Η Κίνα έριξε από τον θρόνο την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο
Η Ιαπωνία κατείχε τα σκήπτρα από το 2017
Αυτοκινητοβιομηχανία: Η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία ως η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές στον κόσμο το 2023
Χάρη στον ‘στόλο’ κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της, η Κίνα εκθρόνισε πέρυσι την Ιαπωνία από την κορυφή της κατάταξημε τους μεγαλύτερους εξαγωγείς αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως επιβεβαίωσαν τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από την ιαπωνική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων (Jama).
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές εξήγαγαν 4,42 εκατ. αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία το 2023 (+16%), σύμφωνα με τη Jama.
Οι κινεζικές εξαγωγές αυτοκινήτων διαμορφώθηκαν πέρυσι στις 4,91 εκατ. μονάδες (+57,9%), σύμφωνα με την κινεζική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων (CAAM), ή ακόμα και στις 5,22 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με τις κινεζικές τελωνειακές υπηρεσίες (+57%) και με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτό τον μήνα. Ένα στα τρία οχήματα που εξήχθη από την Κίνα ήταν ηλεκτρικό (1,77 εκατ. μονάδες, +67,1% σε ετήσια βάση), και πάλι σύμφωνα με τις τελωνειακές αρχές της χώρας.
Η Ιαπωνία ήταν η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές αυτοκινήτων στον κόσμο από το 2017 και η απώλεια του τίτλου της την περασμένη χρονιά προς όφελος της Κίνας είχε προαναγγελθεί εδώ και καιρό.
Η σημασία αυτής της ανακατάταξης είναι σε κάθε περίπτωση κάτι που πρέπει να το δει κανείς στις σωστές του διαστάσεις, διότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές παράγουν δύο φορές περισσότερα οχήματα στα εργοστάσιά τους στο εξωτερικό (17 εκατ. μονάδες το 2022) απ’ ό,τι στο ιαπωνικό αρχιπέλαγος. Ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές διαθέτουν προς το παρόν λίγα εργοστάσια στο εξωτερικό.
Για τέταρτη συνεχή χρονιά, ο ιαπωνικός κολοσσός Toyota παρέμεινε πέρυσι η μεγαλύτερη παγκοσμίως αυτοκινητοβιομηχανία με βάση τον όγκο πωλήσεων, σηματοδοτώντας ένα νέο ιστορικό ρεκόρ (11,2 εκατ. οχήματα που πωλήθηκαν) σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χθες.
Κατηγορίες για αθέμιτο ανταγωνισμό
Αλλά η σημαντική άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών δημιουργεί ανησυχίες –στην Ιαπωνία, όπου οι εγχώριοι κατασκευαστές υστερούν στα 100% ηλεκτρικά οχήματα, όπως και στις χώρες της Δύσης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άνοιξε τον περασμένο Σεπτέμβριο έρευνα για τις φερόμενες ως παράνομες επιδοτήσεις του Πεκίνου σε Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, που κατηγορούνται για αθέμιτο ανταγωνισμό από την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτων.
Το θεαματικό άλμα των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων «οδηγεί σε εντάσεις στο εμπόριο» όπως αυτές μεταξύ των χωρών της Δύσης και της Ιαπωνίας τη δεκαετία του 1980, σχολίασε πριν από κάποιους μήνες ο Κρίστοφερ Ρίχτερ, αναλυτής της CLSA. Επίσης η σημερινή κατάσταση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι διατηρήσιμη μεσοπρόθεσμα, διότι οι κατασκευαστές θα πιεστούν να παράξουν μαζικά στις ξένες αγορές τους, όπως οι Ιάπωνες στις αρχές της δεκαετίας του 1980, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η κινεζική εταιρία-πρωταθλητής ηλεκτρικών οχημάτων BYD --που έγινε Νο1 στον κόσμο στα ηλεκτρικά οχήματα μπροστά από την αμερικανική Tesla το τέταρτο τρίμηνο του 2023-- ήδη αναπτύσσει με γρήγορους ρυθμούς την παραγωγή της στο εξωτερικό. Η BYD, για παράδειγμα, ανακοίνωσε στα τέλη Δεκεμβρίου την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ουγγαρία για να στοχεύσει στην ευρωπαϊκή αγορά και έχει ήδη αντίστοιχα σχέδια για αλλού στον κόσμο, από τη νοτιοανατολική Ασία έως τη Βραζιλία.
Κινεζικές εξαγωγές στη Ρωσία
«Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί να μην γενικεύουμε και να μην λέμε ότι μόνο οι κινεζικές μάρκες είναι αυτές που εξάγονται», δήλωσε ο Του Λε, διευθυντής της κινεζικής εταιρίας ερευνών Sino Auto Insights σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Η Tesla διαθέτει ένα γιγάντιο εργοστάσιο στη Σανγκάη, το οποίο χρησιμοποιεί για να πουλά όχι μόνο στην κινεζική αγορά, αλλά και στο εξωτερικό.
«Οι παγκόσμιοι κατασκευαστές θεωρούν επίσης την Κίνα κόμβο εξαγωγών, λόγω της ποιότητας των προϊόντων που κατασκευάζονται εκεί και των πλεονεκτημάτων σε ό,τι αφορά τον κόστος (στην Κίνα) σε σχέση με την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ», δήλωσε ο Του.
Η Ρωσία και το Μεξικό ήταν οι δύο βασικές αγορές για τις εξαγωγές της κινεζικής βιομηχανίας οχημάτων το 2023, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών της σε ηλεκτρικά οχήματα αφορούσε την Ευρώπη και τη νοτιοανατολική Ασία.
Οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων προς τη Ρωσία κατέγραψαν εκρηκτική αύξηση μετά την εισβολή στην Ουκρανία από τη Μόσχα το 2022, ενώ οι διεθνείς κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές της Δύσης και της Ιαπωνίας να αφήσουν στην άκρη αυτή τη σημαντική αγορά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Τα έγγραφα δείχνουν ότι η Χαμάς επιδίωξε να εκμεταλλευτεί το έργο των ΜΚΟ για στρατιωτικούς σκοπούς
«Πρόκειται για τεράστιο λάθος», δήλωσε ο συνιδρυτής της Microsoft
«Don't look back in anger», προέτρεψε o Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ
Kαρπός σχέσης του με τη Σβετλάνα Κριβονογκίχ, πρώην καθαρίστρια
Με αφορμή μια δήλωση του αρμόδιου υπουργού
Mεγάλη έρευνα που αφορά συνολικά 13 ονομαστά brands
Συνάντηση του ρώσου προέδρου με τον ινδό πρωθυπουργό, Ναρέντρα Μόντι
1,8 εκατομμύρια άνθρωποι λαμβάνουν τη βασική εισοδηματική στήριξη
Οι Dauvergne εκτρέφουν περίπου 350.000 σαλιγκάρια τον χρόνο
Η επίθεση οδήγησε τελικά στον θάνατο της Ντον Στέρτζες, μητέρας τριών παιδιών
Η γραπτή δήλωσή της μετά τις κατηγορίες για διαφθορά και απάτη
Τα ίχνη του άνδρα χάθηκαν πριν από δύο εβδομάδες
Τι αναφέρει στο ντοκιμαντέρ του Netflix, Sean Combs: The Reckoning
«Πλήρη διαφάνεια» δηλώνει η υπεράσπιση εν μέσω έρευνας της ΕΕ
Η χώρα έχει σήμερα υπό τον έλεγχό της σχεδόν το 20% της ουκρανική επικράτειας
Το προφίλ του νέου επικεφαλής
Τι συνέβη στο δωμάτιο του ξενοδοχείου με το παιδί τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.