Κοσμος

Χιλιάδες ξενοδοχεία στην Ευρώπη μηνύουν την Booking για καταχρηστικές πρακτικές

Η αγωγή αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Περισσότερα από 10.000 ξενοδοχεία ζητούν αποζημιώσεις από την Booking για αθέμιτες ρήτρες και πιέσεις που παραμόρφωσαν την αγορά τα τελευταία 20 χρόνια.
Περισσότερα από 10.000 ξενοδοχεία στην Ευρώπη μηνύουν την Booking για «ρήτρες καλύτερης τιμής» © EPA/Koen Van Weel

Περισσότερα από 10.000 ξενοδοχεία ζητούν αποζημιώσεις από την Booking για αθέμιτες ρήτρες και πιέσεις που παραμόρφωσαν την αγορά τα τελευταία 20 χρόνια.

Η Booking αντιμετωπίζει συλλογική αγωγή από πάνω από 10.000 ξενοδοχεία στην Ευρώπη, τα οποία ισχυρίζονται ότι η πλατφόρμα παραμόρφωσε την αγορά υπέρ της εις βάρος τους, μέσω καταχρηστικών πρακτικών, για διάστημα άνω των 20 ετών.

Η αγωγή κατατέθηκε από την Ένωση Ξενοδοχείων, Εστιατορίων και Καφέ της Ευρώπης (Hotrec), η οποία εκπροσωπεί τον κλάδο στην ΕΕ, και υποστηρίζεται από 30 εθνικές ενώσεις.

Η Hotrec ανέφερε ότι «πάνω από 10.000 ξενοδοχεία συμμετέχουν ήδη στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία» για αποζημιώσεις που αφορούν τη χρήση παράνομων ρητρών “καλύτερης τιμής” από την Booking.com. Αυτές οι ρήτρες, υποστηρίζει, επιβλήθηκαν με πίεση στα ξενοδοχεία, ώστε να μην προσφέρουν χαμηλότερες τιμές αλλού – ούτε καν στις δικές τους ιστοσελίδες.

Η αγωγή αναφέρεται στην περίοδο 2004-2024, χρονιά κατά την οποία η Booking.com αφαίρεσε τις ρήτρες αυτές για να συμμορφωθεί με τον Ευρωπαϊκό Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές.

Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) το 2024 διαπίστωσε ότι οι ρήτρες παραβίαζαν το ανταγωνιστικό δίκαιο της ΕΕ, ενισχύοντας τη νομική βάση της αγωγής.

Ο πρόεδρος της Hotrec, Αλέξανδρος Βασιλικός, δήλωσε: «Οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι υπέφεραν επί μακρόν από άδικες συνθήκες. Ήρθε η ώρα να διεκδικήσουν αποκατάσταση».

Η Booking.com απάντησε πως οι ισχυρισμοί της Hotrec είναι λανθασμένοι και παραπλανητικοί, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει λάβει επίσημη ειδοποίηση για τη συλλογική αγωγή. Παράλληλα, υποστήριξε πως οι ρήτρες τιμής προώθησαν τον ανταγωνισμό και επικαλέστηκε έρευνα όπου 74% των ξενοδόχων δήλωσαν ότι η πλατφόρμα ενίσχυσε την κερδοφορία τους.

Ωστόσο, πολλοί επαγγελματίες του χώρου εξέφρασαν έντονες αντιρρήσεις. Η Βερονίκ Σιγκέλ, πρόεδρος του τομέα ξενοδοχείων της γαλλικής ένωσης Umih, ανέφερε: «Για ένα δωμάτιο που ο πελάτης πληρώνει 100€, ο ξενοδόχος λαμβάνει το πολύ 75€, με τα οποία πρέπει να πληρώσει προσωπικό και επενδύσεις».

Παρά τις αντιδράσεις, η Booking.com παραμένει σχεδόν απαραίτητη για πολλά ξενοδοχεία, καθώς παρέχει παγκόσμια προβολή που δεν μπορούν να πετύχουν μόνα τους.

Μελέτη της Hotrec με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Δυτικής Ελβετίας έδειξε ότι το 2024 η Booking Holdings κατείχε το 71% της ευρωπαϊκής αγοράς – ποσοστό αυξημένο από 68,4% το 2019.

Η εταιρεία αποτιμάται στα 170 δισ. δολάρια, τριπλάσια από τη Volkswagen.

Ο καθηγητής ανταγωνιστικού δικαίου Ρούπρεχτ Ποντσούν, από το Πανεπιστήμιο Ντίσελντορφ, σχολίασε πως η Booking είναι παράδειγμα ψηφιακής πλατφόρμας που κυριάρχησε σε ολόκληρο κλάδο, δημιουργώντας ένα σύστημα «ο νικητής τα παίρνει όλα».

«Η υπόθεση είναι μια εξέγερση των ξενοδοχείων: “Δεν μπορείτε να μας εκμεταλλεύεστε όπως θέλετε”», είπε.

(Πηγή: Guardian)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY