- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Τα υβριδικά συστήματα αυτοκίνησης, πόσα είδη υπάρχουν και πως λειτουργεί το καθένα
Τι είναι τα υβριδικά συστήματα που καταλαμβάνουν με ραγδαίο ρυθμό την αυτοκίνηση; Πόσα είδη υπάρχουν σήμερα και πώς λειτουργεί το καθένα; Στο τέλος του άρθρου θα τα γνωρίζετε όλα!
Τα είδη υβριδικών συστημάτων που βρίσκονται ποσοστιαία σε τεράστιο βαθμό χρήσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι τρία.
Hybrid Διαθέτει βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία. Εδώ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει την ηλεκτρική μπαταρία.
Plug-in Hybrid Παρόμοια τεχνολογία με το βασικό υβριδικό σύστημα, αλλά η ηλεκτρική μπαταρία μπορεί επίσης να φορτιστεί με σύνδεση σε ένα σημείο φόρτισης.
Range Extenders Πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που φορτίζει τις μπαταρίες, με σκοπό να επεκτείνουν την αυτονομία των αυτοκινήτων τους.
Αναλυτικά
Hybrid Σε πολύ βασικούς όρους, ένα υβριδικό αυτοκίνητο διαθέτει κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου και ηλεκτροκινητήρα. Η ιδέα είναι ότι το ηλεκτρικό μοτέρ προωθεί το αυτοκίνητο και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει την μπαταρία. Σήμερα, υπάρχουν διαφορές στα χρησιμοποιούμενα συστήματα σε αυτή την πρωτόλεια μορφή υβριδικού συστήματος. Σε ορισμένα μοντέλα ο συμβατικός κινητήρας είναι η κύρια πηγή ισχύος και ο ηλεκτροκινητήρας είναι εκεί για να παρέχει περισσότερη ισχύ όταν χρειάζεται, όπως όταν επιταχύνουμε για να προσπεράσουμε. Άλλα οχήματα μπορούν να διανύουν μικρές αποστάσεις με την ισχύ της μπαταρίας και μόνο, κάτι που είναι καλό για σύντομες μετακινήσεις ή χρήση στην πόλη.
plug-in hybrid Είναι επίσης γνωστό και ως plug-in hybrid electric vehicle (PHEV), το οποίο παίρνει μέρος ή τη μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας από την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Το PHEV εξακολουθεί να χρησιμοποιεί κινητήρα με βενζίνη, αλλά ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπαίνει σε λειτουργία όταν η μπαταρία δεν έχει πλέον τη δύναμη ενέργειας που απαιτείται. Ορισμένες μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν σε κανονικές ηλεκτρικές πρίζες στο σπίτι ή στην εργασία μας ή σε ηλεκτρική. Υπάρχουν βέβαια και μπαταρίες που θα απαιτούν από τους οδηγούς να βρουν μεγαλύτερες ποσότητες ηλεκτρικού ρεύματος –για να φορτιστούν– που συνήθως δεν υπάρχουν στα σπίτια. Σήμερα δοκιμάζονται πειραματικά λύσεις ασύρματης ή επαγωγικής φόρτισης, με σχέδια για την κατασκευή δικτύων επαναφόρτισης και δημόσιων σταθμών επαναφόρτισης κατά μήκος των Εθνικών Οδών.
Range Extenders Αυτά τα συστήματα κινούν τα οχήματα χρησιμοποιώντας καθαρά ηλεκτρική ενέργεια και διαθέτουν έναν πολύ μικρό βενζινοκινητήρα για να λειτουργήσει ως γεννήτρια φόρτισης των μπαταριών, οπότε δεν υπάρχει φόβος να εξαντληθεί η ισχύς ή να περιοριστεί σημαντικά η αυτονομία.
Οι τύποι φόρτισης
Υπάρχουν τρεις τύποι φόρτισης των μπαταριών των υβριδικών οχημάτων:
α) Rapid που δίνει μια φόρτιση 80% σε περίπου 30 λεπτά β) Fast, δηλαδή η γρήγορη φόρτιση του αυτοκινήτου σας σε λίγες ώρες μπορεί να είναι αποδοτική, αν μπορείτε να συνδεθείτε όταν ψωνίζετε σε ένα πάρκο λιανικής πώλησης ή βλέπετε ταινία σε χώρο αναψυχής και γ) Dtandard, όπου απαιτούνται περίπου έξι ώρες για πλήρη φόρτιση και οι οποίες είναι ιδανικές για χρέωση κατά τη διάρκεια της νύχτας και με τη χρήση των φθηνότερων νυχτερινών τιμολογίων.
Mild hybrid
Υπάρχει επίσης μια παραλλαγή που ονομάζεται ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid), που δεν λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του απλά βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν απαιτείται περισσότερη ισχύς. Όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να επιβραδύνει ή παραμένει ακίνητο, η μονάδα ελέγχου σβήνει τον κινητήρα έτσι ώστε το όχημα να μην καίει καύσιμο ή να ρυπαίνει τον αέρα. Όταν ο οδηγός ξεκινάει το αυτοκίνητο ή επιταχύνει, η μπαταρία εκκινεί ξανά τον κινητήρα.
Τελικά, να αγοράσω υβριδικό αυτοκίνητο;
Αν η αγορά για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι στα σπάργανα, τα υβριδικά οχήματα σημειώνουν ραγδαίες αυξήσεις στις πωλήσεις. Ωστόσο είτε αμιγώς ηλεκτρικά, είτε κάθε είδους υβριδικά, τα επόμενα χρόνια θα έχουν την τιμητική τους, μια και γίνεται κατανοητή η συνεπής προσπάθεια απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα.
Σχετικά με τη νέα αυτή τάση, το κλειδί είναι η αύξηση του δικτύου επαναφόρτισης που θα καθιστά εύκολη τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να φουλάρουμε ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο που κινείται με καύσιμα. Ο αριθμός των σημείων επαναφόρτισης δείχνει να αυξάνεται γρήγορα και η διαθεσιμότητα σύντομα θα είναι πολύ πιο εύκολη.
Μεγάλη συμμετοχή στην απόφαση για απόκτηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα παίξει ασφαλώς και η βελτίωση της χωρητικότητας και της απόδοσης της μπαταρίας. Αν οι αναλυτές έχουν δίκιο και υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουν ότι θα έχουν, σε μόλις τρία χρόνια το 50% της νέας αγοράς αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικό ή υβριδικό.
Συνοπτικά, αν μπορείτε, ναι, πάρτε υβριδικό όχημα. Αλλά να γνωρίζετε ότι πλην του range extender, τα άλλα συστήματα είναι ιδανικά μόνο για το περιβάλλον της πόλης και τις καθημερινές σας μετακινήσεις τύπου σπίτι-γραφείο-σουπερμάρκετ-σπίτι. Αν βγείτε εθνική οδό, ή αυτοκινητόδρομο, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα είναι αυτός που θα σας κινεί…
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.