- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Radio days
Την ώρα που smartphones και tablets βγαίνουν από τσέπες και backpack με ευκολία αναπνοής, τα ερτζιανά μιλάνε ακόμα στην ψυχή μας!
Η αρχικά σταδιακή και έπειτα ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές της αυτοκίνησης δεν κατάφερε να εκτροχιάσει τη σχεδόν ανεξήγητη διαχρονικότητα του ραδιοφώνου. Μόνο 4 χρόνια μετά την ένταξή του στη μόνη μηχανή του χρόνου που ίσως αποκτήσουμε ποτέ, το ραδιόφωνο θεωρήθηκε επικίνδυνο για τον οδηγό, και στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ προτάθηκαν νόμοι για την απαγόρευσή του, καθότι ειπώθηκε ότι μπορεί με μεγάλη ευκολία να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού ή να τον νανουρίσει. Μια δεκαετία αργότερα, 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα είχαν ράδιο.
Το έτος είναι 2017 έχουμε έναν υπολογιστή στην τσέπη μας, έναν παγκόσμιο χάρτη στην οθόνη μας συνδεδεμένο με κάποιο δορυφόρο που βολτάρει την τροχιά του πλανήτη μας, σένσορες που φρενάρουν για εμάς προς αποφυγή στενών επαφών τρίτου τύπου και έναν άκρως ρετρό ραδιοδέκτη-μετατροπέα που μας συνοδεύει σε κάθε μας μετακίνηση.
Είτε από επιλογή είτε από ανάγκη, έχουμε όλοι κάποια στιγμή στραφεί σε μια συχνότητα για παρέα, είτε αυτή πάρει τη μορφή μελωδιών είτε λέξεων. Το ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει την έλλειψη σιωπής: μια συνθήκη, που ενώ σπανίζει στις μέρες μας, μπορεί εύκολα και ύπουλα να γίνει εκκωφαντική. Στη σιωπή η σκέψη μεγεθύνεται, πολλαπλασιάζεται και δυναμώνει γεωμετρικά σε ένταση. Το ράδιο έτσι αποτελεί την αυτόματη (με το πάτημα ενός κουμπιού) ένταξή μας στον κόσμο, έξω από το κεφάλι μας.
Μας μιλά για τον καιρό, μας καθιστά ενήμερους για τα εφήμερα παγκόσμια δρώμενα, στρώνει το μουσικό χαλί της ημέρας μας και εδραιώνει την πρώτη κοινωνική συμμετοχή μας σε ραδιοφωνικές παρέες πριν καν φτάσουμε στη δουλειά μας, πριν καν μιλήσουμε σε άνθρωπο.
Είτε από ανάγκη, είτε από επιλογή, το ραδιόφωνο έχει για όλους υπάρξει, έστω και μία φορά, μια ανάμνηση, μια όαση, μια αφύπνιση, διασκέδαση, νοσταλγία και ένα μικρό σημείο αναφοράς. Ίσως είναι η έλλειψη επιλογής που μας κάνει να το ανοίγουμε και η έλλειψη ευθύνης για το τι θα ακολουθήσει. Και από την άλλη, ίσως είναι η αίσθηση ότι εκείνη τη στιγμή γινόμαστε μέρος ενός άγνωστου αλλά τρομακτικά ανθρώπινου συνόλου, τα μέλη του οποίου, όπου κι αν βρίσκονται, όπου κι αν πηγαίνουν, ό,τι κι αν κουβαλάνε στους ώμους ή το μυαλό τους, ακούνε και μοιράζονται μια κοινή πραγματικότητα.
Το 1928 οι αδερφοί Galvin ίδρυσαν την εταιρεία The Galvin Manufacturing Corporation ή, όπως όλοι την ξέρουμε σήμερα, Motorola. Δύο χρόνια αργότερα εισήγαγαν το Motorola radio, ένα από τα πρώτα επιτυχή εμπορικά ραδιόφωνα αυτοκινήτου. Το όνομα φέρει τις λέξεις motor (motorcar) και την κατάληξη «ola», εμπνευσμένη από ένα δημοφιλές γραμμόφωνο της εποχής ονόματι Victrola· ήχος εν κινήσει. Έτσι, λοιπόν, γεννήθηκε μια ιδέα και ένα κόνσεπτ, το οποίο 87 χρόνια μετά παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα τα έχει αναλάβει η ιστορία...
Της Ελένης Χελιώτη (www.DarkCaffeineMatter.blogspot.gr)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.