- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Η ΔΕΗ στηρίζει τους ευπαθείς και ευάλωτους καταναλωτές
Εδώ και τρία χρόνια στέκεται δίπλα στους πολίτες με οικονομικές δυσκολίες
Η ΔΕΗ, στην προσπάθειά της να σταθεί δίπλα στους χιλιάδες πολίτες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, εδώ και τρία χρόνια εφαρμόζει μια σειρά από μέτρα, με στόχο την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση των καταναλωτών που ανήκουν σε ευάλωτες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Ευάλωτοι Καταναλωτές & Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες
Βάση της πολιτικής που ασκεί η ΔΕΗ για τους ευάλωτους καταναλωτές:
Δεν γίνεται καμία Διακοπή Ηλεκτροδότησης σε Ευάλωτους Καταναλωτές και Ευπαθείς Κοινωνικές ομάδες λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών:
• Σε περιόδους που επικρατούν ακραίες κλιματικές συνθήκες (βαρυχειμωνιά, καύσωνας, κλπ) ή κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων ή του Πάσχα, μέτρο το οποίο για αυτές τις συγκεκριμένες περιόδους, ισχύει για το σύνολο των πελατών της ΔΕΗ που έχουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς.
• Σε άτομα που έχουν οποιαδήποτε είδους εξάρτηση από μηχανικά μέσα που χρειάζονται
ηλεκτρικό ρεύμα.
• Σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και εν γένει στους Ευάλωτους Πελάτες, όπως αυτοί καθορίζονται από την Πολιτεία, όχι μόνο κατά τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας (Νοέμβριος-Μάρτιος και Ιούλιος- Αύγουστος), αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εξαιρουμένων βέβαια των περιπτώσεων παραβατικών συμπεριφορών (ρευματοκλοπές).
Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιo
Η ΔΕΗ εφαρμόζει την απόφαση της Πολιτείας για μειωμένες τιμές ρεύματος έως και 42% στους ευάλωτους καταναλωτές, μέσω του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότερες από 470.000 οικογένειες.
Ευνοϊκοί διακανονισμοί
Με στόχο την περαιτέρω ελάφρυνση των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η ΔΕΗ προσφέρει στους καταναλωτές της, ιδιαίτερα ευνοϊκά προγράμματα διακανονισμών ληξιπρόθεσμών οφειλών. Ενδεικτικά, για τους ευάλωτους καταναλωτές κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού προσφέροντας, έτσι, τη δυνατότητα ρύθμισης σε πολύμηνες, άτοκες δόσεις.
Ιδιαίτερες Περιπτώσεις
Για την αντιμετώπιση ιδιαίτερων περιπτώσεων, έχουν συγκροτηθεί ειδικές επιτροπές στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ με σκοπό την εξεύρεση λύσης και άμεσης διευθέτησης του προβλήματος.
Η ΔΕΗ, κατανοώντας πλήρως τις οικονομικές δυσκολίες των πολιτών, υλοποιεί συντονισμένες ενέργειες ενημέρωσης των καταναλωτών, μέσω διαφημιστικής εκστρατείας, δελτίων Τύπου, τηλεοπτικών αναφορών κ.τ.λ., παροτρύνοντας όσους θεωρούν ότι εμπίπτουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και χρήζουν ειδικής μέριμνας να το δηλώνουν. Επιπλέον, συνεργάζεται με κοινωνικούς φορείς που μπορεί να γνωρίζουν περιπτώσεις συνανθρώπων με σοβαρά προβλήματα διαβίωσης, ώστε να λαμβάνεται η απαραίτητη μέριμνα.
Οι καταναλωτές, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις ευνοϊκές ρυθμίσεις της ΔΕΗ για τους ευάλωτους καταναλωτές, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για ένταξη στο μητρώο ευάλωτων καταναλωτών, είτε επικοινωνώντας στο τηλέφωνο 210 9298000, είτε υποβάλλοντας αίτηση στο www.dei.gr. Το ίδιο ισχύει και για όσους επιθυμούν να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, ενώ οι καταναλωτές που επιθυμούν να εξασφαλίσουν διακανονισμό της ληξιπρόθεσμης οφειλής τους μπορούν να καλούν στην τηλεφωνική υπηρεσία της ΔΕΗ 11770.