- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Μεγάλη ζήτηση για Έλληνες οδηγούς λεωφορείων στη Γερμανία
Συνεντεύξεις με υποψηφίους στη Θεσσαλονίκη
Γερμανία: Μεγάλη ζήτηση για Έλληνες οδηγούς λεωφορείων - Συνεντεύξεις στη Θεσσαλονίκη
Οι σημαντικές ελλείψεις σε οδηγούς λεωφορείων στη Γερμανία προσφέρουν ευκαιρίες για Έλληνες οδηγούς. Με έδρα τη μικρή πόλη Hessisch Lichtenau, η εταιρεία Your Mellon προσφέρει σε Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς τη δυνατότητα εύρεσης εργασίας σε γερμανικές εταιρείες μέσων μαζικής μεταφοράς. Σε εκδήλωσή της στη Θεσσαλονίκη, πλήθος οδηγών αναζήτησε μία νέα εργασιακή προοπτική.
Γερμανία: Μεγάλη ζήτηση για Έλληνες οδηγούς λεωφορείων
«Είμαστε το Tinder της εργασίας. Ο υποψήφιος εργαζόμενος υποβάλλει το βιογραφικό του δωρεάν στην πλατφόρμα μας κι εμείς αναζητούμε μια πιθανή εργασία για αυτόν. Προσφέρουμε, σε συνεργασία με τους πελάτες μας εργοδότες, ένα πακέτο: δωρεάν στέγαση για τρεις έως έξι μήνες, μαθήματα γερμανικών μέχρι ένα ικανοποιητικό επίπεδο έως έναν χρόνο, ασφάλιση υγείας», αναφέρει o Δημήτρης Καλαϊτζίδης, διευθυντής της Your Mellon. Τα έξοδα πληρώνονται από τους εργοδότες και ο εργαζόμενος δεν επιβαρύνεται με τίποτα. «Οι δημογραφικές εξελίξεις στη Γερμανία, αλλά και οι επιλογές της generation Z στην εργασία προκαλούν μεγάλη έλλειψη στον τομέα των οδηγών. Αυτό θα συνεχιστεί», επισημαίνει. Η αύξηση των ωρομισθίων στους οδηγούς λεωφορείων θα προσελκύσει περισσότερους ενδιαφερόμενους. «Πολλές οικογένειες ήρθαν και το 90% έχει μείνει. Γνώρισα πολλούς ανθρώπους σε απελπισία και είμαι πολύ χαρούμενος που τους δώσαμε έναν νέο δρόμο στη ζωή τους», λέει ο Καλαϊτζίδης.
H ζήτηση για Έλληνες οδηγούς στη Γερμανία θα διατηρηθεί
Γιατί όμως υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για οδηγούς στη Γερμανία; «Η γενιά των baby boomers βγαίνει στη σύνταξη και το επαγγελματικό προφίλ του οδηγού δεν έχει τόση κοινωνική αναγνώριση στη Γερμανία. Ακόμη, οι απολαβές μειώθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια. Τελευταία παρατηρείται μια μισθολογική αύξηση, που κάνει το επάγγελμα του οδηγού ελκυστικότερο», λέει ο Τόμας Ντότμαν, διευθύνων σύμβουλος της Rhein-Bus Verkehrsbetrieb GmbH Ντύσσελντορφ, του ομίλου Transdev.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας μέσος μισθός οδηγού λεωφορείου ανέρχεται στα 3500 ευρώ μεικτά, αναλόγως και των ωρών εργασίας, και αναμένεται να αυξηθεί. Το δίπλωμα μπορεί να αποκτηθεί σε 4-6 εβδομάδες. «Έτσι, χωρίς υψηλή εξειδίκευση, μπορείς να αποκτήσεις ένα αξιόλογο εισόδημα γρήγορα. Με ένα δίπλωμα οδηγού λεωφορείου δύσκολα θα μείνεις άνεργος στη Γερμανία», αναφέρει χαρακτηριστικά. Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι αυξημένο και πολλοί είναι έτοιμοι να αφήσουν την πατρίδα τους για αρκετό καιρό, από νέους ανθρώπους άγαμους στην ηλικία των 20 ετών, έως οικογενειάρχες με παιδιά, στην ηλικία των 50. «Κάθε εργαζόμενος είναι σημαντικός και δεν είναι ακόμα ένας αριθμός. Οι περισσότεροι προσαρμόζονται εύκολα γιατί είναι συνειδητοποιημένοι και βρίσκουν την εργασιακή καθημερινότητα που αναζητούν. Όσο για τη ζήτηση για οδηγούς, τα επόμενα 10-20 χρόνια θα συνεχιστεί, εξαιτίας των αναγκών στη Γερμανία», τονίζει ο κ. Ντότμαν.
Μια νέα αρχή ως οδηγοί στη Γερμανία
«Έφτασα στο αμήν στην Ελλάδα και η δουλειά ως οδηγός στη Γερμανία ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για μένα», λέει, μιλώντας στην Deutsche Welle, o Χρήστος Παπαγεωργίου, οδηγός αστικού λεωφορείου στο Ντύσσελντορφ, στην εταιρεία Rhein-Bus του ομίλου Transdev. Την ίδια απόφαση πήρε και η σύζυγός του, που δεν είχε κάποια σχέση με το επάγγελμα. Έβγαλε δίπλωμα οδηγού λεωφορείου κι εργάζεται στην ίδια εταιρεία ως οδηγός. «Έψαχνα τη βεβαιότητα στην εργασία. Η σύμβαση μου στις αστικές συγκοινωνίες στην Κομοτηνή ανανεωνόταν κάθε τρεις μήνες. Στη Γερμανία μετά από ένα χρόνο εργασίας, έχω σύμβαση αορίστου χρόνου. Κάναμε ένα σπίτι από το μηδέν, ξεκίνησα να αποταμιεύω κι έχω την άνεση να σπουδάσω τα παιδιά μου», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Όσο για την καθημερινότητα στους δρόμους σε σχέση με την Ελλάδα; «Είναι η μέρα με τη νύχτα στον δρόμο, λόγω οδηγικής παιδείας και συμπεριφοράς απέναντι στα λεωφορεία. Υπάρχει σεβασμός, τήρηση λεωφορειολωρίδων και τρόποι διευκόλυνσης του οδηγού», τονίζει ο Έλληνας οδηγός που μοιράστηκε την εμπειρία του στην εκδήλωση της Your Mellon με υποψήφιους οδηγούς.
«Έφυγα προκειμένου να διατηρήσω το βιοτικό μου επίπεδο. Διατηρούσα ένα mini market στις Σέρρες, που ναι μεν πήγαινε καλά, αλλά η κερδοφορία ολοένα και μειωνόταν, λόγω της μεγάλης φορολογίας. Το καθημερινό άγχος ήταν μεγάλο, αλλά με ενοχλούσε κοινωνικά και η αυξανόμενη αδιαφορία των ανθρώπων», τονίζει ο Ιωάννης Αγγελάκης, οδηγός λεωφορείου στις αστικές συγκοινωνίες του Neustadt an der Weinstraße, στο κρατίδιο Ρηνανία-Παλατινάτο. Μετανάστευσε στα 34 με δύο παιδιά και ξεκίνησε μια νέα ζωή, χωρίς να έχει προηγουμένως σχέση με το επάγγελμα. «Με βοήθησε ότι δεν ήταν απαραίτητο να ξέρεις γερμανικά και ότι υπήρχε μεγάλη ζήτηση για οδηγούς λεωφορείων. Επίσης, οι Γερμανοί δεν επιλέγουν να ασκήσουν αυτό το επάγγελμα και η έκδοση διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα είναι πολύ πιο οικονομική από ό,τι στη Γερμανία», επισημαίνει.
Ο ίδιος εντοπίζει τη διαφορά στις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας στον στόλο των λεωφορείων, αλλά και στο ότι ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει μέρος των μετακινήσεων δίπλα στον δημόσιο, κυρίως στα περιφερειακά δρομολόγια. «Δεν είναι παράδεισος. Πρέπει να προσέχεις πολύ τους ηλικιωμένους οδηγούς και τον μεγάλο αριθμό ποδηλατών και να έχεις μπόλικη υπομονή. Και σίγουρα δεν χρησιμοποιείς την κόρνα με την ίδια συχνότητα, όπως στην Ελλάδα», λέει χαρακτηριστικά.
Η Ιφιγένεια Χασογλάνη, με μικρή εμπειρία ως οδηγός λεωφορείου σε έναν δήμο της Θεσσαλονίκης, αναζήτησε και εκείνη τον δρόμο για εργασιακή σταθερότητα και αναγνώριση στον επαγγελματικό τομέα στην εκδήλωση της Your Mellon. «Η βοήθεια στην εύρεση καταλύματος, αλλά και η προσοχή στις εξατομικευμένες ανάγκες του εργαζόμενου με εντυπωσίασαν. Έχω την πρόταση για εργασία. Είναι πλέον στο δικό μου χέρι να πάρω την τελική απόφαση να φύγω από την Ελλάδα, να βρω ένα σταθερό έδαφος να χτίσω τη ζωή μου ως οδηγός λεωφορείου στη Γερμανία», λέει.
Πηγή: DW
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μόνο μία κάμερα λειτουργούσε στο σημείο - Αποκαλύπτονται σοβαρές ελλείψεις
Η δόνηση έρχεται λίγα 24ωρα μετά από τα 7,6 Ρίχτερ που συγκλόνισαν τη χώρα
Ο ίδιος έχει υποστηρίζει ότι ενήργησε σε αυτοάμυνα
Ο Τόμας Μαρκλ υπέστη ακρωτηριασμό στο αριστερό του πόδι
Τι συμβαίνει με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ και τη σύζυγό του, Ούσα;
Το βραβείο παρέλαβε η κόρη της
Ένα χρόνο μετά τη δολοφονία του του CEO της UnitedHealthcare Μπράιαν Τόμσον
Η πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια που την πρώτη θέση δεν καταλαμβάνει Ευρωπαίος ηγέτης
Η σημασία της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ
Δυο φορές ισόβια και 50 χρόνια στον 26χρονο δολοφόνο
Η πρόταση για εκείνα που θα μπορούσαν να ζητούνται από όσους επιθυμούν να επισκεφτούν τη χώρα
«Η αναγνώριση αυτή τιμά την ταυτότητά μας» δηλώνει η Τζόρτζια Μελόνι
Η συγκλονιστική περιγραφή της Σάρον για τις τελευταίες στιγμές του θρυλικού Όζι Όσμπορν
Ποιοι ήταν και γιατί δεν παρέστησαν στην εκδήλωση
Το νέο δόγμα Τραμπ στοχεύει στη δομική αποσύνθεση της ευρωπαϊκής Δύσης και την αναβίωση του πολεμικού εφιάλτη
Ένας από τους πιο διάσημους τραγουδιστές όπερας στις ΗΠΑ
Πώς περιγράφει τον χώρο όπου κρατήθηκε για 20 ημέρες
Οι τοπικές αρχές εκτιμούν ότι ο αριθμός των θυμάτων θα μπορούσε να αυξηθεί
Χρησιμοποιήθηκε από κλινικές γονιμότητας σε 14 χώρες της Ευρώπης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.