- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Σύγκλιση κατώτατου μισθού σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Τι σχεδιάζει το νέο οικονομικό επιτελείο
Κατώτατος μισθός: Σενάριο σύγκλισης μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Πλάνο «σύγκλισης» του κατώτατου μισθού σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα εξετάζει το νέο κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο, στο πλαίσιο της προωθούμενης αναδιάρθρωσης του μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων.
Αν και η μισθολογική αφετηρία είναι ουσιαστικά η ίδια (ο κατώτατος εισαγωγικός μισθός των εργαζομένων υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο δημόσιο τομέα είναι 780 ευρώ, επίπεδο στο οποίο διαμορφώθηκε από την 1η Απριλίου και ο κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα), τη διαφορά κάνουν οι 14 μισθοί στον ιδιωτικό τομέα, εν αντιθέσει με το δημόσιο όπου παραμένουν 12 από την εποχή του πρώτου μνημονίου στις αρχές της περασμένης δεκαετίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, σε μια προσπάθεια να συμβαδίσουν οι κατώτατες εισαγωγικές αποδοχές σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, κερδίζει έδαφος το σενάριο αύξησης του κατώτατου μισθού στο δημόσιο κοντά στα 846 ευρώ το μήνα ώστε σε ετήσια βάση, να κλείσει η «ψαλίδα» στις κατώτατες ετήσιες αποδοχές των μισθωτών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Στο βαθμό που προχωρήσει το προαναφερθέν σενάριο, οι αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων θα φτάσουν ακόμα και το 8,5% ενώ σε μεσοσταθμικό επίπεδο αναμένεται να κυμανθούν στην περιοχή του 4%-5%. Το κονδύλι το οποίο έχει εγγραφεί στο Πρόγραμμα Σταθερότητας ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ και οι αυξήσεις θα εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Αυξήσεις έως και 30% στα επιδόματα εργασίας
Παράλληλα θα τεθούν σε εφαρμογή αυξήσεις έως και 30% στα επιδόματα θέσης ευθύνης, θα αναπροσαρμοστούν τα εκτός έδρας ενώ σημαντικές αυξήσεις έχουν ήδη εξαγγελθεί στα οικογενειακά επιδόματα. Το επίδομα τέκνων για δημόσιο υπάλληλο με ένα παιδί θα αυξηθεί από τα 50 στα 70 ευρώ, με δύο παιδιά από τα 70 στα 120 ευρώ και με τρία παιδιά από τα 120 στα 170 ευρώ.
Οι εισαγωγικοί μισθοί στο δημόσιο διαμορφώνονται σήμερα σε 780 ευρώ για τους υπαλλήλους υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στα 858 ευρώ για τη δευτεροβάθμια, στα 1.037 ευρώ για υπαλλήλους τεχνολογικής εκπαίδευσης και στα 1.092 ευρώ για τους υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Στον ιδιωτικό τομέα, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε σωρευτικά κατά 20% από το 2019. Από 650 ευρώ τον Φεβρουάριο του 2019, στα 663 ευρώ τον Ιανουάριο του 2022, στα 713 ευρώ τον Μάιο του 2022 και στα 780 ευρώ τον Απρίλιο του 2023 (συνολική αύξηση 130 ευρώ).
Οι διατάξεις για το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων θα περιληφθούν στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας με το οποίο, όπως έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός, θα υλοποιηθούν οι προεκλογικές εξαγγελίες της ΝΔ για το 2024.
Πηγή: ΕΡΤ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αιχμές για τους χειρισμούς και αναφορά στον EastMed
Οι τέσσερις προτεραιότητες της Ευρώπης για την άμυνα
Πρόσθετα έσοδα 9,1 δισ. ευρώ
Η νέα Διοίκηση που εγκαινίασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας
Τι προβλέπει το «Σπίτι μου 3»
Πώς υπολογίζονται τα αναδρομικά και πού θα εξαργυρώνονται τα vouchers
Ποιος αναμένεται να πάρει τη θέση του
Ποιοι άνεργοι το παίρνουν
«Αλλο πράγμα η άδεια και άλλο η ενημέρωση» είπε για τη ρηματική διακοίνωση της Γαλλίας
Δριμεία κριτική από τον δήμαρχο Αθηναίων για την ηγεσία της Ένωσης
Οι διευκρινίσεις του Όμηρου Τσάπαλου
Τα ρούχα πρώτα στη λίστα - Πόσα θα ξοδέψουν
Πώς υπολογίζονται τα καθαρά ποσά
Ποια ειδικότητα αφορά η προκήρυξη
Μικρές αλλαγές που κάνουν τη διαφορά στα εορταστικά έξοδα
Το «έγιναν εξυπηρετήσεις» είναι πάρα πολύ βαρύ και κανένα «βουλώστε το» δεν μπορεί να το καλύψει
Τι καταλογίζει στον Χάρη Δούκα η «Αθήνα Ψηλά» του Κώστα Μπακογιάννη
«Οφειλές άνω των 400 εκατ. ευρώ - 32.115 νοικοκυριά έμειναν εκτός ρύθμισης»
Η αναφορά στο ζήτημα της διαδοχής στην ηγεσία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας
Το λάθος που οδηγεί σε πληρωμή χαμηλότερου ποσού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.