Ελλαδα

Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αγοράζουμε - Τι πιστεύουμε για την ποιότητα και την τιμή τους

Αύξηση κατανάλωσης εντοπίζει η έρευνα της Focus Bari

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σούπερ μάρκετ
© ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Έρευνα Focus Bari: Αξίζουν τα χρήματά τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλώνουν οι Έλληνες καταναλωτές

Βελτιώνεται διαχρονικά η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με την πλειοψηφία να υποστηρίζει ότι είναι «value for money».

Ποσοστό 83% των ερωτηθέντων έρευνας της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες & τα Private Labels», η οποία διεξήχθη τον Σεπτέμβριο 2023 με δείγμα 1.002 άτομα, δήλωσε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αξίζουν τα χρήματά τους έναντι ποσοστού 64% το 2010.

Ανεβαίνει συνεχώς ο αριθμός των Ελλήνων που αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η έρευνα διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει, έστω και μία φορά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης, σε σύγκριση με την τελευταία δεκαετία υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συγκριτικά καλύτερη ποιότητα και αισθητική.

Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα στα τελευταία 23 χρόνια, η αναλογία Ελλήνων που έχουν αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται θεαματικά & γίνεται καθολική. Συγκεκριμένα, ποσοστό 96% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι 89% το 2010 και 74% το 2000.

Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αγοράζουμε - Τι πιστεύουμε για την ποιότητα και την τιμή τους

Παράλληλα, ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που έχουν δοκιμάσει αυξάνεται, αγγίζοντας το 17,9% το 2013 από 15,7% το 2010 και 7% το 2000.

Την ίδια ώρα, ανεβαίνει και η αναλογία Ελλήνων που αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς περιλαμβάνει όλους σχεδόν τους καταναλωτές (ποσοστό 93% το 2023, από 77% το 2010 και 50% το 2000).

Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αγοράζουμε

Αντίστοιχα, αυξητικός είναι και ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊοντικών κατηγοριών που οι καταναλωτές αγοράζουν τακτικά την ιδιωτική ετικέτα (10,9% είδη κατά μέσο όρο το 2023).

Μέσα στα τελευταία 13 χρόνια της κρίσης, η συστηματική επιλογή private labels διατηρείται για μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών. Αναλυτικά:

  • χαρτικά (62%)
  • ρύζι / ζυμαρικά / αλεύρι (46%)
  • κατεψυγμένα προϊόντα (38%)
  • αλουμινόχαρτο / διαφανής μεμβράνη (36%)
  • μπισκότα / φρυγανιές / δημητριακά (30%)
  • καρυκεύματα (29%)
  • αναψυκτικά / χυμοί (28%)
  • προϊόντα προσωπικής περιποίησης (26%)
  • κονσερβοειδή (24%)
  • ξύδι / λάδι (24%)
  • απορρυπαντικά ρούχων (23%)
  • καθαριστικά (18%)
  • απορρυπαντικά πιάτων (17%)
  • καφές (14%)
  • μπίρα (8%)

Σημειώνεται ότι τα πιο δημοφιλή είδη ιδιωτικής ετικέτας είναι το χαρτί κουζίνας, το χαρτί υγείας, οι χαρτοπετσέτες, τα ζυμαρικά, το ρύζι, το αλουμινόχαρτο και οι σακούλες απορριμμάτων.

Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αγοράζουμε - Τι πιστεύουμε για την ποιότητα και την τιμή τους

Βελτιώνεται συνεχώς η άποψη των πολιτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σε σύγκριση με το 2010, σήμερα οι καταναλωτές θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας απ' ότι παλιότερα. Μάλιστα, ποσοστό 74% παρατηρεί πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι 58% το 2010.

Ως προς την ποιότητα / αισθητική τους, σήμερα τα προϊόντα private label παρουσιάζουν συνολικά βελτιωμένη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρ' ότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια.

Ποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αγοράζουμε - Τι πιστεύουμε για την ποιότητα και την τιμή τους

Ειδικότερα, ποσοστό 60% των ερωτηθέντων βλέπει πλέον βελτίωση έναντι του 35% το 2010. Ωστόσο, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων βλέπουν επιδείνωση, στο 27% έναντι 6% το 2010. Το υπόλοιπο ποσοστό θεωρεί ότι δεν έχει υπάρξει διαφορά ή δεν έχει άποψη.

Η γενική άποψη του ελληνικού κοινού για τα private labels βελτιώνεται διαχρονικά. Σύμφωνα με την έρευνα, συνολικά το 69% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι σε περιορισμένα είδη ιδιωτικής ετικέτας υπάρχει εξίσου καλή ποιότητα με τις επώνυμες μάρκες. Το ποσοστό αυτό ανερχόταν μόλις στο 50% το 2010 και στο 62% το 2000.

Βέβαια, σημειώνεται ότι παρά την βελτιωμένη εικόνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η πλειονότητα των καταναλωτών (65%) δηλώνει πως είναι «αρκετά» ή «πολύ» πιθανό να επέλεγε την επώνυμη μάρκα αν η τιμή ήταν αντίστοιχα χαμηλή.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ