Πολιτικη & Οικονομια

Και ο Γεράκης της MARC ζητά συγνώμη για τις δημοσκοπήσεις

«Οφείλουμε να επανεξετάσουμε τα μοντέλα ερμηνείας των δεδομένων μας»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
108194-214499.jpg

Μετά τον Δημήτρη Μαύρο της εταιρείας MRB, ο Θωμάς Γεράκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας MARC ζητά συγνώμη για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, καθώς και του κοινού exit poll, μετά το κλείσιμο της κάλπης.

Όπως παραδέχεται στη μακροσκελή δήλωσή του «συνολικά, σε ένα πρωτόγνωρο και κατακερματισμένο πολιτικό περιβάλλον οφείλουμε να επανεξετάσουμε τα μοντέλα ερμηνείας των δεδομένων μας. Ζητώ συγνώμη από τους πολίτες για τη συμμετοχή μου στο λάθος και τους ευχαριστώ για τις ειλικρινείς απαντήσεις τους στις μετρήσεις μας».

Παρατίθεται ολόκληρη η δήλωση του Θωμά Γεράκη:

Είναι βέβαιο ότι τόσο οι δημοσκοπήσεις όσο και το exitpoll απέτυχαν να καταγράψουν τις τάσεις του εκλογικού σώματος.

Αυτό συνέβη σε ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα για τις εταιρείες δημοσκοπήσεων μετά την αστοχία τους να προβλέψουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Δικαιολογημένη η δυσπιστία και η αμφισβήτηση, ανθρώπινες οι υπερβολές, αναγκαίος ο προβληματισμός, απαράδεκτες οι γενικεύσεις και οι θεωρίες συνομωσίας.

Το κεφάλαιο των εταιρειών δημοσκοπήσεων είναι η αξιοπιστία τους. Γνώριζαν καλά ότι σε αυτές τις εκλογές ή θα την επανακτούσαν ή θα την έχαναν οριστικά. Κανείς δεν θα διακύβευε τη φήμη του για κανένα. Πώς εξηγείται λοιπόν αυτή η πρόσφατη αστοχία των μετρήσεων;

Υπάρχουν δύο ξεχωριστά θέματα. Το ένα αφορά το exit poll και το άλλο τις δημοσκοπήσεις.

1ο ΘΕΜΑ: το exit poll έδειξε μικρή διαφορά υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ τελικά ήταν μεγάλη

Το exit poll είναι εργαλείο πρόβλεψης. Οφείλει να προβλέπει με σχετικά μικρό περιθώριο σφάλματος το εκλογικό αποτέλεσμα. Το κοινό exit poll –αν και προέβλεψε τα ποσοστά των μικρότερων κομμάτων απέτυχε να προβλέψει τη μεγάλη διαφορά των δύο μεγαλύτερων. Το πρόβλημα δεν ήταν μεθοδολογικό: Oύτε πρόβλημα σχεδιασμού δείγματος, ούτε πρόβλημα συλλογής στοιχείων. Τα στοιχεία που συνέλεξαν οι ερευνητές μας έξω από τα εκλογικά κέντρα ήταν σωστά και οι πολίτες απάντησαν με απόλυτη ειλικρίνεια. Ωστόσο οι στατιστικές αναλύσεις που ακολούθησαν, τα μοντέλα και οι υποθέσεις εργασίας, αποδείχθηκαν λάθος. Το μεγάλο ποσοστό αποχής συσχετίστηκε με τους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, και έτσι μειώθηκε η μεγάλη διαφορά.

Είναι γεγονός ότι στο τραπέζι του κοινού exit poll υπήρξαν μεταξύ μας διαφοροποιήσεις ως προς την ανάλυση των στοιχείων, αλλά τελικά όλοι συμφωνήσαμε στο λανθασμένο αποτέλεσμα που δώσαμε στις 7:00 μμ.

Δεν έφταιξε το εργαλείο, φταίξαμε εμείς.

2ο ΘΕΜΑ: οι προεκλογικές δημοσκοπήσεις έδειχναν τη διαφορά οριακή μεταξύ των δύο κομμάτων, ενώ τελικά ήταν μεγάλη

Οι δημοσκοπήσεις δεν είναι εργαλεία πρόβλεψης, αλλά πράγματι απέτυχαν να δείξουν την τάση της μεγάλης διαφοράς. Όλες οι δημοσκοπήσεις έδειχναν τεράστιο αριθμό αναποφάσιστων, εκ των οποίων οι περισσότεροι στις προηγούμενες εκλογές είχαν ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ.

Στο δελτίο του ALPHA TV δύο ημέρες πριν από τις εκλογές, είχαμε αναφέρει ότι «οι μισοί από αυτούς τελικά να ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ, η διαφορά θα είναι πάνω από 5 μονάδες». Δεν μπορούσαμε όμως εκ των προτέρων να προκαθορίσουμε ή να υπαγορεύσουμε την απόφαση αυτών που θα ψήφιζαν την Κυριακή. Σεβόμενοι τις στατιστικές αποκλίσεις και με δεδομένο τον πολύ μεγάλο αριθμό αναποφάσιστων του ΣΥΡΙΖΑ, αναλύαμε τα ενδεχόμενα αποτελέσματα που ήταν από οριακή νίκη της ΝΔ έως ευρύτατη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.

Συνολικά, σε ένα πρωτόγνωρο και κατακερματισμένο πολιτικό περιβάλλον οφείλουμε να επανεξετάσουμε τα μοντέλα ερμηνείας των δεδομένων μας.

Ζητώ συγνώμη από τους πολίτες για τη συμμετοχή μου στο λάθος και τους ευχαριστώ για τις ειλικρινείς απαντήσεις τους στις μετρήσεις μας.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.