- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Κλαυδία ή αλλιώς κόντρα στο ρεύμα των καιρών
Ένα μη γιουροβίζιον τραγούδι για τη γιουροβίζιον


Eurovision 2025: Πώς η Κλαυδία πήγε κόντρα στο ρεύμα και προσέφερε μια εναλλακτική πρόταση
Προσωπικά όταν είδα την Κλαυδία στην «Αστερομάτα» της πρώτη φορά, έμεινα με ένα ερωτηματικό που δεν κατάφερα να μεταφράσω σε ναι ή όχι. Ποιον ενδιαφέρει θα μου πεις. Σωστό κι αυτό. Ενδιαφέρει ίσως ο λόγος. Έχει να κάνει με την αντίληψη περί «σύγχρονου», όπως την έχω φορέσει κι εγώ. Άκουσα νέα παιδιά να νιώθουν σχεδόν ετεροντροπή γι’ αυτό το μοιρολόι, και για το νέο κορίτσι με τις γιαλούμπες και τα σφιχτά τραβηγμένα πίσω μαλλιά της γεροντοκόρης. Πού τα μινάκια, πού τα φουστάκια, πού η γυμνή κοιλίτσα, πού τα νάζια, πού το τίναγμα των γοφών, πού μια ελαφράδα βρε παιδί μου.
Αυτό ήταν το «λάθος» της Κλαυδίας. Το ότι τόλμησε να πασάρει σαν γιουροβιζιονικό τραγούδι κάτι που είναι μακριά από την περί γιουροβίζιον αντίληψη (βλέπε πανηγύρι χαράς και εντυπωσιασμού). Διότι πού πας τη σήμερον ημέρα χωρίς ελαφράδα, τη σήμερον ημέρα που ενώ ο κόσμος καίγεται, τα πάντα είναι ποπ. Ακόμα και η αρθρογραφία είναι ποπ. Γράφουμε τα σοβαρά με αστεϊσμούς. Είναι το σύνδρομο των κυνικών καιρών. Αποστασιοποίηση συναισθηματική λέγεται. Πρέπει να αντέξεις όσα δεν αντέχονται. Τα αντέχεις αποδομώντας. Κι έρχεται η Κλαυδία χωρίς ντροπή, με στίχους χωρίς χαριτωμενιές, και σου μιλάει για άγια δάκρυα, για του ριζωμού τα χώματα που δεν λησμονιούνται, για τόπους όπου μπορείς «στερνά να ξαποστάσεις».
Στη μαυρίλα που μας έχει ζώσει από παντού το λες και τραγούδι διαμαρτυρίας. Μόνο που είναι μια διαμαρτυρία με ένα ξεχασμένο ήθος, μια σεμνόλογη παρουσία αλλοτινών καιρών. Εκεί κυρίως στάθηκε η κριτική. «Πέρασαν οι καιροί που στέλναμε τη Μαρίζα Κωχ στη γιουροβίζιον» διάβασα. Αλήθεια πέρασαν; Σε έναν κόσμο γεμάτο παράπονο ή Κλαυδία αποφάσισε να μην υποκριθεί κάτι λιγότερο από αυτό. Κι όσο για τα γυαλιά της, που δεν τα αποχωρίστηκε, που ξέρεις μπορεί να γίνουν τρεντ, (όπως αγαπάμε να λέμε). Έχει ο καιρός γυρίσματα. Ας ευχηθούμε λοιπόν ολόψυχα καλή επιτυχία στο κορίτσι μας που τόλμησε. Καλή επιτυχία δική της και δική μας!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
«Να ενώσουμε τα χέρια μας, να τα σηκώσουμε ψηλά»
Ένα Σάββατο βράδυ που οι μουσικές φυλές της πόλης έπρεπε να διαλέξουν στρατόπεδο
Το ξεκίνημα από τη Γαλλία και η σχέση της μουσικής με την ελληνική παράδοση
Η νευροδιαφορετικότητα και το παράδειγμα των Fontaines D.C.
Με αφορμή τη συναυλία του στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, μιλήσαμε για τη συνεργασία του με τη Λίνα Νικολακοπούλου, το μουσικό θέατρο και τη ζωή στην πόλη που έγινε καταφύγιό του.
Πώς οι επιρροές του Ντίλαν και των Beatles ενέπνευσαν ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ των αμερικάνικων sixties
Μαζί με τους Ιρλανδούς Sprints και τους μυστηριώδεις Glass Beams υπέγραψαν μια Release Athens ημέρα που θα έχουμε να θυμόμαστε
Ατμοσφαιρική electronica, αφρικανικοί ρυθμοί και deep grooves
Γενέθλια για τον παραγωγό που μας έδωσε τη μουσική των Νικ Ντρέικ, Μπομπ Μάρλεϊ και U2
Παύλος Παυλίδης, Raining Pleasure, Πάνος Μουζουράκης και άλλοι λόγοι να βγούμε
Είδα πολλές γενιές να σηκώνουν το χέρι για να σου πουν «Ευχαριστούμε, θείε Νιόνιο, που μεγάλωσες τ’ αυτιά μας για να αφουγκράζονται καλύτερα».
Νικόλα Πιοβάνι: «Μεγάλες ταινίες- μεγάλες μουσικές»
Οι δύο τραγουδίστριες ερμήνευσαν μια διαφορετική εκδοχή του κομματιού «Άναψε το τσιγάρο»
Ένας ολόκληρος μήνας με 57 εκδηλώσεις σε 41 σημεία της πόλης
Το τριμελές ραπ συγκρότημα κατηγορείται ότι στηρίζει τρομοκρατικές οργανώσεις
Η καριέρα διήρκεσε πάνω από 60 χρόνια
Ολοκλήρωσε τις εμφανίσεις της με φόρο τιμής στο «Blackbird» και την κόρη του θρυλικού μουσικού
Ο frontman της μπάντας Ζάκαρι Στίβενς μιλάει στην Athens Voice πριν το headline show στο Rockwave Festival 2025
To viral μουσικό project στον πιο ατμοσφαιρικό κήπο της Αθήνας, για 8 Κυριακές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.