H Μαρία Μαυρικάκη μπαίνει «Χωρίς αναστολή» στα άδυτα του διαδικτύου
Για λίγες ακόμα παραστάσεις, έως τις 13 Απριλίου, συνεχίζεται στη Θεατρική Σκηνή Αντωνίου η επίκαιρη κωμωδία της Μαρίας Μαυρικάκη «Χωρίς Αναστολή». Μιλήσαμε με τη συγγραφέα.
Μαρία Μαυρικάκη: Συνέντευξη για το θεατρικό «Χωρις Αναστολή» (Πατάκης) που ανεβαίνει στη Θεατρική Σκηνή Αντωνίου με τους Αντώνη Αντωνίου και Νατάσα Ασίκη
Μετά το εξαιρετικό «Εξαρτάται. Μια ιστορία ζωής δίπλα στην εξάρτηση» (εκδόσεις Πατάκη) η Μαρία Μαυρικάκη έρχεται με μια ανατρεπτική κωμωδία να σχολιάσει τη σχέση των μεγαλύτερων ηλικιών με την τεχνολογία. Το νέο της θεατρικό βιβλίο με τίτλο «Χωρίς αναστολή» ανεβαίνει στις 18 Οκτωβρίου στη Θεατρική Σκηνή Αντωνίου με πρωταγωνιστές τους Αντώνη Αντωνίου και Νατάσα Ασίκη. Στο έργο (που θα κυκλοφορήσει από τις Εκδόσεις Πατάκη) ένα ζευγάρι μεσήλικων μπλέκεται στα άδυτα του διαδικτύου και ανακαλύπτει όχι μόνο τις απίστευτες δυνατότητές του αλλά και τις παγίδες που κρύβει. Σε αυτό το επίκαιρο έργο, η αστεία περιπέτεια του ζευγαριού στο dark web γίνεται η αφορμή να σχολιάσει με χιούμορ η συγγραφέας την εμπλοκή των σύγχρονων ανθρώπων ανεξαρτήτου ηλικίας στα κοινωνικά δίκτυα, κυρίαρχο πια κομμάτι της καθημερινότητας. Ζητήσαμε από τη Μαρία Μαυρικάκη να μας πει περισσότερα.
Συνέντευξη με τη Μαρία Μαυρικάκη για το θεατρικό έργο Χωρίς Αναστολή
«Χωρίς Αναστολή», ο τίτλος του νέου θεατρικού σας. Πώς γίνεται ο τίτλος μιας κωμωδίας παραπέμπει σε καταδικαστική απόφαση;
Πράγματι, στην πλοκή του έργου υπάρχει μια αναφορά σαν αυτή που επισημαίνετε, όμως η βασική χρήση της λέξης αναστολή έχει να κάνει με τις παλινδρομήσεις μας και τις δεύτερες σκέψεις, όταν πρέπει να πάρουμε μια σημαντική απόφαση και μάλιστα σε σύντομο χρόνο. Οι αναστολές και τα πήγαινε - έλα είναι που γεννούν ανατροπές και κωμικές καταστάσεις.
Θέλετε να αναφερθείτε λίγο περισσότερο στους χαρακτήρες του έργου σας;
Ένα συνηθισμένο ζευγάρι μεσηλίκων περνά πολλές ώρες με το κινητό ή την ταμπλέτα στο χέρι, απολαμβάνοντας τις ραγδαίες αλλαγές που συμβαίνουν στους τρόπους επικοινωνίας και πληροφόρησης. Είναι άνθρωποι που μεγάλωσαν με τρανζιστοράκι και εφημερίδα, που περίμεναν να περάσει ο ταχυδρόμος ή στέκονταν αξημέρωτα σε ουρές για μπουν στη τράπεζα, και ξαφνικά κρατούν στο χέρι τους τα πάντα. Σε μια οθονίτσα που χωρά στην τσέπη τους μπορούν να βλέπουν τα εγγόνια τους, να συνομιλούν με τους φίλους τους, να διεκπεραιώνουν τις δουλειές τους, γεγονός που τους προκαλεί δέος. Εύπιστοι μπροστά σε ό,τι δουν γραμμένο στα κοινωνικά δίκτυα, αποτελούν ένα τυπικό δείγμα δυνητικών θυμάτων παραπληροφόρησης ή απάτης.
Η πλοκή έχει να κάνει και με το επίκαιρο θέμα του fishing, που στα δίχτυα του πέφτει τόσος κόσμος καθημερινά, ειδικά οι ηλικιωμένοι. Οι ήρωές σας πώς αντιδρούν σε αυτό;
Οι ήρωες του έργου μας καταφέρνουν να πάνε αντίθετα στο ρεύμα και αντί να ξεγελαστούν, θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν εκείνοι τους ισχυρούς μηχανισμούς που επηρεάζουν τις ζωές μας. Από παραδρομή γλιστρούν στο βαθύ ίντερνετ και στην οθόνη τους ξεπροβάλουν παράνομες συναλλαγές και άφθονο χρήμα. Μετά τον αιφνιδιασμό και την αρχική έκπληξη, σκέφτονται να αρπάξουν την ευκαιρία που τους δίνεται. Τολμηρές κινήσεις και συνεχείς αναστολές εναλλάσσονται στη σκηνή, τυλιγμένες από την αύρα της πολυετούς συμβίωσης του ζευγαριού.
Είναι μια παράσταση που απευθύνεται κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες;
Νομίζω, ότι σχολιάζοντας τη σχέση των μεγαλύτερων ηλικιών με την τεχνολογία, κάνοντας τους να αυτοτρολάρονται, συνομιλώ κυρίως με τη νέα γενιά που χρησιμοποιεί με άνεση τα γκατζετάκια και τις αμέτρητες νέες εφαρμογές και κατανοεί την άλλη πλευρά, την πλευρά των γονιών και των παππούδων τους, με το χιούμορ που διακρίνει τους νέους. Θυμάμαι μια φράση του γιου μου παλιότερα, όταν του ανέφερα κάτι για το φέισμπουκ. «Άκου, το φέισμπουκ έχει πεθάνει, του κάνει τεχνητή αναπνοή το ίνστα, έτσι κρατιέται, μόνο κάτι μπαρμπάδες το παρακολουθούν ακόμη». Στους μπαρμπάδες συγκαταλέγω και τον εαυτό μου.
Από το σκοτεινό θέμα του «Εξαρτάται», του περσινού σας έργου, περνάτε στο άλλο άκρο σε μια κωμωδία. Πόσο εύκολη είναι μια τέτοια μετάβαση;
Θα σας απαντήσω με μια φράση του Γκόγκολ: «Βάζω πρόσωπα στη σκηνή με κωμικές καταστάσεις για να διασκεδάσω λίγο τη βαθιά μελαγχολία μου». Πάντως, υπάρχει κι εδώ το σκοτεινό, ως διαδίκτυο αυτή τη φορά. Όλα συμβαίνουν στη δυστοπία και στα άδυτα του darkweb.
Επιστρέφετε στη Θεατρική Σκηνή μετά την περσινή επιτυχία και η συνεργασία σας με τον Αντώνη Αντωνίου δείχνει να εδραιώνεται. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Σημαίνει μεγάλη τύχη να συνεργάζομαι με έναν από τους τελευταίους θεατράνθρωπους μιας άλλης εποχής και δραματουργικής αντίληψης. Αν και γνωστός στο ευρύτερο κοινό από τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικές σειρές, οι σινεφίλ γνωρίζουν καλά τις εμβληματικές ερμηνείες του Αντωνίου στη μεγάλη οθόνη και οι θεατρόφιλοι τις αξέχαστες παραστάσεις του, που έχουν αφήσει εποχή εδώ και σαράντα χρόνια στο ίδιο θεατρικό στέκι. Με τη σύντροφο του στη ζωή και στο σανίδι Νατάσα Ασίκη, αποτελούν ένα πολυαγαπημένο καλλιτεχνικό ζευγάρι, που θαρρώ ότιοι ρόλοι της Αναστολής τούς ταιριάζουν γάντι.
Info
Το θεατρικό έργο της Μαρίας Μαυρικάκη «Χωρίς Αναστολή» θα κυκλοφορήσει από τις Εκδόσεις Πατάκη.
Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντωνίου. Παίζουν οι Αντώνης Αντωνίου και Νατάσα Ασίκη.
Θεατρική σκηνή Αντωνίου, Νάξου 84 Κυψέλη
Από 18 Οκτωβρίου 2024 έως τις 13 Απριλίου
Εισιτήρια:ticketservices.gr
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αντώνης Αντωνίου
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Αντώνης Αντωνίου, Νατάσα Ασίκη
- ΘΕΑΤΡΟ: Θεατρική σκηνή Αντώνη Αντωνίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.