Κοσμος

Μετά από μια επιδρομή της ICE στη Τζόρτζια, η Hyundai συνεχίζει να ποντάρει στην Αμερική

Η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει εναλλακτικές καθώς οι κινεζικές εταιρίες γίνονται πιο δημοφιλείς

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
συλληψεις μεταναστων
Συλλήψεις για παράνομη μετανάστευση στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων Hyundai-LG στο Έλλαμπελ της Τζόρτζια © ΕΡΑ/COREY BULLARD

Η Hyundai, ο οποίος περιλαμβάνει την Kia και άλλες θυγατρικές, σχεδιάζει να δαπανήσει 26 δισ. δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2028

Η Hyundai Motor Group έχει περάσει τα τελευταία τρία χρόνια κατασκευάζοντας ένα τεράστιο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων 2.900 στρεμμάτων, 30 λεπτά από τη Σαβάνα της Τζόρτζια ακολουθώντας την επιθυμία του Προέδρου Τραμπ να επαναβιομηχανοποιήσει το έθνος.

Hundreds detained in massive ICE raid at Hyundai plant in Georgia

Αλλά, τον περασμένο μήνα, περισσότεροι από 300 Νοτιοκορεάτες εργαζόμενοι, οι οποίοι, σύμφωνα με τις ΗΠΑ, εργάζονταν με λάθος είδος βίζας, συνελήφθησαν και κρατήθηκαν σε μία από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας, ένα εργοστάσιο μπαταριών που ανήκει από κοινού στην Hyundai και την LG Energy Solution, και οι δύο κορεατικές εταιρείες. Η επιδρομή της ICE (Υπηρεσία Μετανάστευσης και Τελωνειακής Επιβολής των Ηνωμένων Πολιτειών - Immigration and Customs Enforcement) οδήγησε πολλούς στη Νότια Κορέα να ζητήσουν από την Hyundai να σταματήσει την επέκτασή της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο όμιλος Hyundai, ο οποίος περιλαμβάνει την Kia και δεκάδες άλλες θυγατρικές, σχεδιάζει να δαπανήσει 26 δισεκατομμύρια δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2028, συμπεριλαμβανομένων επιπλέον 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Τζόρτζια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει εναλλακτικές. Καθώς οι κινεζικές εταιρίες γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη για την Hyundai, αλλά και μία από τις καλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξής της, ανεξάρτητα από το ποιος κάθεται στον Λευκό Οίκο. Μεταξύ των πολύ υψηλών δασμών και άλλων περιορισμών, τα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν ουσιαστικά αποκλειστεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Οι κορυφαίες προτεραιότητές μου είναι οι ΗΠΑ», δήλωσε ο José Muñoz, διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Motor Company, της θυγατρικής της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην ετήσια συνάντηση επενδυτών της εταιρείας μετά την επιδρομή της ICE στη Νέα Υόρκη. «Αν τα πάμε καλά εδώ, είναι πολύ καλό για την Κορέα. Είναι πολύ καλό για την εταιρεία».

The ICE Raid at a Hyundai Plant, Explained

Ωστόσο, υπάρχουν ρίσκα. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι και  τόσο δημοφιλή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτόν τον μήνα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σταμάτησε να προσφέρει φορολογική πίστωση 7.500 δολαρίων που είχε ως στόχο να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα. Και, όπως κατέστησε σαφές η επιδρομή, η δαπάνη δισεκατομμυρίων εδώ δεν αποτελεί εγγύηση πολιτικής εύνοιας.

Η πολιτική σκηνή της Τζόρτζια υποστηρίζει το εργοστάσιο, το οποίο συχνά περιγράφεται ως το μεγαλύτερο έργο οικονομικής ανάπτυξης στην ιστορία της πολιτείας. Ο κυβερνήτης Μπράιαν Κεμπ, Ρεπουμπλικάνος, το θεωρεί μέρος της κληρονομιάς του.

Αλλά ακόμη και πριν από την επιδρομή, υπήρχαν ενδείξεις ότι οι εντάσεις αυξάνονταν. Μερικοί κάτοικοι δεν έβλεπαν με καλό μάτι το εργοστάσιο και την εισροή ξένων εργαζομένων. Άλλοι έχουν εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια, καθώς τρεις εργαζόμενοι έχουν πεθάνει εκεί από την έναρξη της κατασκευής. Ωστόσο, κάποιοι αγκάλιασαν τις ευκαιρίες που έχουν προκύψει με την επένδυση της Hyundai.

Το εργοστάσιο στο Έλλαμπελ είναι το τρίτο εργοστάσιο αυτοκινήτων του ομίλου στις ΗΠΑ. Διαχειρίζεται ένα εργοστάσιο στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα και ένα εργοστάσιο της Kia στο Γουέστ Πόιντ της Τζόρτζια. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει 8.500 θέσεις εργασίας στο χώρο έως το 2031.

Καθώς η αμερικανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται πιο αργά από ό,τι ήλπιζαν πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, η Hyundai σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή υβριδικών οχημάτων στη Τζόρτζια. Κατασκευάζει ήδη το πλήρως ηλεκτρικό crossover Ioniq 5 και το SUV Ioniq 9. Μέχρι το 2030, η Hyundai Motor Company στοχεύει να κατασκευάζει περισσότερο από το 80% όλων των οχημάτων που πωλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες εγχώρια, από περίπου 40% σήμερα.

Η Hyundai έχει μεταφέρει περισσότερους από 250 Αμερικανούς υπαλλήλους στη Σεούλ για να τους διδάξει όχι μόνο πώς να κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για την ιστορία της Hyundai. Οι νεοπροσληφθέντες εκπαιδεύονται στην διαπολιτισμική επικοινωνία και προσφέρονται μαθήματα κορεατικής γλώσσας στο εργοστάσιο. Οι διευθυντές εξασκούνται στην εκφώνηση προπόσεων σύμφωνα με την κορεατική παράδοση στα εταιρικά δείπνα.

Παρόλο που η Hyundai βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε εργατικό δυναμικό από τη Νότια Κορέα και αλλού για την κατασκευή των εργοστασίων της, περίπου το 80% των μόνιμων υπαλλήλων του εργοστασίου αυτοκινήτων προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της Σαβάνα, δήλωσε μια εκπρόσωπος.

Μετά την επιδρομή της ICE, Αμερικανοί αξιωματούχοι συνέλαβαν και απέλασαν τους Νοτιοκορεάτες τεχνικούς, λέγοντας ότι δεν είχαν το κατάλληλο είδος βίζας για να εγκαταστήσουν μηχανήματα στο εργοστάσιο. Στη συνέχεια, όμως, η κυβέρνηση Τραμπ άλλαξε πορεία και δήλωσε ότι τελικά θα επέτρεπε αυτό το είδος εργασίας με βραχυπρόθεσμες βίζες.

Τα στελέχη της Hyundai Motor Company, η οποία λαμβάνει περίπου το 27% των εσόδων της από τις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν φαίνεται να έχουν άλλη επιλογή από το να «ξεχάσουν» την επιδρομή. Το ατυχές περιστατικό καθυστέρησε την ολοκλήρωση του εργοστασίου κατά δύο έως τρεις μήνες, δήλωσε η εταιρία.

Πηγή: NYTimes

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY