Βιβλιο

Ο Nίκος Χατζόπουλος μιλάει για το μέλλον της εκδοτικής αγοράς

Μιλήσαμε με τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις Οξύ

4835-79724.jpg
Αγγελική Μπιρμπίλη
ΤΕΥΧΟΣ 757
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Nίκος Χατζόπουλος από τις Εκδόσεις Οξύ

Ο Nίκος Χατζόπουλος από τις Εκδόσεις Οξύ μιλάει για το μέλλον της εκδοτικής αγοράς και την επιρροή των social media στο πεδίο του βιβλίου.

Ο Covid-19 «στηρίζει» το βιβλίο; Πώς βλέπετε το μέλλον της εκδοτικής αγοράς με δεδομένη την πανδημία αλλά και την οικονομική κρίση που τη συνοδεύει;
Ο Covid-19 δεν στηρίζει το βιβλίο, όπως δεν στηρίζει και κανένα άλλο πολιτιστικό προϊόν. Η ψυχολογία όλων μας είναι στο μηδέν και έχουμε κουραστεί από όλη αυτή την κατάσταση η οποία δεν ξέρουμε πόσο ακόμη θα κρατήσει. Η όαση που προσφέρει ένα βιβλίο συνεχίζει να είναι όαση για τους ανθρώπους που διάβαζαν και δύσκολα ένας αναγνώστης των δυο-τριών βιβλίων τον χρόνο θα μπει στη διαδικασία για πιο εντατική ανάγνωση, όσο κι αν αποτελεί μια απόλαυση. Για τους υπόλοιπους, το βιβλίο θα συνεχίσει να παραμένει μια άγνωστη καθημερινότητα. Αυτό που λέμε χρόνια όλοι οι εκδότες είναι ότι η σωτηρία του βιβλίου βρίσκεται στην εκπαίδευση και στα σχολεία. Όμως κι εκεί τα πράγματα μάλλον χειροτερεύουν για το βιβλίο παρά ανθίζουν παρόλη την προσπάθεια λίγων πεφωτισμένων εκπαιδευτικών. Είμαστε όμως πάντα αισιόδοξοι και θετικοί απέναντι σε αυτή την κατάσταση γιατί όλοι οι άνθρωποι του βιβλίου ουσιαστικά έχουμε κάνει το χόμπι μας επάγγελμα.
 
Οι νέοι σήμερα έχουν «εκπαιδευτεί» και από τα social media στα μικρά κείμενα, ή δεν διαβάζουν καθόλου. Συμφωνείτε με αυτή την πεποίθηση και τι κάνετε γι’ αυτό;
Διάβαζαν οι νέοι παλαιότερα μεγαλύτερα κείμενα; Προφανώς και όχι. Θα έλεγα μάλιστα ότι οι νέοι διαβάζουν περισσότερο σήμερα, έστω και μικρά κείμενα, απ’ ό,τι στο παρελθόν. Φυσικά πάντα με τις εξαιρέσεις που υπήρχαν και υπάρχουν. Οι εκδόσεις ΟΞΥ όπως και όλος ο εκδοτικός χώρος σήμερα προσπαθεί και τα καταφέρνει, θέλοντας πάντοτε το καλύτερο. Εκδίδονται πιο προσεγμένα βιβλία, με θεματικές μεγαλύτερου εύρους και κουλτούρα πιο κοντά στη νεολαία. Τα τυπογραφικά στοιχεία, οι μεταφράσεις, οι επιμέλειες και οι παραγωγές είναι πιο άρτιες και ολοκληρωμένες – κάτι που κάνει το βιβλίο ακόμη πιο ελκυστικό στους νέους.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ