- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Skoda Scala: To μοντέλο που αλλάζει το επίπεδο της μάρκας
Mε το ολοκαίνουργιο Scala, η Skoda φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει πλήρως τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας, με «όπλα» το κορυφαίο πλαίσιο, τους χώρους και τις μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης
Το Skoda Scala είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που φέρνει έναν άλλο αέρα στην κατηγορία σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, την ασφάλεια και το design.
Το νέο αυτοκίνητο της τσέχικης μάρκας δανείστηκε ένα πολλά υποσχόμενο και πλήρες σημειολογίας όνομα, που προέρχεται από τη λατινική λέξη «scala», η οποία στο πέρασμα του χρόνου υιοθετήθηκε και στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα αντικαθιστώντας τη δική μας «κλίμακα». Ένα όνομα σκόπιμα επιλεγμένο για να δώσει έμφαση σε αυτό που αντιπροσωπεύει: μία άνοδο της μάρκας σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα.
Interior - Design
Το εσωτερικό του Scala συνδυάζει την εργονομία με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 λίτρα), το οποίο αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 λίτρα, καθώς και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever.
Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την έγχρωμη οθόνη που είναι τοποθετημένη ψηλά, δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Την ίδια στιγμή αποτελεί μια εργονομική βάση για το χέρι που χειρίζεται την οθόνη αφής, ενώ τα θερμαινόμενα παρμπρίζ και τιμόνι που διατίθενται προαιρετικά εξασφαλίζουν επιπλέον άνεση.
Τα συστήματα της τρίτης γενιάς infotainment, Swing, Bolero και Amundsen, χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα του ομίλου Volkswagen και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες –η τελευταία είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας– και μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με το Skoda Sound System με τα δέκα ηχεία. Χάρη, δε, στην ενσωματωμένη LTE eSIM του, το Scala είναι πάντα online και εκτός από το eCall παρέχει πρόσβαση στις online υπηρεσίες του Skoda Connect, όπως για παράδειγμα το Infotainment Online με εφαρμογές (App) που μπορεί να τις κατεβάσει κανείς από το Shop ή το Care Connect για πρόσβαση στο αυτοκίνητο από απόσταση και το Proactive Service. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, καθώς και Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, ενώ το Scala διαθέτει επίσης εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.
Tech
Το Scala διαθέτει μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης που μέχρι τώρα μπορούσαν να βρεθούν μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) που εντοπίζει σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων αυτοκίνητα που προσεγγίζουν και βρίσκονται στην τυφλή γωνία, το Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα και το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) είναι προαιρετικά. Τα Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) και Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών) είναι στάνταρ.
Τρεις κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1.0 ή 1.5 λίτρου και ένας TDI 1.6 λίτρου παρέχουν αποδόσεις από 95 έως 150 ίππους, ενώ ένας 1.0 G-TEC με απόδοση 90 ίππων, ο οποίος έχει σχεδιαστεί να καταναλώνει το φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG), θα ακολουθήσει στο τέταρτο τρίμηνο του 2019. Παράλληλα, οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται είτε με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο DSG με 7 σχέσεις. Τέλος, το προαιρετικό Sport Chassis Control του Scala είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε Skoda, ενώ η σπορ ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 mm σε σχέση με τη στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί σε Normal η Sport μέσω του Driving Mode Select.
Tips
Τα πρακτικά δημοφιλή στοιχεία Simply Clever, που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη, είναι διαθέσιμα και στο νέο Scala. Η ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ που περιλαμβάνει τη λειτουργία Tip-To-Close function και ο ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος κάνουν το ντεμπούτο τους στην κατηγορία. Καινούργια είναι τόσο η ξύστρα πάγου με δυνατότητα μέτρησης των βαθμών πέλματος των ελαστικών όσο και το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης παρμπρίζ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.