- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
SUV-ization: Ένα ταξίδι με ένα σύγχρονο SUV φαντάζει ιδανικό, οικονομικό και άνετο
Το επιχειρούμε, όμως, ή γινόμαστε εθιστικά πλέον «οδηγοί της πόλης»;
Η αγορά αλλάζει και οι αριθμοί για το πρώτο μισό του 2018 μιλούν από μόνοι τους. Τα μικρά SUV και Crossover είδαν 43,7% αύξηση στις πωλήσεις, ενώ τα Compact SUV 21,6%. Το 2018, λοιπόν, έστεψε αναμφισβήτητα το Sports Utility Vehicle βασιλιά. Είναι ενδιαφέρον να εξετάσουμε όμως εάν η τάση αυτή και η στροφή στα μεγαλύτερα, πιο άνετα αυτοκίνητα έφεραν τους καταναλωτές ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματική τους χρήση: την εκτός πόλεως εξόρμηση.
Σύνορα ουσιαστικά δεν υπάρχουν πια, όχι μέσα στην Ευρώπη. Οι εύκολοι, γρήγοροι και καινούργιοι δρόμοι ενώνουν περισσότερους προορισμούς από ποτέ. Ένα ταξίδι με ένα σύγχρονο SUV φαντάζει ιδανικό, οικονομικό και άνετο. Πόσοι από εμάς όμως μπαίνουμε πρώτα σε ιστοσελίδες αεροπορικών εταιριών προκειμένου να γλιτώσουμε τις ώρες στο δρόμο, ενώ το SUV μας ανασαίνει καρτερικά στο πεζοδρόμιο, έχοντας δει παρά ελάχιστες διαδρομές ρουτίνας μέσα στην πόλη;
Οι Αμερικάνοι έχουν το σλόγκαν «bigger is better». Σύμφωνοι. Πώς όμως το αξιοποιείς; Και, εντέλει, γιατί το πήρες; Πιθανόν να είναι το γεγονός ότι οι τιμές τους πλέον, μην απέχοντας πολύ από ένα απλό compact αυτοκίνητο, βάζουν τον καταναλωτή στο τρυπάκι να σκεφτεί ότι είναι value for money, ανεξάρτητα από το ότι ούτε έχει ανάγκη, ούτε θα αξιοποιήσει πλήρως το εν λόγω προϊόν. Είναι η στρατηγική του να πάρεις το «καλύτερο» με μια απειροελάχιστη διαφορά, και ας μην ήταν αυτό που ήθελες. Η ίδια διαστροφή με την οποία πληρώνουμε σημαντικά περισσότερο για έναν diesel κινητήρα (επειδή θα καταναλώνουμε λιγότερα και πιο φθηνά καύσιμα), αγνοώντας το δεδομένο ότι θα περάσουν χρόνια μέχρι να γίνει η απόσβεση αγοράς.
Τα κυβικά πλέον κυμαίνονται σχεδόν πάντα σε χαμηλά επίπεδα, οι χώροι αυξάνονται, οι πολυτέλειες του παρελθόντος (USB, infotainment, cruise control κ.ά.) έχουν γίνει ως επί το πλείστον συνήθεις. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμων, ακόμα και σε βενζινοκίνητα οχήματα, έχουν εντείνει επικίνδυνα το δέλεαρ αγοράς κάτι μεγαλύτερου με τη ρήση «γιατί όχι»; Μαζί σου, λοιπόν. Πάμε για μεγαλύτερο και ας τρέμει το φυλλοκάρδι μας, όταν θέλουμε να το παρκάρουμε στο Παγκράτι. Καμιά βόλτα πότε θα το πάμε;
Θα σας παρακαλούσα εδώ να μη σπεύσετε να προσφέρετε τα διόδια σαν την ύστατη δικαιολογία, γιατί θα σας στείλω στην Ισπανία να οδηγήσετε 150 χλμ. αυτοκινητόδρομου και να μου πείτε πόσες φορές σταματήσατε και πόσα χρήματα δώσατε.
Το 1/3 των αυτοκινήτων που πωλούνται και κυκλοφορούν πλέον είναι SUV. Η επιλογή είναι ξεκάθαρη, η λογική πίσω από αυτή όχι τόσο. Αρκούμαστε μόνο στην εξωτερική του ελκυστικότητα, το ατού που μας χαρίζει και την υποθετική ικανότητα του «το πάω όπου θέλω», χωρίς όμως να έχουμε σκοπό να το πάμε κάπου. Οι εταιρίες φαίνεται να είναι γνώστες, καθότι οι περισσότερες διαφημίσεις SUV αυτοκινήτων εκθέτουν το όχημα σε αστικό περιβάλλον. Όταν όλες οι συνθήκες είναι λοιπόν ιδανικές, εμείς γιατί είμαστε ακόμα εδώ;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.