Κοσμος

Οι σημαντικότερες εφευρέσεις της χρονιάς σύμφωνα με το TIME

Το περιοδικό TIME επιλέγει τις 25 μεγαλύτερες εφευρέσεις του 2017 και εμείς παρουσιάζουμε τις πρώτες της λίστας

112491-222742.jpg
Μυρσίνη Λιοναράκη
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
prototyping-my-invention.jpg

Jibo: Ρομπότ για σχέση

Νέα, όλο και πιο εξελιγμένα ρομπότ φτιάχνονται κάθε μέρα, αλλά ο Jibo είναι διαφορετικός. Όχι μόνο γιατί φατσικά θυμίζει ντιζαϊνάτο καρτούν με το μεγάλο στρογγυλό κεφάλι του που είναι εντελώς άνισο σε σχέση με το συνολικό του μέγεθος, αλλά γιατί διαθέτει μία σειρά άλλων χαρακτηριστικών που το κάνουν να ξεχωρίζει. Χάρη στους ειδικούς αισθητήρες του, μόλις του πεις «Hey Jibo», γυρίζει και σε βρίσκει είτε βρίσκεσαι πίσω του, είτε πλάι του, είτε μπροστά του. Επίσης μιλάει με χάρη και εκφραστικότητα παρόλο που δεν έχει χέρια να κουνάει, μπορεί να φωτίζεται και να περιστρέφεται κάθε φορά που ακούγεται η φωνή του και έτσι πιστεύεις ότι πραγματικά καταλαβαίνει ό,τι λέει. Ξέρει επίσης να γελάει δυνατά αλλά και να χορεύει, ενώ παίζει και τη μουσική που του ζητάς. Συγχρόνως σκανάρει για σένα τα νέα της ημέρας και μπορεί να σου φτιάξει μία περίληψη να μην κουράζεσαι, ενώ δουλεύει και διάφορες εφαρμογές που του επιτρέπουν να σου παραγγείλει πίτσα ή να σου καλέσει ταξί. Κοστίζει 899 δολάρια και το βρίσκεις εδώ.

Jibo


eSight 3: Γυαλιά που κάνουν τους τυφλούς να βλέπουν

Μέχρι τώρα ξέραμε τα γυαλιά που βοηθούν την όραση αλλά τώρα, φαίνεται, ήρθαν και τα γυαλιά που χαρίζουν όραση. Και αυτή τη φορά δεν απευθύνονται σε μύωπες ή απλώς κάποιους που έχουν λίγο αστιγματισμό ή λίγη πρεσβυωπία, αλλά σε τυφλούς που δεν βλέπουν τίποτα. Φορώντας τα, αρχίζουν να καταγράφουν τις εικόνες μπροστά τους σε βίντεο υψηλής ευκρίνειας και μετά χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγόριθμους που μεγεθύνουν τις λεπτομέρειες και τονίζουν τις χρωματικές αντιθέσεις, καταφέρνουν να μετατρέψουν τα βίντεο αυτά σε κάτι  που οι τυφλοί μπορούν να αναγνωρίσουν. Μάλιστα, όπως σημειώνει το περιοδικό, δεν καταγράφουν μόνο σταθερές εικόνες αλλά και κίνηση, όπως για παράδειγμα έναν αθλητικό αγώνα. Η εταιρία είχε κάνει και άλλες απόπειρες με παρόμοια γυαλιά αλλά το τελευταίο αυτό μοντέλο θεωρείται πολύ καλύτερο σε ποιότητα, είναι ελαφρύτερο αλλά και πολύ πιο προσιτό οικονομικά. Μέχρι σήμερα εκτιμάται ότι χάρη στο eSight 3 έχουν δει το φως τους πάνω από 1.000 ασθενείς. Κοστίζει 9.995 δολάρια και το βρίσκεις εδώ.

eSight 3


Halo Top: Παγωτό χωρίς γλουτένη

Η φράση «χωρίς γλουτένη» έχει γίνει πια τόσο μεγάλη μόδα που αρχίζουμε να βλέπουμε και τα πιο περίεργα προϊόντα να λανσάρουν είδη αυτής της κατηγορίας. Και βέβαια πάει πακέτο με τις «λίγες θερμίδες», το «χωρίς προσθήκη ζάχαρης» και το «πλούσια αυθεντική γεύση». Το Halo Top υποστηρίζει ότι έχει πετύχει το θαύμα να προσφέρει κανονική γεύση παγωτού με μάξιμουμ 360 θερμίδες ανά συσκευασία. Δεν περιέχει γλουτένη ούτε και ζάχαρη παρά μόνο το γλυκαντικό στέβια, ενώ είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη. Θεωρείται έτσι ένα υγιεινό γλυκό σνακ για όσους προσέχουν τη διατροφή τους αφού περιέχει και συστατικά από φρούτα. Στόχος της εταιρίας είναι, όπως δηλώνει, να ξαναμπεί το παγωτό στο μενού κάποιων που για λόγους κάποιας δίαιτας το έχουν εντελώς σβήσει από τη λίστα. Η επιτυχία της ιδέας ήταν τόσο μεγάλη που φέτος ξεπέρασε τις περσινές πωλήσεις κατά 2.500% κλέβοντας το μερίδιο αγοράς από τις μεγάλες παραδοσιακές αλυσίδες παγωτού στην Αμερική όπως Häagen-Dazs και Ben & Jerry’s. Κοστίζει 5,99 δολάρια το κυπελάκι και το βρίσκεις εδώ. 

Halo Top - Gluten free


Fenty Beauty: Σκιές για όλους τους τόνους δέρματος

Η διάσημη σταρ Rihanna πιστεύει ότι το μέικ απ είναι το μεγαλύτερο μυστικό όπλο για τις γυναίκες και γι' αυτό δοκίμασε να επενδύσει ακριβώς εκεί. Βλέποντας ότι στην αγορά υπάρχουν εκατομμύρια μέικ απ αλλά όλα έχουν το ίδιο χαρακτηριστικό, επιχείρησε να σπάσει τον κανόνα και να λανσάρει κάτι μοναδικό. Συνήθως οι αποχρώσεις των καλλυντικών αυτών είναι λίγες και συγκεκριμένες και καλύπτουν γυναίκες που έχουν δέρμα ανοιχτό, μεσαίο ή σκούρο. Η Rihanna έφτιαξε 40 διαφορετικές αποχρώσεις για να μπορεί η κάθε γυναίκα να βρει ακριβώς τον τόνο που ταιριάζει στο δικό της δέρμα και να φοράει το αντίστοιχο μέικ απ. Για τον λόγο αυτό επιμένει να χρησιμοποιεί στις διαφημίσεις της γυναίκες σε όλες τις αποχρώσεις, από χλωμές Σκανδιναβές, μέχρι σοκολατένιες Αφρικάνες. «Ήταν σημαντικό για μένα να νιώθει κάθε γυναίκα εκεί έξω ότι τη συμπεριλαμβάνει η σειρά». Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις τα συγκεκριμένα καλλυντικά μπήκαν στα μεγάλα μαγαζιά προϊόντων ομορφιάς, μεγάλοι κολοσσοί του χώρου ξεκίνησαν ειδικές σειρές και στοχευμένες διαφημίσεις για μαύρες γυναίκες. Η Fenty Beauty λανσαρίστηκε τον Σεπτέμβριο και η ίδια η σταρ δηλώνει ότι δεν έχει βάλει μόνο την ιδέα και το όνομά της, αλλά έχει εμπλακεί σε όλες τις φάσεις της παραγωγής και της προώθησης. Κοστίζει 34 δολάρια και το βρίσκεις εδώ. 

Fenty Beauty


Ember Mug: Ζεστός καφές στη χόβολη

Το προϊόν που ήρθε να σε σώσει από τα βάσανα του πολύ ζεστού καφέ που σου καίει τη γλώσσα, ή του παγωμένου που δεν πίνεται με τίποτα. Με βάση μελέτες, κάθε καφές που πίνουμε βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία για μόνο 37 δευτερόλεπτα και όταν μία παρέα από το Λος Άντζελες το έμαθε αποφάσισε να κάνει κάτι γι' αυτό άμεσα. Ο ιδρυτής της εταιρίας Ember Technologies έφτιαξε λοιπόν μία κούπα που θυμίζει χόβολη, όπως και το όνομά της φίρμας. Κυκλοφορεί σε λευκό χρώμα και κρατάει τον καφέ, το τσάι ή όποιο άλλο ρόφημα σε συγκεκριμένη θερμοκρασία για μία ολόκληρη ώρα. Άσε που άμα το επαναφορτίσεις το κρατάει και ακόμα περισσότερο. Η πρώτη τέτοια κεραμική κούπα κυκλοφόρησε στις αρχές Νοεμβρίου και ήδη πωλείται σε περίπου 5.000 καταστήματα Starbucks στις ΗΠΑ. Κοστίζει 75,95 δολάρια και το βρίσκεις εδώ. 

Ember Mug


MULTI: Ασανσέρ που κινούνται κάθετα και οριζόντια

Το ασανσέρ είναι κάτι που ξέρουμε ότι μπορεί να μας πάει επάνω ή κάτω, ανάλογα με τον προορισμό μας, σε ένα κτίριο που έχει ύψος και δεν είναι μόνο ισόγειο. Πλέον όμως φαίνεται ότι υπάρχουν και ασανσέρ που μπορούν να κινηθούν σε όλες τις κατευθύνσεις: πάνω, κάτω, δεξιά και αριστερά. Βασίζονται στην ίδια τεχνολογία που κινεί και τα σύγχρονα γρήγορα τρένα και κάπως τα θυμίζουν κιόλας. Πηγαίνουν όπου θέλεις εσύ και μάλιστα μπορούν να συναντηθούν μεταξύ τους και να κάνουν και προσπέραση. Ο επικεφαλής της εταιρίας Thyssenkrupp Elevator υποστηρίζει ότι η ιδέα αυτή όχι μόνο αλλάζει τον τρόπο που κινούμαστε μέσα στα κτίρια αλλά μπορεί να αλλάξει και τον τρόπο που αυτά κατασκευάζονται. Μετά από μία επιτυχημένη χρονιά δοκιμών, το πρώτο MULTI ετοιμάζεται να λειτουργήσει στο Βερολίνο. Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. 

MULTI


Apple iPhone X: Ένα ακόμα πιο smart Smartphone

Από τη λίστα του περιοδικού δεν θα μπορούσε να λείπει το νέο iPhone. Οι υπεύθυνοι της Apple μιλούν για την εκπλήρωση ενός ονείρου, για την πραγματοποίηση αυτού ακριβώς που ήθελαν να φτιάξουν την πρώτη μέρα που ξεκίνησαν τη σειρά. Δεν χρειάζεται να σε κουράσουμε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του −σίγουρα θα διαβάσεις πολύ γι' αυτά τον επόμενο καιρό−, αρκεί να πούμε πως είναι ό,τι πιο εξελιγμένο κυκλοφορεί στην αγορά αυτή τη στιγμή. Κοστίζει 999 δολάρια και το βρίσκεις εδώ. 

Apple iPhone X


Nike Pro Hijab: Ειδικό αξεσουάρ για μουσουλμάνες αθλήτριες

Η ειδική μαντήλα που φορούν οι μουσουλμάνες γυναίκες για να καλύπτουν τα μαλλιά τους είναι γεγονός ότι δεν αποτελεί και το πιο βολικό αξεσουάρ για σπορ. Συνήθως είναι από αρκετά βαρύ ύφασμα και χειροτερεύει τον ιδρώτα, σε σημείο που γίνεται αφόρητος όταν αθλείται κάποια. Η Manal Rostom, αιγύπτια δρομέας που ζει στα Αραβικά Εμιράτα, τα γνωρίζει όλα αυτά από πρώτο χέρι και γι' αυτό αποφάσισε να φτιάξει στο Facebook την ομάδα «Surviving Hijab» που συγκέντρωσε μισό εκατομμύριο μέλη. Η Nike το πήρε γρήγορα χαμπάρι και λάνσαρε ένα σκουφί-μαντήλα από ελαφρύ υλικό που αναπνέει, δεν κουνιέται από τη θέση του και δεν προκαλεί επιπλέον εφίδρωση. Η Rostom ήταν μία από τις πρώτες που επέλεξε η εταιρία για να το δοκιμάσει και δηλώνει εκτός από φαν του προϊόντος και φαν της εταιρίας αφού με τη συμβολική αυτή κίνηση έδειξε ότι η μουσουλμάνες γυναίκες αθλήτριες αξίζουν. Κοστίζει 35 δολάρια και το βρίσκεις εδώ.

Nike Pro Hijab


Δείτε ολόκληρη τη λίστα του TIME με τις μεγαλύτερες εφευρέσεις του 2017 εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ