- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
10 πράγματα για τα πασαλάκια της Θεσσαλονίκης
Διόρθωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού δικτύου, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες
1. Αποτελεί ίσως την πιο ανακουφιστική παρέμβαση στην κυκλοφοριακή λειτουργικότητα των κεντρικών δρόμων της πόλης, τα τελευταία χρόνια.
2. Αποθαρρύνει την παράνομη στάθμευση σε δρόμους διπλής κυκλοφορίας.
3. Προστατεύει τις λεωφορειολωρίδες.
4. Εμποδίζει την παράνομη στάθμευση σε μονόδρομους με περισσότερες απο δύο λωρίδες κυκλοφορίας, όπως για παράδειγμα της Τσιμισκή.
4. Δεν επιτρέπει την παράνομη στάθμευση πάνω σε διαβάσεις πεζών.
5. Τα μέτρα αυτά που έχουν προσωρινό χαρακτήρα πρέπει σε βάθος χρόνου να γίνουν μόνιμα, δηλαδή με χτιστές διαχωριστικές νησίδες ή διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Όπου σήμερα υπάρχει κολωνάκι φαίνεται που πρέπει να διαμορφωθεί κατι με μόνιμα υλικά.
6. Κάποιες διαμαρτυρίες φορέων που ακούστηκαν είναι προσχηματικές, πρόχειρες ή ιδιοτελείς και κινούνται σε εντελώς λάθος κατεύθυνση.
7. Στην πραγματικότητα πρόκειται για διόρθωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού δικτύου, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και στο βαθμό που δεν μπορείς να αλλάξεις την γεωμετρία ενός δικτύου χιλιομέτρων απο τη μια μέρα στην άλλη.
8. Για τη ιστορία οι τεχνικές αυτές πρωτοεισήχθησαν στην ελληνική πραγματικότητα το 1996, μέσα απο ερευνητικό πρόγραμμα που εκπονήθηκε απο το ΥΠΕΧΩΔΕ μέσω του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης με επιστημονικό υπεύθυνο τον Spyros Vougias, και στο οποίο είχα την τιμή να ειμαι μέλος της βασικής επιστημονικής ομάδας, νεαρός Συγκοινωνιολόγος τότε.
9. Ακολούθησαν δεκάδες δημοσιεύσεις σε περιοδικά και εφημερίδες μαζί με τον Σπύρο Βούγια, με πιο χαρακτηριστική τη μόνιμη στήλη μας «Ανασχεδιάζοντας την πόλη» στην Athens Voice μεταξύ 2005-2008, και επίσης πάρα πολλές εφαρμογές, μέσω εκατοντάδων κυκλοφοριακών μελετών σε αντίστοιχες πόλεις της Ελλάδας, και της Κύπρου πολύ πριν τη Θεσσαλονίκη, απο το 1996 μέχρι πρόσφατα. Παντού τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά με άμεση θετική επίπτωση στη λειτουργική και ποιοτική αναβάθμιση κυκλοφορίας και περιβάλλοντος.
10. Το 2014 με την έκδοση του βιβλιου μου «Έξυπνοι δρομοι για μια ανθρώπινη πόλη» παρουσιάζω 30 προτασεις μέτρων χαμηλού κόστους, και υψηλής πολλαπλασιαστικότητας τέτοιου τύπου που μπορούν άμεσα να ανακουφίσουν, οποιαδήποτε αστικη περιοχή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο 67χρονος πήγε στο νοσοκομείο για μία επέμβαση ρουτίνας και άφησε την τελευταία του πνοή στη ΜΕΘ
Η ανάρτηση του Άκη Σκέρτσου - Τα μέλη της Επιτροπής
Η ανακοίνωση των εργαζομένων
Μεγάλες είναι η καθυστερήσεις και στην Αττική οδό
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
Ερευνάται εάν στις επίμαχες τραπεζικές θυρίδες είχαν δηλωθεί και άλλα πρόσωπα ως συνδικαιούχοι
Οι περιοχές με υψηλά ποσοστά εθισμού σε ναρκωτικά και εξάρτηση από τον τζόγο - Στοιχεία του ΚΕΘΕΑ
To ωράριο των διαδρομών - Πού θα κλείσετε εισιτήριο
Διαβάστε όλη την απόφαση του Αρείου Πάγου για την τραγωδία με τους τρεις νεκρούς
Προκειμένου να διερευνηθούν, εκτός άλλων, τυχόν ποινικές ευθύνες των υπευθύνων της Δομής
Πώς θα είναι ο καιρός των Χριστουγέννων
Υποθέτω ότι μια στο τόσο πρέπει και οι αρμόδιες διωκτικές αρχές να προσποιούνται αποτελεσματικότητα ώστε να μπορούν να συνεχίζουν να είναι αναποτελεσματικές χωρίς άγχος
Θα τους απαγγελθούν κατηγορείς και θα ζητήσουν προθεσμία προκειμένου να απολογηθούν
Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι
Πότε «έρχονται» οι ηλεκτρονικές κλήσεις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.