 εκ., μήκους 75,2 εκ. και βάθους 30,5 εκ., που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 cm –όπως φυτά, για παράδειγμα– σε κάθετη θέση.

auto_7.jpg

> Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή «βρώμικου» εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό.

Τech

> Να ξεκινήσουμε με το νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος

> Το Puma χρησιμοποιεί 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «μπουκέτου» τεχνολογιών Ford Co-Pilot360 που βελτιώνουν τα επίπεδα προστασίας των επιβατών, την οδική συμπεριφορά, αλλά και τη διαδικασία στάθμευσης.

>  Στις φιλικές προς το χρήστη τεχνολογίες περιλαμβάνονται το Adaptive CruiseControl με Stop&Go, το νέο Local Hazard Information, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών.

>Adaptive CruiseControl με Stop&Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, για άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις πόλεις με συχνές στάσεις-εκκινήσεις

>  Με την υποστήριξη του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το AdaptiveCruiseControl (ACC) με Stop&Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας.

> Το νέο Ford Puma κατέστη σήμερα το νεότερο μοντέλο της οικογένειας Ford που αξιολογήθηκε από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στον τομέα της ασφάλειας.

Κινητήρες / Μετάδοση

> Το νέο Puma είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ήπια υβριδική αρχιτεκτονική της Ford.

>  Η τεχνολογία EcoBoostHybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

auto_8.jpg

> Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις βενζίνης με απόδοση 125 και 155 ίππων, το αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

> Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford EcoBoost 125 και 155 ίππων και αργότερα μέσα στην χρονιά τον EcoBluediesel που υποστηρίζονται από λειτουργία AutoStart-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ επίσης αργότερα μέσα στην χρονιά αναμένεται και το αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, κιβώτιο 7 σχέσεων..

> Τέλος τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoostHybrid του νέου Puma διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

>Τα προφίλ οδήγησης (DriveMode) περιλαμβάνουν τα προγράμματα Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail επιτρέποντας στους οδηγούς να διαμορφώνουν την οδηγική εμπειρία σύμφωνα με τις εκάστοτε οδικές, καιρικές και εδαφικές συνθήκες. Κάθε Drive Mode συνοδεύεται από ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.

> Μεγάλη επίσης προσοχή και σημασία δόθηκε στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης που δέχτηκε πάμπολλες μικρορυθμίσεις που σε συνβδυασμό με την αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, δημιουργεί ένα αυτοκίνητο με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά, κάτι στο οποίο συνεισφέρει τα μέγιστα και το ακριβέστατο τιμόνι του.

auto_4_1.jpg

> Η απόστασή του από το έδαφος είναι 16,6 εκ. ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ είναι βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta, εν τούτοις το μετατρόχιο είναι αυξημένο, όντας στο ίδιο μήκος με εκείνο του Focus, προκειμένου να βελτιστοποιθεί η οδηγική του συμπεριφορά στο έπακρο.

Κοστίζει

>Το νέο FordPuma είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, Titanium και STLine-X, με τιμές που ξεκινούν από 20.097 ευρώ, ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση FordProtect.

Info

> Πληροφορίες για το νέο FordPumaστο: https://www.ford.gr/cars/new-puma

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ