Σύστημα PTC, το «μάτι» των τρένων που θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη
Πραγματογνώμονας εξηγεί τη λειτουργία του
Τέμπη - Σύγκρουση τρένων - Το σύστημα PTC που έμεινε στο συρτάρι και η τραγωδία στη Λάρισα
Νέα στοιχεία για την τραγωδία στα Τέμπη με τη φονική σύγκρουση τρένων έρχονται στο φως της δημοσιότητας, καθώς η έρευνα για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος συνεχίζεται.
Ο Κωνσταντίνος Χασιώτης, πραγματογνώμονας τεχνικός σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων, μίλησε στην ΕΡΤ, επισημαίνοντας ότι το ειδικό σύστημα PTC, το λεγόμενο «μάτι» των τρένων, υπήρχε αλλά δεν είχε τοποθετηθεί.
«Οι δύο μεγάλοι ενδιάμεσοι σταθμοί ανάμεσα στην εφιαλτική διαδρομή είναι αυτοί του Λιανοκλαδίου και της Λαρίσης και δεν έχουνε σωστούς πίνακες ελέγχου, εξελιγμένους όπου θα λειτουργεί αυτό το PTC, που θα είναι ελεγχόμενο με βάση τους δορυφόρους» τόνισε.
Και πρόσθεσε ότι το σύστημα PTC «βλέπει ακόμα και πού υπάρχει η σηματοδότηση, πού υπάρχουν τούνελ». Όπως είπε ακόμη, «ελέγχει το μήκος και το βάρος της αμαξοστοιχίας».
«Καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται διαφορετικός χρόνος πέδησης όταν εμφανιστεί ένα εμπόδιο, ανάλογα με την ταχύτητα» συνέχισε.
«Δεν υπήρχε βούληση» να τοποθετηθεί το σύστημα PTC στα τρένα
Στην ερώτηση γιατί το συγκεκριμένο σύστημα δεν είχε τοποθετηθεί τόσο καιρό, η απάντηση του πραγματογνώμονα ήταν ξεκάθαρη: «Βούληση δεν υπήρχε προφανώς».
«Τώρα η εταιρεία θα δώσει περισσότερα λεφτά σε αποζημιώσεις απ' ότι θα έδινε για να ολοκληρώσει το έργο» ανέφερε με νόημα και συμπλήρωσε: «Κροκοδείλια τα δάκρυα του υπουργού, αν και δεν θέλω να κρίνω, αφού γνώριζε ότι υπήρχαν αυτά τα συστήματα (PTC) και δεν είχαν τοποθετηθεί».
Για τον σταθμάρχη της Λάρισας σημείωσε ότι «δεν έπρεπε να είναι σε τέτοια θέση, μόνος του (…) Θα έπρεπε να υπάρχει και άλλος άνθρωπος μαζί του και να μιλάει με τον άλλον σταθμάρχη, που ήταν πιο πάνω (…) Δεν υπήρχε ενδοεπικοινωνία».
Και πρόσθεσε: «Ο σταθμάρχης δεν ήταν επαγγελματίας. Δεν γίνεται να είδε το τρένο και να μην ήξερε έστω στο περίπου, πού βρισκόταν 10 λεπτά αργότερα».
Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, η έλλειψη προσωπικού είναι βασικός παράγοντας σε αυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Ευτύχημα ότι η σύγκρουση τρένων στα Τέμπη δεν έγινε μέσα στο τούνελ
Παράλληλα, έκανε και μια αναφορά στο γεγονός ότι η σύγκρουση τρένων στα Τέμπη έγινε λίγο μετά το τούνελ.
«Ο Θεός έβαλε το χέρι του και η σύγκρουση έγινε μετά το τούνελ. Αν γινόταν εντός του, θα είχαμε ακόμα πιο τραγικές συνέπειες, οι εγκλωβισμένοι δεν θα μπορούσαν να απεγκλωβιστούν, θα πέθαιναν από τις αναθυμιάσεις» σημείωσε.
Και κατέληξε: «Αν δείτε το βίντεο της σύγκρουσης, δημιουργήθηκε η λάμψη από την ανάφλεξη κι ακόμα τα τρένα βάδιζαν. Σύρθηκαν για 300 μέτρα. Έτσι εξηγείται, από τον νόμο της αδράνειας, πώς άνθρωποι βρέθηκαν έξω από το τρένο, μέτρα μακριά», αφού εκτινάχθηκαν από τη σύγκρουση τρένων στη Λάρισα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος
Νέος νόμος φέρνει ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων - Στόχος η πρόληψη τροχαίων
Αναλυτικά οι διακοπές κυκλοφορίας σε βασικές οδούς της πρωτεύουσας την Κυριακή το πρωί
Η πρόγνωση για την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από το meteo και την ΕΜΥ
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διασώθηκαν δύο άνθρωποι
Έχουν γίνει ήδη δεκάδες προσαγωγές
Οι σταθμοί του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» έχουν κλείσει από τις 17:00
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living
Τι ακολουθεί μετά τον Byron
Λόγω των πλημμυρικών φαινομένων
Παράλληλα, στη Βοιωτία, ο κόμβος της Θήβας παραμένει κλειστός από χθες
Οι επιστήμονες προβλέπουν βροχοπτώσεις έως το απόγευμα - Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία
Δείτε τον χάρτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με τις υψηλότερες καταγραφές στη χώρα
Εντοπίστηκε να οδηγεί στο αντίθετο ρεύμα με επικαθήμενο
Tι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο
Τα Δεκεμβριανά που ακολούθησαν και το δικαστικό «θρίλερ» με Κορκονέα
Κλείνουν σταθμοί του Μετρό - Τι θα ισχύσει τις ώρες των εκδηλώσεων μνήμης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.