- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Γλυπτά του Παρθενώνα: «Η πλήρης επιστροφή είναι η μόνη λύση»
Ξεκάθαρο το μήνυμα του διευθυντή του Μουσείου Ακρόπολης, Δ. Παντερμαλή, στο Βρετανικό Μουσείο
Σε εκπομπή του με θέμα την «Aντιδικία για το θέμα της λεηλασίας της Ακρόπολης» το δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο (Deutshclandfunk) μετέδωσε συνέντευξη με τον διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης. Στη ιστοσελίδα του αναφέρονται τα εξής: «Κάποτε, τα γλυπτά κοσμούσαν τον Παρθενώνα στην Ακρόπολη, έως ότου ο Λόρδος Τόμας Έλγιν τα μετέφερε από την Αθήνα στο Λονδίνο πριν από 200 χρόνια. Ο Δημήτριος Παντερμάλης, διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης, λέει στο γερμανικό ραδιόφωνο: "Η πλήρης επιστροφή είναι η μόνη λύση. Πρέπει να συνενωθεί ό,τι είναι αναπόσπαστα δεμένο με τον μνημείο".
Η σύντομη ονομασία για περισσότερα από 50 μαρμάρινα γλυπτά και ανάγλυφα που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα στην Ακρόπολη και τα οποία μετέφερε ο Βρετανός Λόρδος Τόμας Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα από την Αθήνα στο Λονδίνο είναι "Ελγίνεια Μάρμαρα" . Τα πούλησε στο Βρετανικό Μουσείο για ένα κλάσμα της τιμής που είχε πληρώσει στις οθωμανικές αρχές. Το γεγονός ότι τη ζωφόρο δεν μπορεί να την θαυμάσει κανείς στο σύνολό της είναι από καιρό αιτία εκστρατείας για την επιστροφή τους αλλά και αιτία νομικών διαφορών μεταξύ Ελλάδας και Μεγάλης Βρετανίας. Το Βρετανικό Μουσείο δεν έχει την αρμοδιότητα να αποφασίσει -πρέπει να το κάνει το Κοινοβούλιο-, αλλά οι πρόσφατες δηλώσεις του διευθυντή του Χάρτβιχ Φίσερ σε μια ελληνική εφημερίδα πυροδότησαν τη συζήτηση για την απαίτηση της επιστροφής των έργων τέχνης. Σύμφωνα με αυτές, ο κ. Φίσερ δεν θα έστελνε τους πολιτιστικούς θησαυρούς ούτε καν ως δάνειο στην Αθήνα.
Για τον Δημήτριο Παντερμαλή, επικεφαλής του Μουσείου της Ακρόπολης, όμως, το θέμα είναι σαφές: «Το Βρετανικό Μουσείο δεν είναι ο ιδιοκτήτης των γλυπτών». Γι’ αυτό δεν τίθεται θέμα δανεισμού τους, αλλά επιστροφής τους. Το γεγονός ότι τα γλυπτά αποχωρίστηκαν για να εκτεθεί ένα μέρος στο Λονδίνο «δεν ήταν ο κατάλληλος τρόπος μεταχείρισης για το μνημείο διότι είναι αναπόσπαστο μέρος του», όπως είπε ο κ. Παντερμαλής, ο οποίος πρόσθεσε στη συνέχεια ότι «το Μουσείο του θα προσέφερε ευχαρίστως κάτι στους Λονδρέζους ως αντάλλαγμα».
Επί του παρόντος, η καμπάνια επιστροφής “Επιστρέψτε τα” ("Bring them back") προσπαθεί να συγκεντρώσει τον απαραίτητο αριθμό του ενός εκατομμυρίου υπογραφών για να υποβάλει το αίτημα της επιστροφής τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Στο ερώτημα αν τελικά, θα πρέπει πραγματικά ένα διεθνές δικαστήριο να αποφασίσει επί του θέματος, ο κ. Παντερμαλής απαντά: «Προσωπικά, νομίζω ότι μπορούμε με -πιθανώς δύσκολες, αλλά εποικοδομητικές- συζητήσεις μεταξύ μας να βρούμε μια λύση. Δεν πρόκειται για το αν θα κερδίσει ή θα χάσει κάποιος».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Τζιμ Καβίζελ επιστρέφει για να πρωταγωνιστήσει στον ρόλο του Ιησού
Αναμένεται στους κινηματογράφους την 1η Νοεμβρίου
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδας είναι μια πολύ καλή αφορμή για να ξαναθυμηθούν οι παλιοί το καυστικό χιούμορ του σκηνοθέτη αλλά και να ανακαλύψουν οι νεότεροι σινεφίλ το ξεχωριστό σύμπαν του.
Ο σχεδιασμός της εγχώριας θεατρικής παραγωγής για τη νέα θεατρική σεζόν
Το κλασικό έργο του Τσέχοφ «ανεβαίνει» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Ενώ τα μέλη του συγκροτήματος είναι ακόμα «στα μαχαίρια»
«Ίσως η καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της»
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 28 Νοεμβρίου
Επιτέλους καθίσματα που του αρμόζουν και απογειώνουν την κινηματογραφική εμπειρία
Οι καιροί είναι δύσκολοι για πρίγκιπες
Το «All the Young Dudes» είναι σήμερα ένας ύμνος του glam rock
Το μήνυμα του βρετανού σκηνοθέτη και σεναριογράφου
Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για την τέχνη της, την καθημερινότητά της και τον γάμο της με τον Τζακ Σαβορέτι
Τι έχει διαρρεύσει ως τώρα
Ταινίες που περιμένουμε πώς και πώς, αλλά και κάποιες που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πρωταγωνιστήσουν και στις οσκαρικές υποψηφιότητες
Ο Τόμας Άρσλαν μελετά διεξοδικά τα θέματα της φιλίας, της εμπιστοσύνης και την μοναξιάς, αναδεικνύοντας το στοιχείο της προδοσίας σε κινητήριο μοχλό της ιστορίας
Ένα αξιοπρεπές ψυχολογικό θρίλερ και μια επιτυχή σκηνοθετική επαναφορά
Η αμφιβολία διαρκεί μέχρι τέλους της ταινίας κι ενισχύεται από μικρές σκηνές
Την Κυριακή η αυλαία της διοργάνωσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.