- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Mercedes A-Class: Αλλάζοντας τα δεδομένα στην premium κατηγορία
Η νέα A-Class με ανθρωποκεντρικά συστήματα και με τεχνολογία που εντυπωσιάζει, είναι τόσο νεανική και δυναμική όσο ποτέ, ενώ ταυτόχρονα αναμορφώνει εντελώς τη σύγχρονη πολυτέλεια, διαθέτοντας χαρακτηριστικά από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας!
Αν υπήρχε μία λέξη που θα μας επέτρεπε να χαρακτηρίσουμε σε απόλυτο βαθμό την νέα A-Class, αυτή δεν είναι άλλη από την «ανθρωποκεντρική»! Ναι, έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε την εργονομική προσέγγιση πολλών αυτοκινήτων, σαν οδηγοκεντρική, πλην όμως εν προκειμένω, έχουμε περάσει σε άλλη διάσταση. Θυμάμαι πριν χρόνια, στην αποκάλυψη της 3ης γενιάς της A-Class στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου στην καθιερωμένη εισαγωγική ομιλία ο Dr. Dieter Zetsche, CEO της Daimler Mercedes Benz, είχε αναφερθεί εκτενώς στην συνδεσιμότητα που εισέβαλλε στον χώρο της αυτοκίνησης και έμελλε να αλλάξει μία για πάντα τα δεδομένα.
Τα χρόνια πέρασαν, η A-Class 3ης γενιάς αγαπήθηκε όσο ελάχιστα αυτοκίνητα στον κόσμο και μάλιστα, κάτι που πιστώνεται στην μάρκα, «κατέβασε» κατά πολύ τον μέσο ηλικιακό όρο στο αγοραστικό της κοινό!
Smartphone σε ρόδες
Αυτή την παρακαταθήκη δεν θα ήθελε να τη χάσει με τίποτα η Mercedes-Benz και στη φετινή Γενεύη είδαμε την εξέλιξή της: Η τέταρτη γενιά της Mercedes-Benz A-Class δεν είναι απλά «ακόμα ένα» διασυνδεδεμένο (connected) όχημα. Έχει βγάλει από πάνω της τον μανδύα του αυτοκινήτου, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, και έχει τοποθετήσει τον νέο, δυναμικό στην ψυχή, στο μυαλό και στην ηλικία άνθρωπο στο επίκεντρό της φιλοσοφίας της. Πρόκειται για το αυτοκίνητο που προσαρμόζεται στον οδηγό του, επικοινωνεί κυριολεκτικά μαζί του και μαθαίνει από αυτόν! Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που σε καλεί να την ανακαλύψεις!
Η σπορ εμφάνιση του μοντέλου έχει ενισχυθεί, ενώ οι χώροι, η χρηστικότητα και η λειτουργικότητά του έχουν κάνει άλμα βελτίωσης. Επιπλέον, η νέα A-Class διαθέτει έναν επαναστατικό σχεδιασμό στο εσωτερικό της που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, εκπροσωπώντας την επόμενη ημέρα στη σχεδιαστική ταυτότητα «Sensual Purity» που τη διέκρινε στην προηγούμενη γενιά της. Όταν μπήκα μέσα για πρώτη φορά, κλείνοντας τις πόρτες, με συνεπήρε αυτή η κινηματογραφικής προοπτικής τεράστια διπλή οθόνη που αγκαλιάζει τα μάτια αλλά και τις αισθήσεις του οδηγού… Όντας θιασώτης της εσωτερικής αισθητικής πραγματείας, γιατί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου περνάμε το 97% του χρόνου μας με αυτό, δεν μπορώ να πω, παρά μόνον ότι ένιωσα να ταξιδεύω, πριν καν αγγίξω τον διακόπτη Start Engine. Το ταμπλό οργάνων και το κόκπιτ προσδίδουν στιλ «Avant-garde», γεγονός που δημιουργεί μία μοναδική αρχιτεκτονική. Οι δε δύο οθόνες στο ταμπλό φτάνουν έως τις 10.25 ίντσες (26 cm) και προστατεύονται από ένα κρυστάλλινο κάλυμμα (εκτός από τη βασική έκδοση με δύο οθόνες 7 ιντσών) για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο κόκπιτ ευρείας οθόνης.
Το εσωτερικό όμως είναι και ιδιαίτερα ευρύχωρο για τους επιβάτες συνολικά, μια και έχει αυξηθεί ο ωφέλιμος χώρος στο ύψος των ώμων, των αγκώνων και στο ύψος του κεφαλιού, ενώ έχουμε και πιο εύκολη είσοδος στα πίσω καθίσματα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών 370 λίτρων είναι κατά 29 λίτρα μεγαλύτερος από το απερχόμενο μοντέλο και πιο ευρύχωρος.
Η χρηστική νοημοσύνη
Την ίδια στιγμή, η A-Class, ακόμα και πριν από την S-Class ή οποιοδήποτε μεγαλύτερο μοντέλο της Mercedes-Benz, διαθέτει καινοτόμα συστήματα επαυξημένης νοημοσύνης, συνδεσιμότητας, άνεσης, ασφάλειας –συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ημι-αυτόνομης οδήγησης– τα οποία τοποθετήθηκαν στον βενιαμίν της μάρκας, επαναπροσδιορίζοντας έτσι τον ορισμό της «μοντέρνας πολυτέλειας» και θέτοντάς την στην κορυφή της κατηγορίας των compact οχημάτων.
Τεχνολογικά, η νέα A-Class δεν παίρνει μόνο την πρώτη θέση χάρη στο εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων MBUX - Mercedes-Benz User Experience … Προσφέρει επίσης και πολλές λειτουργίες που έχουν τοποθετηθεί προηγουμένως σε πολυτελή μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως συναισθηματική σύνδεση ανάμεσα στον οδηγό, το όχημα και τους επιβάτες, δυνατότητα εκμάθησης εξαιτίας της τεχνητής νοημοσύνης που περιλαμβάνει και δυνατότητα εξατομίκευσης, εύκολος χειρισμός μέσω της οθόνης αφής, touchpad στην κεντρική κονσόλα και πλήκτρα αφής στο τιμόνι, έξυπνος φωνητικός έλεγχος που αναγνωρίζει την καθομιλουμένη και ενεργοποίηση του συστήματος με την έκφραση «Hey Mercedes», προαιρετικά οθόνη πλοήγησης με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) αλλά και νέες υπηρεσίες Mercedes me services.
Intelligent Drive
Οι πρωτιές δεν σταματούν εδώ... Για πρώτη φορά, η A-Class διαθέτει σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις. Επίσης, διαθέτει τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας στην κατηγορία, χάρη στο πλήθος των συστημάτων υποβοήθησης που διαθέτει με λειτουργίες που συναντώνται στην S-Class (προαιρετικός εξοπλισμός), όπως το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης Distronic και η ενεργή υποβοήθηση τιμονιού, το Active Emergency Stop Assist και το «διαισθητικό» σύστημα αναγνώρισης αλλαγής λωρίδας Active Lane Change Assist, το σύστημα Pre-Safe Plus που αναγνωρίζει έναν πιθανό κίνδυνο οπίσθιας σύγκρουσης κ.ά.
Σε επίπεδο μηχανικών συνόλων έχουμε μία νέα γκάμα κινητήρων με δύο διαφορετικές εκδόσεις βενζίνης 1.4 και 2.0 λίτρων απόδοσης 163 έως 224 ίππων και έναν πετρελαίου 1.5 λίτρων απόδοσης 116 ίππων. Ανάλογα με την έκδοση υπάρχει διαθέσιμο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Οι τιμές της νέας A-Class στην ελληνική αγορά αρχίζουν από τα 32.288 ευρώ για την A180d (Auto), η Α200 αρχίζει από 32.605 και η Α250 (Auto) από 44.120 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.