- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Ιδιωτικές άβυσσοι: O έρωτας και τα ενίοτε δυσάρεστα επακόλουθά του
Ο Τζανφράνκο Καλίγκαριτς συνθέτει μια απομαγεμένη ιστορία πόθου και απώλειας για την άβυσσο που κρύβει κάθε ανθρώπινη καρδιά
![Ιδιωτικές άβυσσοι: O έρωτας και τα ενίοτε δυσάρεστα επακόλουθά του «Ιδιωτικές άβυσσοι» του Τζανφράνκο Καλίγκαριτς, εκδόσεις Ίκαρος](/images/1074x600/jpg/files/2024-04-23/idiotikes-abyssoi-gianfranco-calligarich-ikaros.jpg)
Αναγνώστης με αιτία: Παρουσίαση του βιβλίου «Ιδιωτικές άβυσσοι» του Τζανφράνκο Καλίγκαριτς, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ίκαρος
Κάποτε συμβαίνει, ολοένα και πιο σπάνια πια, να με ρωτάνε πώς αποφασίζω ποιο βιβλίο θα αγοράσω όταν μπαίνω σε ένα βιβλιοπωλείο. Χρησιμοποιώ, θέλουν να μάθουν, κάποια οσφρητική μέθοδο; Μήπως επιλέγω από το εξώφυλλο; Από την τιμή; Τον συγγραφέα; Τον τίτλο;
Πώς γίνεται, ρωτάει ο καλόπιστος αναγνώστης, να διαλέξει το βιβλίο που θα του κρατήσει συντροφιά τις επόμενες μέρες, όταν στέκεται αναποφάσιστος μπροστά σε μια θάλασσα τυπωμένου χαρτιού που απλώνεται ενώπιόν του στους θαλερούς πάγκους κάποιου κεντρικού ή απόμερου βιβλιοπωλείου; Υπάρχει κάποιο άσφαλτο σημάδι που θα λειτουργήσει σαν φάρος ασφαλούς ναυσιπλοΐας στις άγνωστες τούτες ακτές; Ή θα τσακίσει το σκαρί του –το πορτοφόλι του, στη συγκεκριμένη περίπτωση– αγοράζοντας κάποιο μυθιστόρημα που θα αποδειχτεί στη συνέχεια, στη φυλλώδη σκιά κάποιου αλσυλίου, αλόγιστη ματαιοπονία;
Στη δική μου περίπτωση, ο προσωπικός μου αλχημιστικός λίθος είναι η ανάγνωση της πρώτης σελίδας. Αν κάποιο βιβλίο κεντρίσει το αρχικό ενδιαφέρον μου στον πάγκο με τα υπόλοιπα τυπωμένα αδέλφια του, τότε το παίρνω στα χέρια, το ανοίγω προσεκτικά (δεν υπήρξα ποτέ βάναυσος με τα βιβλία) και διαβάζω την πρώτη σελίδα.
![«Ιδιωτικές άβυσσοι» του Τζανφράνκο Καλίγκαριτς, εκδόσεις Ίκαρος «Ιδιωτικές άβυσσοι» του Τζανφράνκο Καλίγκαριτς, εκδόσεις Ίκαρος](/images/w250/3/jpg/files/2024-04-23/idiotikes-abyssoi-gianfranco-calligarich-ikaros250.jpg)
Ιδού, λοιπόν, οι πρώτες αράδες από το μυθιστόρημα «Ιδιωτικές άβυσσοι» του Ιταλού Τζανφράνκο Καλίγκαριτς που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος, σε πολύ καλή μετάφραση της Δήμητρας Δότση: «Λοιπόν. Ίσως τώρα είναι η κατάλληλη ευκαιρία να πω γιατί ξαναθυμήθηκα τούτη την ιστορία. Ας πούμε πως όλα οφείλονται στο μακρύ, κουραστικό ταξίδι που έκανα με το αυτοκίνητο μέχρι την Πρωτεύουσα για να πω το τελευταίο αντίο στον γέρο-Σανταντρέα. Ξαπλωμένο, παρελθόντος ορίου ηλικίας γαρ, στο ξύλινο κοστούμι του. Στη σκιά των κυπαρισσιών. Ένα ταξίδι που στην περίπτωσή μου αποδείχτηκε εξουθενωτικό λόγω των διουρητικών που παίρνω για την τόνωση του αδύναμου καρδιακού μου μυ, προκειμένου να καθυστερήσω το αναπόδραστο τέλος. Διευκρίνιση όχι και τόσο ανώφελη, μια και γι’ αυτό ακριβώς έχω σκοπό να μιλήσω. Για τον σκοτεινό μυ που, όταν βρίσκεται σε λειτουργία, πάλλεται επίμονος μέσα στη θωρακική κοιλότητα των ανθρώπων μέχρι τον ύστατο, τελεσίδικο χτύπο του…»
Για την καρδιά, λοιπόν, θέλει να μιλήσει ο συγγραφέας. Για τους χτύπους της που δυναμώνουν μόλις βρεθεί κάποιος κοντά στο σκοτεινό αντικείμενο του πόθου του. Μάλλον, για να είμαστε περισσότερο ακριβείς, ο συγγραφέας εδώ θέλει να μιλήσει για τον έρωτα και τα ενίοτε δυσάρεστα επακόλουθά του. Γιατί, πώς αλλιώς παρά δυσάρεστα θα νιώσει κάποιος που ερωτεύεται σφόδρα μια όμορφη γυναίκα, που ταξιδεύει μαζί της ως το Κάπρι, που την παντρεύεται μάλιστα (κάνει και λάθη ο καρδιακός μυς), για να τη βρει πρώτα να συνουσιάζεται ανερυθρίαστα μετά άλλης γυναικός και στη συνέχεια να εξαφανίζεται με καινούργιο εραστή –συγγραφέα τούτη τη φορά– αφήνοντας τον εμβρόντητο σύζυγο να βράζει στο ζουμί του.
Την ιστορία αφηγείται προς τη δύση του βίου του ένας άλλοτε ακμαίος τζογαδόρος που βρέθηκε να μένει στην ίδια γειτονιά με τους ήρωες, στο Τραστέβερε της Ρώμης συγκεκριμένα, μερικές δεκαετίες πριν.
Αν σας άρεσε το «Τελευταίο καλοκαίρι στη Ρώμη», του ίδιου συγγραφέα, σίγουρα θα απολαύσετε και τις «Ιδιωτικές αβύσσους» – εξάλλου κάθε άβυσσος έλκει τον παρατηρητή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα διήγημα για τα 100 χρόνια από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι το 1924
Ένα μυθιστόρημα φαντασίας για παιδιά, κόντρα στις προκαταλήψεις
Ένα μυθιστόρημα φτιαγμένο από εικόνες, φως, νερό, ειλικρίνεια, αγάπη — και καλοκαίρι
Μιλήσαμε με τον συγγραφέα για την πρώτη του συλλογή διηγημάτων
60 χρόνια από την κυκλοφορία ενός ιστορικού βιβλίου για τα ΜΜΕ
Μιλήσαμε μαζί της για το νέο της βιβλίο «In God we trust»
Για το βιβλιοφιλικό μυθιστόρημα του Χουάν Βιγιόρο που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Carnívora (μετάφραση Χριστίνα Φιλήμονος)
Διαβάστε το ποίημα από τη συλλογή «Κλαγγή των όπλων», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Μάθε απο το παρελθόν σου, αγάπησε τον εαυτό σου, ζήσε τη ζωή που σου αξίζει
Γράφοντας για αυτά που έχουν σημασία, με τον πιο συναρπαστικό τρόπο
Μιλήσαμε με αφορμή το νέο της βιβλίο «Η φωνή στα χέρια της» που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος
Βιβλία για ένα μακρύ, καυτό και διαβαστερό καλοκαίρι!
Τι τη συγκινεί, τι τη θυμώνει, τι νοσταλγεί στην καθημερινή της ζωή και τι της λείπει από το παρελθόν; Μιλήσαμε μαζί της με αφορμή το πρώτο της βιβλίο με ποιήματα
Πώς η επιμονή, η αφοσίωση στη δημιουργική σου φωνή και μια σειρά από ευφάνταστα σωματικά τελετουργικά μπορούν να δώσουν φτερά στην καλλιτεχνική δημιουργία
Διαβάστε δύο ποιήματα από τη νέα συλλογή που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ψυχαναλύτρια Galit Atlas φωτίζει τη σκοτεινή επικράτεια του ασυνείδητου, αυτή που μας στοιχειώνει εν αγνοία μας
Τα λημέρια των συγγραφέων - πεζογράφων, ποιητών, δοκιμιογράφων. Γιατί γράφουν εκεί που γράφουν; Τι φετίχ έχουν; Πώς εμπνέονται σ’ αυτόν τον χώρο;
Tι μας ενδιαφέρει η πεισιθάνατη αναζήτηση ενός μετανάστη Ιρανού που μέσα σε όλα τα άλλα είναι και ορφανός από μητέρα, ενώ ο πατέρας του δουλεύει σε εκτροφείο ορνίθων;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.