Έτοιμο να απογειωθεί το νέο αεροδρόμιο του Πεκίνου
Έχει σχήμα φοίνικα και ανοίγει μαζί με την επέτειο των 70 ετών της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας
Κίνα: Ο πρόεδρος Σι ανακοίνωσε σήμερα ότι το νέο αεροδρόμιο του Πεκίνου άνοιξε επίσημα, για τον εορτασμό της επετείου των 70 χρόνων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
Η Κίνα εγκαινίασε σήμερα ένα νέο γιγάντιο αεροδρόμιο νότια του Πεκίνου, το Bejing Daxing, μια εντυπωσιακή κατασκευή που άνοιξε τις πύλες της μερικές ημέρες πριν τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.
Ο ίδιος ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε τον αερολιμένα που έχει τη μορφή ενός αστερία με μεταλλική οροφή. Η πρώτη εμπορική πτήση, ένα Airbus A380 της εταιρίας China Southern Airlines, πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες αργότερα με προορισμό την Γκουαγκτζόου.
Πριν την εθνική εορτή της 1ης Οκτωβρίου, που θα συνοδευθεί από μια τεράστια παρέλαση στην καρδιά του Πεκίνου, τα εγκαίνια ενός φουτουριστικού αεροδρομίου συμβαδίζουν με το «κινεζικό όνειρο» για το οποίο ο Σι Τζινπίνγκ μιλά στους συμπατριώτες του.
Το διεθνές αεροδρόμιο του Ντασίνγκ, που βρίσκεται σε απόσταση 46 χιλιομέτρων νότια του κέντρου της κινεζικής πρωτεύουσας, αναμένεται να λειτουργήσει με πλήρη δυναμικότητα το 2025 με 72 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, κάτι που θα αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μεμονωμένο τερματικό σταθμό, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του.
Με ορίζοντα το 2040, το αεροδρόμιο θα έχει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων ο ένας θα είναι για στρατιωτική χρήση. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 100 εκατ. επιβάτες, γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου σε ό,τι αφορά την επιβατική δυναμικότητα. Ο νέος αερολιμένας αναμένεται να αποσυμφορήσει το σημερινό Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου, το Beijing Capital International Airport, του οποίου οι τρεις τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στα βορειοανατολικά της μητρόπολης των 21 εκατ. κατοίκων. Το αεροδρόμιο αυτό, δεύτερο στον κόσμο σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση μετά το αεροδρόμιο της Ατλάντα στις ΗΠΑ, έχει ήδη κορεστεί, με λίγο περισσότερους από 100 εκατ. επιβάτες ετησίως. Για λόγους σύγκρισης, όλοι οι τερματικοί σταθμοί στο Paris-Charles-de-Gaulle, το 10ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, δέχθηκε λιγότερους από 70 εκατ. επιβάτες το 2017.
Με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου και το ενδιαφέρον των Κινέζων για ταξίδια, οι αερομεταφορές γνωρίζουν άνθηση στην ασιατική χώρα: σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (Iata), στα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Κίνα θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο.
Το 2037, η χώρα θα προσφέρει 1,6 δισεκ. αεροπορικά ταξίδια κατ’ έτος, κατά ένα δισεκ. περισσότερα σε σχέση με το 2017. Υπό αυτές τις συνθήκες, η πρωτεύουσα αναμένεται να υποδεχθεί 170 εκατ. επιβάτες το 2025, που θα είναι μοιρασμένοι μεταξύ των δύο αεροδρομίων της.
Με έκταση 700.000 τ.μ., το νέο κτίριο διεκδικεί τον τίτλο του πιο μεγάλου αεροπορικού τερματικού σταθμού στον κόσμο. Σχεδιάστηκε από την Αγγλοϊρακινή αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ, που πέθανε το 2016, και τον τεχνικό βραχίονα της Aéroports de Paris (ADP).
Καλύπτεται από μία ενιαία στέγη που αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου. Σε αντίθεση με τα κλασσικά αεροδρόμιο, το νέο κτίριο είναι αρκετά ψηλό με δύο επίπεδα για τις αναχωρήσεις και άλλα τόσα για τις αφίξεις. Ακριβώς κάτω από τον τερματικό σταθμό βρίσκεται ένας σταθμός μετρό και υπερταχείας. Μια γραμμή εξπρές αναμένεται να επιτρέψει τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης σε περίπου 20 λεπτά, αλλά η σύνδεση με το σημερινό αεροδρόμιο, σε απόσταση 67 χιλιομέτρων, κινδυνεύει να είναι πιο περίπλοκη.
Το έργο κόστισε 120 δισεκ. γιουάν (15 δισεκ. ευρώ), 400 δισεκ. γιουάν εάν υπολογιστούν οι σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις.
Δύο από τις τρεις μεγάλες κινεζικές εταιρίες, η China Eastern Airlines και η China Southern Airlines, σχεδιάζουν να μετακινηθούν στο Ντασίνγκ, ενώ η Air China αναμένεται να διατηρήσει τις περισσότερες από τις πτήσεις της στο σημερινό αεροδρόμιο της κινεζικής πρωτεύουσας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εν μέσω φημών για το τέλος της σχέσης του με την δυνάμει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Ο 64χρονος πρίγκιπας είναι όγδοος στη διαδοχή του θρόνου
Πότε θα ανακοινώσει τον νέο επικεφαλής της κυβέρνησης
Ποιο είναι το νέο ηλεκτρονικό σύστημα που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη
Aνάλυση της Washington Post
Ποια η πρωτοβουλία της χώρας για την προστασία της ενημέρωσης
Παραμένει φυλακισμένος ο μεγιστάνας της ραπ
Υπήρξε «κομμάτι της προσωπικής του ιστορίας» - Το βίντεο στο Instagram
Με αφορμή την πρόταση για τον Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ στο υπουργείο Υγείας
Πώς οι παράγοντες που ελέγχουν τις εξελίξεις είναι μέρος του προβλήματος και όχι αναγκαστικά της λύσης
O Τράβις Τίμερμαν είχε βρεθεί στην περιοχή για προσκύνημα
Μετά από ένα κρίσιμο λάθος του Κινέζου αντιπάλου του
Η φωτογραφία του έκανε τον γύρο του κόσμου - Σήμερα εργάζεται στη Deutsche Welle και δηλώνει Βερολινέζος
Η εθνοθρησκευτική σύνθεση του πληθυσμού, οι μαχητικές ομάδες, ο αλ-Τζουλάνι και το μέλλον της πολύπαθης χώρας
Κάθε πρόεδρος μετά τον Φραγκλίνο Ρούσβελτ - εκτός από τον Τζέραλντ Φορντ - έχει κερδίσει τον τίτλο τουλάχιστον μία φορά
3.500 επιβάτες εγκλωβίστηκαν στο σκοτάδι
Το χρονικό της υπόθεσης
Περιέγραψε την εμπειρία της σε ντοκιμαντέρ - Αποκάλυψε ότι ήταν ένα συναισθηματικό ράκος πίσω από τις σκηνές
Σύγκρουση συμφερόντων πίσω από την αποσιώπησή του από τους μεγαλύτερους ειδησεογραφικούς οργανισμούς;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.