- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ο γλάρος: Τσέχωφ από την ομάδα Σημείο Μηδέν
Το αριστούργημα του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα σκηνοθετεί ο Σάββας Στρούμπος στο θέατρο Άττις – Νέος χώρος
«Ο γλάρος» από την ομάδα Σημείο Μηδέν στο θέατρο Άττις, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου
Ποιος είναι ο άνθρωπος σε καιρούς μεταβατικούς, όπου τίποτα δεν μπορεί να συνεχίσει όπως ήταν και τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς το άλμα προς έναν ουτοπικό ορίζοντα υπεράσπισης του ανθρώπινου μέσα στον άνθρωπο;
Με τέτοια ερωτήματα και, φυσικά, μέσα από τη γλώσσα της μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσεγγίζουν ο Σάββας Στρούμπος και η ομάδα Σημείο Μηδέν το έργο σταθμό στην πορεία του Άντον Τσέχωφ. Θεωρούν ότι τα κείμενα αυτού του σπουδαίου ανατόμου του ανθρώπινου ψυχισμού είναι έργα μετάβασης. Γράφονται σε καιρούς που ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας νέος κόσμος αρχίζει να γεννιέται. Και πάλι, όμως, οριστική λύτρωση δεν επέρχεται. Τα δαιδαλώδη ερωτήματα για την ανθρώπινη κατάσταση παραμένουν πεισματικά ανοιχτά.
Επί σκηνής συναντάμε τα γνώριμα πρόσωπα του «Γλάρου». Την Αρκάντινα, μια μητέρα και ντίβα του θεάτρου που κρύβει τις ανασφάλειές της πίσω από ένα ναρκισσιστικό προσωπείο. Τον γιο της, Τρέμπλιεφ, ένα πρόσωπο τραγικό που επιθυμεί μέχρι θανάτου να εκπληρώσει το όραμά του για τη ζωή και την τέχνη μαζί με τη Νίνα. Εκείνη, πάλι, είναι ένα νεαρό κορίτσι που θέλει να απεγκλωβιστεί από την πατρική καταπίεση και να γίνει σπουδαία ηθοποιός, κάτι που νιώθει πως μπορεί να της προσφέρει ο συγγραφέας και ερωτικός σύντροφος της Αρκάντινα, Τριγκόριν. Η σχέση που συνάπτει μαζί του την οδηγεί στην καταστροφή. Γιατί ο Τριγκόριν είναι το απόλυτο παράδειγμα της ανηθικότητας. Η ομάδα έχει δημιουργήσει ένα επιπλέον πρόσωπο για την παράσταση, την ποιητική φιγούρα ενός αφηγητή, τον Πιερότο, που στέκεται κριτικά και συμπάσχει με τα πρόσωπα και τα αδιέξοδά τους κρατώντας τον άξονα της αγωνίας για τη ζωή, που διαπερνά το έργο του Τσέχωφ.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Άννα Μαρκά - Μπονισέλ, Γιάννης Σανιδάς, Ελπινίκη Μαραπίδη, Ρόζυ Μονάκη, Σάββας Στρούμπος.
* Βραβείο Καλύτερης Παράστασης και Νέας ηθοποιού για την Άννα Μαρκά-Μπονισέλ από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.