Κοσμος

Βρετανία: Οι επιχειρήσεις μειώνουν την υποστήριξή τους στο Pride

Σήμα κινδύνου για τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Οι επιχειρήσεις μειώνουν τη στήριξή τους προς τις εκδηλώσεις με Pride χαρακτήρα
© Unsplash

Τι διαπιστώθηκε από σχετική έρευνα του Guardian για τις εκδηλώσεις του Pride

Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου μειώνουν τη δημόσια υποστήριξή τους προς τις εκδηλώσεις Pride, σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας Guardian, προειδοποιώντας ότι χρειάζονται «σαφή μηνύματα» ενόψει της αυξανόμενης εχθρότητας προς την LGBTQ+ κοινότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ανάλυση των αναρτήσεων των μεγαλύτερων εταιρειών της χώρας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειξε ότι οι αναφορές στο Pride έχουν μειωθεί κατά 92% από το 2023, αντανακλώντας μια τάση που παρατηρείται και στις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες.

Τα ευρήματα αυτά έρχονται μετά την υπογραφή από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, μιας σειράς εκτελεστικών διαταγμάτων το 2025 που ανέτρεψαν τα προγράμματα της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη (DEI), οδηγώντας εταιρείες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού να αναδιαμορφώσουν, να περιορίσουν ή ακόμα και να καταργήσουν τις πολιτικές ισότητας.

Pride με...μέτρο για τις μεγάλες επιχειρήσεις, λόγω Τραμπ

Ο Guardian ανέλυσε τους κύριους λογαριασμούς κοινωνικών μέσων που απευθύνονται στους πελάτες των 10 μεγαλύτερων εταιρειών που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο ή έχουν την έδρα τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και των 10 μεγαλύτερων εταιρειών των ΗΠΑ με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς.

Μεταξύ των βρετανικών εμπορικών σημάτων ήταν η εταιρεία τεχνολογίας Arm Holdings, οι φαρμακευτικές εταιρείες AstraZeneca και GSK, η εταιρεία προϊόντων νικοτίνης British American Tobacco, η τράπεζα HSBC, η εταιρεία χημικών Linde, η εταιρεία άμυνας και μηχανικής Rolls-Royce, η πετρελαϊκή εταιρεία Shell και ο όμιλος τροφίμων Unilever.

Το 2023, συνολικά 52 αναρτήσεις στους λογαριασμούς τους στο Facebook, Instagram και X περιείχαν τη λέξη ή το hashtag «Pride» σε σχέση με εκδηλώσεις Pride, μήνες, εβδομάδες και Σαββατοκύριακα Pride, καθώς και δίκτυα ΛΟΑΤΚΙ+ εργαζομένων.

Μέχρι το 2024, ο αριθμός των αναρτήσεων είχε μειωθεί κατά 48% σε 27 πέφτοντας σε μόλις τέσσερις το 2025, μια μείωση 85% σε ετήσια βάση και 92% σε σχέση με το σύνολο του 2023.

Η HSBC παρέμεινε η βρετανική εταιρεία που ήταν πιο πιθανό να δημοσιεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με το Pride καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου που αναλύθηκε αν και οι αναρτήσεις της, αντανακλώντας την ευρύτερη τάση, μειώθηκαν κατά 94%. Οι AstraZeneca, Shell και Unilever ήταν οι λιγότερο πιθανές να δημοσιεύσουν αναρτήσεις σχετικά με το Pride από το 2023 έως το 2025.

Ο αμερικανικός κολοσσός που αντιστάθηκε στην αντι-Pride πολιτική

«Ο απολογισμός των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αντικατοπτρίζει το εύρος της προσέγγισής μας», δήλωσε η HSBC σε ανακοίνωσή της.

Η ανάλυσή για τις 10 κορυφαίες εταιρείες των ΗΠΑ κατά την 1η Δεκεμβρίου αποκάλυψε μια παρόμοια τάση. Το 2023, βρέθηκαν συνολικά 39 αναρτήσεις «Pride» στους κύριους λογαριασμούς Facebook, Instagram και X που απευθύνονται στους πελάτες και ανήκουν στις εταιρείες Alphabet, Amazon, Apple, Berkshire Hathaway, Broadcom, Eli Lilly, Meta, Microsoft, Nvidia και Tesla. Το 2024, ο συνολικός αριθμός μειώθηκε κατά 46% σε 21 αναρτήσεις. Το 2025, ο αριθμός έφτασε τις 18, αντιπροσωπεύοντας μείωση 54%.

Η αμερικανική μάρκα που ήταν πιο πιθανό να δημοσιεύσει αναρτήσεις σχετικά με το Pride ήταν η Apple. Ήταν η μόνη εταιρεία που αντιστάθηκε στην πτωτική τάση, με τον αριθμό των αναρτήσεών της να αυξάνεται κατά 22% μεταξύ 2023 και 2025.

Οι εταιρείες που ήταν λιγότερο πιθανό να δημοσιεύσουν σχετικά με το Pride ήταν οι Berkshire Hathaway, Broadcom και Tesla.

Ο Simon Blake, διευθύνων σύμβουλος της φιλανθρωπικής οργάνωσης Stonewall για τα δικαιώματα των LGBTQ+, δήλωσε ότι «σε έναν κόσμο όπου τα LGBT άτομα αισθάνονται λιγότερο ασφαλή και λιγότερο ευπρόσδεκτα σε πολλά μέρη», ήταν προς το συμφέρον των εταιρειών να στείλουν «σαφή μηνύματα» υποστήριξης. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις «εμφανίζονται καθημερινά» είναι καλύτερος δείκτης της δέσμευσής τους για την ένταξη από τις τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Θέλω απολύτως να διασφαλίσω ότι πρόκειται για μια καθημερινή προσπάθεια, και όχι για τη δημιουργία ενός λογότυπου με τα χρώματα του ουράνιου τόξου κατά τη διάρκεια του μήνα Pride», δήλωσε ο Blake. «Ωστόσο, πιστεύω επίσης ότι είναι σημαντικό να φροντίζουμε να αναδεικνύουμε σημαίες και άλλα σύμβολα, γιατί αυτό στέλνει ένα μήνυμα».

Πρόσθεσε, επίσης, ότι τέτοια μηνύματα λένε στους ανθρώπους της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας «είστε ευπρόσδεκτοι εδώ, θέλουμε να ευημερήσετε, θέλουμε να έχετε όλες τις ευκαιρίες που έχουν όλοι οι άλλοι».

Ο Blake είπε ότι είναι αισιόδοξος για τη δέσμευση των εταιρειών στην ένταξη, με τις εταιρείες να συνεχίζουν να χορηγούν εκδηλώσεις Pride και «μια ανανεωμένη ενέργεια» μέσα στα δίκτυα Pride των εταιρειών. «Κάθε εβδομάδα συμμετέχω σε συναντήσεις όπου πολύ υψηλόβαθμα στελέχη δηλώνουν ξεκάθαρα ότι θα συνεχίσουν να επενδύουν και να υποστηρίζουν την ένταξη των LGBT στον χώρο εργασίας», δήλωσε.

Ωστόσο, αναφερόμενος στο πολιτικό κλίμα, εμφανίστηκε απαισιόδοξος.

«Είναι το περιβάλλον πιο εχθρικό για τους ανθρώπους; Ναι. Υπάρχει μια παγκόσμια οπισθοδρόμηση των δικαιωμάτων των LGBT που παρατηρούμε σε όλα τα μέρη; Ναι. Είναι το Ηνωμένο Βασίλειο απρόσβλητο από αυτό; Απολύτως όχι».

Ο Paul Sesay, ιδρυτής των Inclusive Top 50 UK Employers, National Diversity Awards και Elevate 1000, που δημιουργήθηκαν με σκοπό να συνδέσουν νέους από χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα με εργοδότες, δήλωσε ότι η έρευνά του έδειξε ότι αν οι εταιρείες μείωναν τους προϋπολογισμούς για τη διαφορετικότητα, αυτό θα είχε τεράστιο αντίκτυπο στα εταιρικά δίκτυα ΛΟΑΤΚΙ+, καθώς τα στοιχεία τους έδειχναν ότι αυτά ήταν τα πιο πολυάριθμα και τα καλύτερα χρηματοδοτούμενα.

Η συμπερίληψη ως ανάγκη και όχι ως προϊόν

«Διοργανώνουμε συνεχώς στρογγυλές τράπεζες και συζητάμε με τα μέλη μας, και ορισμένοι προϋπολογισμοί για τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη (DEI) έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες», είπε.

«Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι στις εταιρείες μου λένε ότι πιστεύουν ότι η DEI χρειάστηκε σε κάποιο βαθμό επαναπροσδιορισμό, για να απλοποιηθεί και να επιστρέψει στα βασικά ότι είχε πολιτικοποιηθεί υπερβολικά, αντί να επικεντρώνεται σε αυτό που πραγματικά σημαίνει: ισότητα για όλους μέσα σε έναν οργανισμό».

Ο podcaster και ειδικός στην κουλτούρα του χώρου εργασίας Bruce Daisley, πρώην αντιπρόεδρος του Twitter EMEA και του YouTube UK, δήλωσε: «Ορισμένοι οργανισμοί έχουν διατηρήσει τις πρωτοβουλίες τους, αλλά προσπαθούν απλώς να τις εφαρμόσουν με πιο διακριτικό τρόπο. Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα πλαίσιο όπου ο Τραμπ έχει δημιουργήσει φόβο για τους οργανισμούς που υποστηρίζουν αυτά τα θέματα.

Για τις ομάδες που υποτίθεται ότι είναι οι δικαιούχοι αυτών των θεμάτων, αυτό θα μπορούσε να αποδείξει το παλιό ρητό «μια αρχή είναι αρχή μόνο αν σου κοστίζει χρήματα». Πολλοί άνθρωποι εντός της κοινότητας LGBTQ+, όπως η τρανς κοινότητα, περνάνε μια δύσκολη περίοδο».

Ο Daisley δήλωσε ότι η προβολή «τοξικών απαντήσεων» και «ακροδεξιών» απόψεων στο X, πρώην Twitter, από τότε που ο Ίλον Μασκ αγόρασε την πλατφόρμα, θα μπορούσε επίσης να αποτρέψει τις εταιρείες από το να εκφράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Με πληροφορίες από theguardian.com

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY