Πολιτικη & Οικονομια

Ζαχαράκη: Οι βάσεις δεν είναι το τέλος, είναι η αρχή – Τι αλλάζει σε σχολεία και πανεπιστήμια

Η Υπουργός Παιδείας ανέδειξε την ανάγκη για σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από νωρίς

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη © ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ζαχαράκη: «Ακόμα κι αν κάποιος σπουδάσει κάτι που δεν τον εκφράζει, έχει δυνατότητες να αλλάξει πορεία»

Το απόγευμα της Πέμπτης, ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, να υπογραμμίζει, μιλώντας στο ΕΡΤNews πως είναι αποτέλεσμα ενός αγώνα δρόμου από το προσωπικό του Υπουργείου, ευχαριστώντας τους παράλληλα.

«Υπάρχει χαρά, ενθουσιασμός, αλλά και μια αγωνία για το τι θα ακολουθήσει», μιλώντας για τις βάσεις των πανελληνίων, ενώ παρότρυνε τα παιδιά να δουν τις σπουδές τους ως αφετηρία λέγοντας πως «αυτό δεν είναι το τέλος, είναι η αρχή. Υπάρχουν απίστευτες δυνατότητες για τα παιδιά».

Αναφορικά με τα στατιστικά, η κ. Ζαχαράκη διαπίστωσε σημαντικές αυξομειώσεις: «Οι σχολές Ψυχολογίας παρουσίασαν μεγάλη μείωση – με εξαίρεση το Δημοκρίτειο – ενώ στα οικονομικά υπήρξε μεγάλη άνοδος λόγω καλών επιδόσεων». Οι Ιατρικές και Νομικές διατήρησαν υψηλές βάσεις, με μικρές πτώσεις, ενώ τα παιδαγωγικά σημείωσαν καθοδική πορεία. Όπως ανέφερε, «φαίνεται ότι τα παιδιά ακολουθούν συχνά επιλογές που θεωρούνται πιο ελκυστικές επαγγελματικά».

Η ίδια επεσήμανε πως «η επιλογή σπουδών δεν είναι απαραίτητα τελική», και τόνισε: «Ακόμα κι αν κάποιος σπουδάσει κάτι που δεν τον εκφράζει, έχει δυνατότητες να αλλάξει πορεία με μεταπτυχιακά ή εμπειρία. Δεν υπάρχουν μονόδρομοι».

Η Υπουργός ανέδειξε την ανάγκη για σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από νωρίς, σημειώνοντας ότι «από τη νέα χρονιά δίνουμε έμφαση σε δωρεάν εργαλεία συμβουλευτικής σε συνεργασία με τον ΕΟΠΠΕΠ». Ανακοίνωσε επίσης ότι «από το 2026 θα υπάρχουν και σύμβουλοι επαγγελματικής σταδιοδρομίας στα Λύκεια».

Σε ό,τι αφορά το Λύκειο, προανήγγειλε νέα προγράμματα σπουδών και βιβλία μέσα στην επόμενη διετία, με στόχο «μια πιο διερευνητική μάθηση, επικεντρωμένη στο μαθησιακό αποτέλεσμα κι όχι μόνο στην αποστήθιση». Αναφέρθηκε επίσης σε διάλογο με τον Πρωθυπουργό για το «νέο Λύκειο» και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο σύστημα εισαγωγής μέσω Εθνικού Απολυτηρίου – όχι όμως για τα σημερινά παιδιά του Λυκείου.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης:

  • Σύσταση οργανικών θέσεων για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα κέντρα αξιολόγησης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες
  • Ρυθμίσεις για ανενεργούς φοιτητές, ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους
  • Μέτρα για την πανεπιστημιακή βία, με στόχο την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας
  • 10.000 νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών

Τέλος, η κ. Ζαχαράκη προανήγγειλε 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών έως το τέλος Αυγούστου, τονίζοντας πως στόχος είναι «να ξεκινήσει η χρονιά με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY