- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ποιος χορεύει στο Θέατρο Τέχνης;
Ομάδα Griffon και Αντώνης Π. σε δύο μοναδικές παραστάσεις στη Φρυνίχου
Χορός στο Θέατρο Τέχνης; Ναι, ναι… Καλά ακούσατε! Μπορεί στη Φρυνίχου να έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε θέατρο. Αυτή τη φορά όμως θα δούμε χορό. Δύο από τα βασικά μέλη της ομάδας Grifon, η Ιωάννα Πορτόλου και ο Γιάννης Νικολαϊδης μας μίλησαν για το έργο τους, που ανεβαίνει για δύο μόνο παραστάσεις, αλλά και για πολλά άλλα…
«Είναι ένα καινούριο άνοιγμα που κάνει η Μαριάννα Κάλμπαρη, η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης. Αυτό που κάνει η Κάλμπαρη και βρίσκουμε ιδιαίτερα ελπιδοφόρο είναι ότι ανοίγει το χώρο και σε άλλους ανθρώπους εκτός του θεάτρου. Ο χορός, όπως και το θέατρο, είναι παραστατική τέχνη. Έχουν σαφώς διαφορές, αλλά υπάρχουν πράγματα που αξίζει να τα “ακουμπήσει” το θέατρο και πράγματα που αξίζει να τα “ακουμπήσει” ο χορός…».
Και γιατί να έρθει κάποιος να δει μία παράσταση χορού; «Προτείνουμε στους ανθρώπους να βλέπουν θέατρο και χορό γιατί κάνει καλό στην υγεία! Δεν είναι τυχαίο που ο κόσμος βγαίνει πλέον από το σπίτι, κάνει πράγματα… Γενικά, είναι σημαντικό να δεις χορό περισσότερες από μία φορά και να αφεθείς σε κάτι πιο υποσυνείδητο, πιο συνειρμικό».
Μπορείς να χορέψεις. Αν το θέλεις πραγματικά. Μπορείς να δεις χορό, εκεί που οι άλλοι βλέπουν απλά μια καθημερινή, χρηστική κίνηση… Αυτό πιστεύουν η Ιωάννα και ο Γιάννης.
«Στη συγκεκριμένη παράσταση μας απασχόλησαν τα όρια της καθημερινής κίνησης. Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μία καθημερινή κίνηση-να πιάσω ένα ποτήρι- να γίνει κάτι άλλο, αυτό που αν το πας λίγο παραπέρα μπορεί να γίνει χορός. Τι είναι αυτό που μπορεί ξαφνικά που σε κάνει από το να είσαι στο σπίτι σου να είσαι και πάνω σε μία σκηνή; Τι είναι η σκηνή; Γιατί λέμε ότι κάτι είναι παράσταση και κάτι δεν είναι; Από πού αντλούμε την κίνηση;».
Το «Δάσος», η χορογραφία της Ιωάννας, ασχολείται με τη σχέση μίας γυναίκας και ενός άντρα. «Θα μπορούσε να μην είναι άντρας και γυναίκα. Δεν παίζει τόσο σημασία το φύλο, όσο η οικειότητα που δημιουργείται μέσα σε μία σχέση. Η χορογραφία έχει να κάνει με τις σχέσεις που έχουν πολλή τριβή και έχουν περάσει και πέρα από το στάδιο της οικειότητας. Και αναπόφευκτα δημιουργείται το ερώτημα: μπορεί μία σχέση να ξαναγεννηθεί ακόμα και μέσα από τη διάλυση; Χρησιμοποιούμε ακόμα, την αίσθηση της λούπας και της επανάληψης, το πέρασμα του χρόνου που είναι κάτι πολύ υποκειμενικό. Αν παρατηρήσεις και στη ζωή πολλές φορές υπάρχουν στιγμές που δεν μπορείς να ξεκολλήσεις από εκεί που είσαι και άλλες που νιώθεις ότι τρέχεις με ιλιγγιώδη ταχύτητα».
Το «Blind Spot» του Γιάννη είναι ένα μικρό σόλο οκτώ λεπτών: «Είναι, στην πραγματικότητα, ένας δομημένος αυτοσχεδιασμός. Έχει να κάνει με μία κατάσταση: φτιάχνω μία συνθήκη που την ακολουθώ από την αρχή μέχρι το τέλος… Ένα σκηνικό πείραμα, παρά μια κανονική παράσταση χορού. Και δεν είναι τυχαία η διάρκειά του και ο τρόπος που παρεμβάλλεται η μουσική του Παλάσκα μέσα σ’ αυτό…».
Η μουσική του Αντώνη Π. είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις δύο χορογραφίες. Η δουλειά του Αντώνη παίζει καθοριστικό ρόλο και για τα δύο έργα. «Ο Αντώνης έρχεται στις πρόβες και πειραματίζεται και ο ίδιος. Δουλεύει εκείνη τη στιγμή τη μουσική και προχωράει μαζί με τους χορευτές».
Το «Δάσος» και το «Blind Spot» είναι δύο έργα από διαφορετικές συλλήψεις και διαφορετικές αξιώσεις. «Όμως, για εμάς, αυτή η παράσταση σηματοδοτεί μία επιστροφή στον πυρήνα, στην ομάδα. Έχουμε βρεθεί όλοι οι παλιοί συνεργάτες. Είναι σαν να επιστρέφεις στο σπίτι σου…».
Info:
31/10 & 1/11, 21:15, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464 & 2103236732, Εισιτ. 10€
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.