Θεατρο - Οπερα

7 παραστάσεις που δεν θέλουμε να χάσουμε

Κάποια έργα κάνουν πρεμιέρα, κάποια ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία

niki-koskina1
Νίκη - Μαρία Κοσκινά
ΤΕΥΧΟΣ 950
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
7 παραστάσεις που δεν θέλουμε να χάσουμε αυτήν την εβδομάδα

Ποιες είναι οι παραστάσεις θεάτρου, όπερας και χορού που μπορούμε να δούμε αυτήν την εβδομάδα

Ο Μάρτιος είναι ένας μήνας, όπου κάποιες παραστάσεις που ξεκίνησαν από την αρχή της σεζόν ή συνεχίζονται και από την περσινή χρονιά, ρίχνουν αυλαία ενώ παράλληλα έχουμε ακόμα και κάποιες πρεμιέρες ή μουσικές και χορευτικές παραστάσεις που παίζονται για ένα μικρό χρονικό διάστημα και δεν πρέπει να τις χάσουμε. Στα highlights έχουμε σίγουρα τη διασκευή του Φάουστ του Γκαίτε από τον Άρη Μπινιάρη αλλά και την παρουσίαση του RELIC του Ευριπίδη Λασκαρίδη στη Στέγη, αλλά και τη Ραδιοφωνική Όπερα που συνυπογράφουν η Ηρώ Μπέζου και η Δήμητρα Τρυπάνη στο Ολύμπια, αλλά και τις Δούλες του Ζενέ από την Ομάδα Σημείο Μηδέν του Σάββα Στρούμπου. Παραστάσεις που επαναλαμβάνονται από προηγούμενες σεζόν και ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία σε λίγο καιρό είναι η Μεταμόρφωση του Κάφκα, σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή αλλά και «Ο ήλιος με δόντια» στο Θέατρο Μπέλλος.

Οι παραστάσεις της εβδομάδας 13-19 Μαρτίου

O Φάουστ, σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό

Την περιμέναμε καιρό αυτή την πρεμιέρα, τη διασκευή του κλασικού έργου του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη. Το έργο μεταφέρεται στο σήμερα και μας καλεί σε ένα ταξίδι στο ασυνείδητο, στα πιο ζοφερά μας ένστικτα. Ο Φάουστ άλλωστε είναι ένας ήρωας διαχρονικός και αποτελεί ακόμα και σήμερα σύμβολο της ανθρώπινης εξερεύνησης, των ηθικών διλημμάτων, του υπαρξιακού αδιεξόδου. Στη συγκεκριμένη προσέγγιση του Μπινιάρη η μόνη διέξοδος από τον ίδιο μας τον εαυτό φαίνεται να είναι ο έρωτας.
Εθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή, από 19 Μαρτίου

Ο Φάουστ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό
«Φάουστ», Εθνικό Θέατρο © Χρήστος Συμεωνίδης

Μια ραδιοφωνική όπερα στο Ολύμπια

«Το Φουλάρι» αποτελεί ένα πρωτότυπο project που συνυπογράφουν η Δήμητρα Τρυπάνη (μουσική και σκηνική σύνθεση) και Ηρώ Μπέζου (κείμενο). Με 12 καλλιτέχνες από τον χώρο της μουσικής, του θεάτρου και του χορού και ένα μεγάλο πολυφωνικό σύνολο, η παράσταση –που χαρακτηρίζεται ως ραδιοφωνική όπερα– συνδυάζει ήχο, μουσική και πολλά ευτράπελα. Μια ιστορία για έναν συγγραφέα που προσπαθεί να επικοινωνήσει σε μια δεξίωση, με πολλά μουσικά στοιχεία και δημιουργική χρήση του ήχου. Ένα έργο που μπορείς να παρακολουθήσεις με τα μάτια ανοιχτά ή κλειστά, αφήνοντας τη φαντασία σου να ταξιδέψει.
Ολύμπια Δημοτικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», 13 - 19 Μαρτίου

Το Φουλάρι στο Ολύμπια: Μια παράσταση που μπορείς να δεις με κλειστά ή ανοιχτά μάτια
Ηρώ Μπέζου, Φώτης Σιώτας, Βάσια Ζόρμπαλη © Βαλέρια Ισάεβα

Οι δούλες, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου

Το κλασικό κείμενο του Ζαν Ζενέ, εμπνευσμένο από την ιστορία των αδερφών Παπέν, που είχε συγκλονίσει τη γαλλική κοινωνία στη δεκαετία του 1930, ανεβαίνει στο θέατρο Άττις - Νέος Χώρος. Ο Σάββας Στρούμπος με την ομάδα του, Σημείο Μηδέν, προσεγγίζει το κείμενο με τη δική του διεισδυτική ματιά, βάζοντας στο επίκεντρο το φαινόμενο της εθελοδουλίας, που οδηγεί στην απο-ανθρωποποίηση. Τρεις ηθοποιοί που βρίσκονται όλη την ώρα στη σκηνή, σε ένα λιτό σκηνικό, με πολλή ένταση στις φωνές τους και τη σωματικότητά τους. Τα υπόλοιπα επί σκηνής.
Θέατρο Άττις - Νέος Χώρος, από 14 Μαρτίου

Οι δούλες του Ζενέ σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου στο θέατρο Άττις-Νέος Χώρος
«Οι δούλες», θέατρο Άττις-Νέος Χώρος © Αντωνία Καντά

Ένας άνθρωπος που έζησε στο περιθώριο μάς εξομολογείται την ιστορία του

Μία ακόμη παράταση πήρε ο «Ήλιος με δόντια», που παίζεται και φέτος για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Μπέλλος, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη. Βασισμένο στο κείμενο του Ηλία Μακριδάκη, με δραματουργική επεξεργασία από τη Νεφέλη Μαϊστράλη, το έργο μάς μεταφέρει τη ζωή ενός ανθρώπου που έζησε στο περιθώριο της ιστορίας, καθώς η κοινωνία τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του. Γεννημένος σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου στις αρχές του περασμένου αιώνα, αναγκάστηκε να σωπαίνει για να μην προκαλεί τους νοικοκυρεμένους και ευυπόληπτους. Επί σκηνής ο Παναγιώτης Εξαρχέας και ο Γιάννης Λεάκος.
Θέατρο Μπέλλος, έως 30 Μαρτίου

Ήλιος με δόντια στο θέατρο Μπέλλος μέχρι το τέλος Μαρτίου
«Ήλιος με δόντια», Θέατρο Μπέλλος © Ελίνα Γιουνανλή

Μάγκντα Γκαίμπελς στο Θέατρο Εμπρός

Η νέα θεατρική ομάδα «the defects» θα ανεβάσει την πρώτη της παράσταση DIY στο θέατρο Εμπρός. Ο Κωνσταντίνος Παναγιωτίδης υπογράφει την πρώτη του σκηνοθεσία με ένα δύσκολο έργο. Στο νέο θεατρικό του Γιώργου Βέλτσου (εκδόσεις Άγρα), πρωταγωνιστεί η Μάγκντα Γκαίμπελς, η γυναίκα του διαβόητου υπουργού προπαγάνδας του Χίτλερ, Γιόζεφ Γκαίμπελς, εξιδανικευμένο πρότυπο συζύγου και μητέρας στη ναζιστική Γερμανία, που σκότωσε τα έξι παιδιά της πριν η ίδια αυτοκτονήσει με τον άντρα της στο μπούνκερ, το 1945. Ερμηνεύουν οι Φάνης Καραπαναγιώτης, Θεοδώρα Κόρδα, Θωμάς Μακρυγιάννης, Μαριλένα Σεφτελή.
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2, 22/3 στις 21:00, 23/3 στις 19:00, 29-30/3 & 06/04 στις 21:00

Το Μάγκντα Γκαίμπελς του Γιώργου Βέλτσου στο θέατρο Εμπρός
«Μάγκντα Γκαίμπελς», Θέατρο Εμπρός © Φωτεινή Τερζάκη

To Relic επιστρέφει στη Στέγη

Η παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη και της ομάδας OSMOSIS κλείνει τα 10 της χρόνια με μια παγκόσμια περιοδεία, ξεκινώντας από την Ελλάδα. Έχοντας ταξιδέψει σε περισσότερα από 40 φεστιβάλ και 18 χώρες, συνεχίζει να συγκινεί το κοινό και να το προσκαλεί σε ένα ταξίδι μεταμορφώσεων. Συνδυάζοντας σώμα, φως και ήχο, αποδεικνύει τη δύναμη της σωματικής τέχνης και τη διαχρονική του επίδραση.
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 13 έως 22 Μαρτίου

Το RELIC του Ευρυπίδη Λασκαρίδη επιστρέφει στη Στέγη
«RELIC», Στέγη Ιδρύματος Ωνάση © Μίλτος Αθανασίου

Λίγες ακόμη παραστάσεις για τη Μεταμόρφωση του Κάφκα

Μια δυνατή και ατμοσφαιρική παράσταση που αξίζει να δείτε, αν δεν την έχετε ήδη παρακολουθήσει, μιας και ανεβαίνει φέτος για πέμπτη χρονιά. Καθηλωτική είναι η Σίσσυ Δουτσίου που βρίσκεται όλη την ώρα επί σκηνής και περιφέρεται σαν το παράσιτο ανάμεσα στους υπόλοιπους ήρωες που τη βλέπουν και δείχνουν όχι μόνο να τη φοβούνται αλλά και να τη σιχαίνονται. Η Μεταμόρφωση του Κάφκα, σε σκηνοθεσία του Τάσου Σαγρή ανεβαίνει για λίγα ακόμη Σάββατα στο θέατρο Olvio. Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για να εισέλθει κανείς στον κόσμο του μεγάλου αυτού συγγραφέα μέσα από τη ματιά του σκηνοθέτη, που χρησιμοποιεί έντονη σωματικότητα και ιδιαίτερους φωτισμούς για να αναδείξει τα λόγια του κειμένου και να μας εντάξει ακόμη περισσότερο στην ατμόσφαιρα. Οι ήρωες-άντρες του έργου εμφανίζονται φορώντας μάσκες που παραπέμπουν σε πίνακες του Φράνσις Μπέικον, ως ένα έμμεσο σχόλιο στην πατριαρχία. 
Θέατρο Olvio, έως 5 Απριλίου

Η Μεταμόρφωση του Κάφκα στο θέατρο Olvio, σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή
«Μεταμόρφωση» του Κάφκα, Οlvio

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος: Ο σκηνοθέτης που τολμά να πειραματίζεται με το κοινό
Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος: Ο σκηνοθέτης που τολμά να πειραματίζεται με το κοινό

Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία

«Η Αλίκη στη χώρα των ψαριών» στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος
Κερδίστε προσκλήσεις για την Αλίκη στη χώρα των ψαριών στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος

Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY