- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Άγρυπνος φρουρός
Το σύστημα κόπωσης του οδηγού μέσω των οφθαλμών είναι μία σημαντική ανακάλυψη!
Τα δεκάδες λατινικά σύμβολα που συνοδεύουν τα μπουκέτα σύγχρονων τεχνολογιών δεν είναι πια γκάτζετ, αλλά αναγκαιότητα για τους κατασκευαστές. Το σύστημα κόπωσης του οδηγού μέσω των οφθαλμών είναι μία σημαντική ανακάλυψη!
Φυσικά, θα αναρωτηθείτε: στις ημέρες μας η αξία της ζωής είναι μικρότερη από ό,τι μέχρι και πριν λίγα χρόνια; Όχι, βέβαια. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες για δεκαετίες ξοδεύουν τεράστια ποσά για να εξελίξουν ό,τι είναι δυνατόν, έτσι ώστε να μην υπάρχουν ακραίοι τραυματισμοί ή θάνατοι από ατυχήματα. Άλλωστε, υπάρχουν εταιρείες που έχουν στόχο τα μηδενικά ατυχήματα με τα αυτοκίνητά τους έως το 2020.
Φιλόδοξο, αλλά ενδεικτικό του ότι έχουμε περάσει πλέον στην εποχή του σκεπτόμενου αυτοκινήτου. Σήμερα ένα αυτοκίνητο κοιτάζει τα μάτια σας και ξέρει ότι είστε κουρασμένοι, μιας και ένα νέο σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει τα συμπτώματα της εξάντλησης στο τιμόνι μέσω της ανάλυσης των οφθαλμών ή των αντιδράσεων στην οδήγησή μας.
Περνάμε πλέον πολύ χρόνο στο τιμόνι. Έτσι είναι λογικό να αρχίζουμε να νιώθουμε κουρασμένοι, αν και η αλήθεια είναι ότι εξακολουθούμε να αισθανόμαστε άνετα, οπότε σκεφτόμαστε ότι ίσως δεν είναι τόσο σημαντικό να σταματήσουμε ακόμα. Σφάλμα. Η εξάντληση κατά την οδήγηση είναι μία από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων και η αποφυγή κάθε κινδύνου σε αυτό το θέμα θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε υπεύθυνο οδηγό, παρόλο που συχνά αντιστεκόμαστε στην αποδοχή ότι είναι καιρός να κάνουμε ένα διάλειμμα.
Για να μας βοηθήσει η σύγχρονη τεχνολογία, αρκετές εταιρείες εργάζονται και εξελίσσουν διαρκώς προηγμένες τεχνολογικά συσκευές που γρήγορα και αποτελεσματικά ανιχνεύουν συμπτώματα κόπωσης. Μία αμερικανική εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών εισήγαγε ένα σύστημα βασισμένο στον έλεγχο των ματιών για να αξιολογήσει την εξάντληση του οδηγού. Μια κάμερα που βρίσκεται στο ταμπλό παρακολουθεί συνεχώς τα μάτια εκείνων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ελέγχει τη διαστολή τους και παίρνει συμπεράσματα σχετικά με τα αντανακλαστικά του ατόμου εκείνη τη στιγμή βάσει ενός σύνθετου αλγόριθμου που αναλύεται από ένα συγκεκριμένο λογισμικό.
Τα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι προφανή. Καταρχάς, αποφεύγεται η ανάγκη για πιο σύνθετες συσκευές που επιδιώκουν την ίδια λειτουργικότητα και αφορούν αισθητήρες στο τιμόνι ή στο κάθισμα του οδηγού. Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τις απλές προειδοποιήσεις χρόνου που ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν ήδη και που ενημερώνουν μετά από μια ορισμένη περίοδο αδιάλειπτης οδήγησης. Αν και η πιο αξιοσημείωτη πτυχή της παρακολούθησης των ματιών είναι η ικανότητά της να ανιχνεύει και να αναγνωρίζει διαφορετικές καταστάσεις των οδηγών, και όχι μόνο την κόπωση. Ωστόσο, οι διακυμάνσεις της διαστολής του οφθαλμού μπορούν επίσης να προειδοποιήσουν για επιθετική οδήγηση ή ακόμη για υπερβολική ευφορία. Και οι δύο καταστάσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρότατους κινδύνους ατυχημάτων.
Το σύστημα βρίσκεται ακόμα στη φάση ανάπτυξης και πειραματισμού, αλλά οι σχεδιαστές του είναι αισιόδοξοι για μια γρήγορη εφαρμογή σε οχήματα σειράς, μια δραστηριότητα στην οποία συνεργάζονται αρκετές από τις σημαντικότερες βιομηχανίες αυτοκινήτων στον κόσμο.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.