- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
To Dracula έρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο Πόρτα
Τη διασκευή και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου
Ο Δράκουλας του Μπραμ Στόκερ ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα τη θεατρική σεζόν 2025-26 σε μια σύγχρονη διασκευή που υπογράφει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου
Λένε πως κάπου μακριά υπάρχει ένα δύσβατο κάστρο. Στην είσοδό του ένας καθρέφτης σε καλεί να κοιταχθείς και αντικατοπτρίζει όλες τις επιθυμίες σου, στις οποίες δεν μπορείς να αντισταθείς. Αν φτάσεις μέχρι εκεί, το να εισέλθεις στο κάστρο είναι μονόδρομος. Τι συμβαίνει όμως στο κάστρο του Δράκουλα; Πώς προσεγγίζει την ιστορία ο Θάνος Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Πόρτα τη σεζόν που μας έρχεται;
Ο Δράκουλας στο θέατρο Πόρτα
Οκτώ πρόσωπα δέχονται διαδοχικά το κάλεσμά του Δράκουλα, κοιτούν τον καθρέφτη και περνούν μέσα στο κάστρο. Εκεί έρχονται αντιμέτωποι με τις κρυφές επιθυμίες τους. Το μόνο αντάλλαγμα που τους ζητά εκείνος είναι το αίμα τους. Και κάτι από την ευτυχία τους... Όπως αναφέρει στο σημείωμά του ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, σκηνοθέτης της παράστασης «Dracula» που ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα τη σεζόν 2025-26, το μυθιστόρημα αυτό του 19ου αιώνα, δεν είναι ένα παραμύθι. Είναι μια κατάδυση στις επιθυμίες μας. Ο σκηνοθέτης δεν προσεγγίζει τον εμβληματικό αυτό ήρωα ως ένα τέρας, αλλά ως ένα σύγχρονο καθρέφτη της εποχής και των παθών μας.
Ο Παπακωνσταντίνου, με σταθερό ενδιαφέρον για έργα που διερευνούν την ταυτότητα, τον ερωτισμό, τον θάνατο και το όνειρο, μετατρέπει τον Δράκουλα σε μια φασματική μορφή: οδηγό, εραστή, δαίμονα, ηθοποιό. Κεντρικό θέμα της παράστασης είναι η επιθυμία, σαρκική, πνευματική, κοινωνική. Οι ήρωες διαρκώς κατασκευάζουν και καταναλώνουν τις επιθυμίες τους, με αποτέλεσμα να επέρχεται η εξάντληση σε όλα τα επίπεδα. Η προσέγγιση του έργου έρχεται να τονίσει τις δυο όψεις της επιθυμίας αλλά και της πραγματικότητας: ρομαντικής αλλά και ωμής. Άλλωστε και οι δυο αυτές πλευρές συνυπάρχουν ταυτόχρονα και ορίζουν τις ζωές των ανθρώπων.
Τον κόσμο του Δράκουλα θα ζωντανέψει επί σκηνής μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών (αλφαβητικά): Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Θοδωρής Βράχας, Δημήτρης Δρόσος, Βασίλης Μπούτσικος, Άντζελα Μπρούσκου, Αντώνης Μυριαγκός, Αργύρης Πανταζάρας, Σίσσυ Τουμάση, Δημήτρης Ψύλλος.
ΙΝFO
Πρεμιέρα 22 Οκτωβρίου
Δείτε για την παράσταση στο city guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.