Rally Sweden: Ο αγώνας που ίσως δεν έπρεπε να είχε γίνει
Οι μοναρχίες είναι πάντα ευάλωτες ενώ αντιληφθήκαμε για ακόμα μια φορά πόσο δραματικές είναι οι καιρικές αλλαγές του πλανήτη μας
Η Ελένη Χελιώτη γράφει για όσα έγιναν στο WRC-Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλι / Ράλι Σουηδίας.
Το Ράλι Σουηδίας τελείωσε την προηγούμενη Κυριακή και ο Elfyn Evans στέφθηκε νικητής σε έναν αγώνα που δεν έπρεπε να είχε γίνει ποτέ. Το 2020 ήταν η 70ή επέτειος αυτού του ιστορικού παγωμένου και χιονισμένου ράλι, και αυτό φέτος υπήρξε και το πρόβλημα, καθότι ούτε χιόνι είχε, ούτε κρύο. Περισσότερο θύμιζε την πρώτη φορά που διεξήχθη, το καλοκαίρι του 1950 με την ονομασία «Το Ράλι του Ήλιου του Μεσονυχτίου». Το 1990 ο αγώνας στη Σουηδία ακυρώθηκε λόγω καλοκαιρίας, αλλά για κάποιο λόγο η FIA δεν θέλησε να το ξανακάνει ούτε το 2005, όταν οι θερμοκρασίες ήταν πολύ υψηλές και οι ειδικές λασπωμένες, ούτε φέτος, 30 χρόνια μετά, όπου το τοπίο υπήρξε το ίδιο αποκαρδιωτικό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ράλι πετσοκομμένο, με ελάχιστες ειδικές, ελάχιστο χιόνι και ένα μόνο πέρασμα της τελευταίας σούπερ ειδικής την Κυριακή προς αποφυγή περαιτέρω αλλοίωσης του εδάφους. Σήμερα η εικόνα θα είναι ένα πράσινο βροχερό τοπίο με λασπωμένους δρόμους και εκατοντάδες, εάν όχι χιλιάδες καρφιά αφημένα από τα πλέον σχεδόν άχρηστα studded ελαστικά των οδηγών, οι οποίοι τα έχαναν όπως ο Χάνσελ και η Γκρέτελ άφηναν ψίχουλα.
Χωρίς καμία αμφιβολία ο Rovanperä υπήρξε το φαβορί του αγώνα αυτού, ανεβαίνοντας χθες στην 3η θέση του βάθρου. Γιατί; Γιατί είναι 19 ετών. Γιατί είναι μονάχα ο 2ος του αγώνας σε αυτοκίνητο WRC, γιατί στην τελευταία Ειδική Διαδρομή (Power Stage) όπου και έκανε επίδειξη δύναμης οδηγούσε για πρώτη φορά στη ζωή του και γιατί, αν και κατά τα λεγόμενα του αρχηγού της ομάδας του Tommi Mäkinen αυτή η χρονιά είναι για να μάθει, ο πιτσιρικάς αυτός «γλέντησε» τον εξάκις παγκόσμιο πρωταθλητή και συμπαίκτη του στην ίδια ομάδα, Sebastien Ogier. Καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα υπήρξε σοβαρός, μετρημένος και πολύ αυστηρός με τον εαυτό του. Η πιο συγκινητική στιγμή δε όλου του Ράλι έλαβε χώρα όταν ο Rovanperä Junior βγήκε πρώτος στη σούπερ ειδική με διαφορά 3,7 δευτερολέπτων από τον 2ο και καταϊδρωμένο σε όλο τον αγώνα Thierry Neuville, και ο Rovanperä Senior, στα κεντρικά της Toyota Gazoo Racing συγκινημένος δακρύζει και χαμογελάει.
Η μάχη όλο το τριήμερο ήταν μεταξύ Evans, του πρώτου Βρετανού που κερδίζει τον αγώνα αυτό, και του Εσθονού Tänak ο οποίος, αν και σε πολύ καλή οδηγική φόρμα, η όψη του έχει αλλάξει από το βίαιο ατύχημα που είχε στο Μόντε Κάρλο. Στο τέλος του αγώνα μας είπε απλά και στωικά ότι «το αυτοκίνητο έχει την ταχύτητα, απλά πρέπει να το μάθω λίγο καλύτερα». Ο Neuville κινήθηκε κυρίως μεταξύ 4ης και 8ης θέσης, κατακτώντας μόνο μια ειδική διαδρομή το Σάββατο με διαφορές κλασμάτων του δευτερολέπτου από την υπόλοιπη πεντάδα. Ο Suninen είχε ένα αδιάφορο προς κακό τριήμερο, παραμένοντας στην αφάνεια, ενώ ο Lappi είπε τουλάχιστον 2 φορές ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα περισσότερο, αφήνοντας έτσι την M-Sport 3η στην κατάταξη των κατασκευαστών με μόνο 40 πόντους. Η Toyota είναι μετά από δύο αγώνες πρώτη με 73, και η Huyndai 2η με 63.
Ο Breen παρέμεινε και αυτός στις τελευταίες θέσεις με εξαίρεση μια σύντομη ειδική αλλά τουλάχιστον δεν επανέλαβε την υπερβολή που έκανε στο Rally GB πριν λίγους μήνες. Και πάμε τώρα στον Ogier. Ο τέως πρωταθλητής ξεκίνησε χαμογελαστά και ανάλαφρα το ράλι, οδηγώντας στο Shakedown με συνοδηγό τον Πρίγκιπα της Σουηδίας. Τα χαμογελάκια όμως σύντομα κόπηκαν όταν έβλεπε, έντρομος μέσα του ίσως, ότι το 19χρονο δεν είναι εκεί για να μάθει αλλά για να δείξει, και ότι στο υπόλοιπο πρωτάθλημα δεν θα είναι ένας συμπαίκτης που του κάνει πλάτες, αλλά ένας άκρως άξιος αντίπαλος. Μένει να δούμε εάν η βασιλεία του Γάλλου δύει με ένα δυνατό coup d’état, ή αν απλά ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα τραβά.
Τέλος δεν μπορούμε να παραλείψουμε την εκπληκτικά συνεπή και σωστή performance του Evans, ο οποίος ήταν υποδειγματικός και μας έδειξε ότι ίσως το πρωτάθλημα φέτος θα έχει παραπάνω από μία εκπλήξεις, και πιθανόν να ανήκει στο τέλος στο νέο αίμα του αθλήματος αυτού και όχι στους βασιλιάδες. Στο WRC 2 o Mads Østberg κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη φορά φέτος την πρώτη θέση με το Citroën C3, και οι Veiby και Tidemand τη 2η και 3η με Huyndai i20 και Skoda Fabia αντίστοιχα.
Το Ράλι Σουηδίας φέτος υπήρξε επεισοδιακό για 2 λόγους: έναν καλό και έναν κακό. Ναι μεν μας υπενθύμισε ότι οι μοναρχίες είναι πάντα ευάλωτες, και ανυπομονούμε να δούμε τι θα κάνουν οι νέοι την υπόλοιπη χρονιά, μας έκανε όμως και να αντιληφθούμε για ακόμα μια φορά τις δραματικές καιρικές αλλαγές του πλανήτη μας όταν αντικρύσαμε ένα τοπίο που παραδοσιακά ήταν ολόλευκο, να είναι πράσινο και λασπωμένο με θερμοκρασίες να φτάνουν σε μερικές ειδικές τους 7οC.
Ας ελπίσουμε μόνο ότι όλο αυτό είναι αναστρέψιμο.
Φωτογραφίες: RBCP, WRC teams
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.