Μουσικη

Lunch break concerts

Στον επιβλητικό χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου στην οδό Φιλελλήνων 27 η μουσική ξεχύνεται από το εκκλησιαστικό όργανο και αιωρείται για λίγο πάνω από τα κεφάλια των φιλόμουσων ακροατών.

4662-35212.jpg
Δήμητρα Τριανταφύλλου
ΤΕΥΧΟΣ 292
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
3940-10821.jpg

Στον επιβλητικό χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου στην οδό Φιλελλήνων 27 η μουσική ξεχύνεται από το εκκλησιαστικό όργανο και αιωρείται για λίγο πάνω από τα κεφάλια των φιλόμουσων ακροατών. Ο «7ος Ανοιξιάτικος Κύκλος Συναυλιών Οργάνου 2010» έχει ήδη ξεκινήσει να προσφέρει συγκινήσεις και για το μέλλον επιφυλάσσει ακόμα δυνατότερες, όπως η συναυλία σαν μυσταγωγική εμπειρία που θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας στις 29/3. Όλη η οικογένεια των μαντολίνων θα «συγκεντρωθεί» στις 20.30 για να συνοδέψει τον oργανίστα Χρήστο Παρασκευόπουλο. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Χριστίνα Αντωνιάδου (διακεκριμένη επίσης οργανίστρια και με παρουσία στο εξωτερικό) αποκωδικοποιεί την ταυτότητά του...

«Το 2004 επέστρεψα στην Ελλάδα, μετά το τέλος των σπουδών μου (εκκλησιαστικό όργανο στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου και στη Βασιλική Σκοτική Ακαδημία). Είχα ακόμα στο μυαλό μου την εικόνα του Λονδίνου, όπου πολλοί εργαζόμενοι έβγαιναν για διάλειμμα στη μία το μεσημέρι και πήγαιναν σε συναυλίες εκκλησιαστικού οργάνου, τα αποκαλούμενα “lunch break concerts”. Στην Ελλάδα δεν υπήρχε τίποτα και αποφάσισα να έρθω σε επαφή με οργανίστες για μερικές συναυλίες την άνοιξη, που είναι ο πιο όμορφος καιρός για να ακούς μουσική. Επιλέξαμε την αγγλικανική εκκλησία τόσο επειδή ο χώρος είναι ιστορικός, αλλά και επειδή είναι από τις λίγες που διαθέτουν εκκλησιαστικό όργανο. Στην αρχή βλέπανε όλοι τον τίτλο και τρόμαζαν, σκέφτονταν ότι ένα τέτοιο φεστιβάλ θα είναι πολύ θρησκευτικό. Όμως αυτό είναι ένα μέρος της μουσικής. Στην ουσία το μεγαλύτερο κομμάτι αφορά ένα ρεπερτόριο που ξεκινάει από το 1500 και φτάνει μέχρι σήμερα. Φαντάσου το σαν το ρεπερτόριο του βιολιού και του πιάνου. Στην πορεία αποφασίσαμε ότι έπρεπε να υπάρχουν δύο καλλιτέχνες, και ο ένας να είναι  Έλληνας για να ελκύει περισσότερο κόσμο. Έτσι άρχισαν οι συνδυασμοί: με χορωδίες ή βιολί, με τσέλο, όμποε, τσέμπαλο, άρπα ή και κρουστά, που είναι ένας σπάνιος συνδυασμός. Όταν τυχαίνει συναυλία αυτοσχεδιασμού με εκκλησιαστικό όργανο είναι πραγματικά ξεσηκωτική, με την έννοια ότι βλέπεις έναν καλλιτέχνη με τεράστια δεξιοτεχνία να φτιάχνει εκείνη τη στιγμή ένα κομμάτι. Παίζει με τα χέρια, με τα πόδια, και ταυτόχρονα διαπραγματεύεται στο μυαλό του πολλούς ήχους και φωνές (αφού το όργανο είναι πολυφωνικό) τους οποίους πρέπει να πλάσει εκείνη την στιγμή. Πρόκειται για μια φοβερή εγκεφαλική δραστηριότητα. Αυτό που θέλουμε είναι να χτίσουμε ένα φυτώριο νέων ακροατών που να τους “αρπάζει” η μουσική και να την ακολουθούν. Με αυτή τη λογική, οι οργανίστες φέτος είναι νέοι (ο πιο μικρός είναι 14 χρονών), ταλέντα όλοι τους. Οι συναυλίες του Πάσχα έχουν καθαρά θρησκευτικά θέματα. Για τις υπόλοιπες αυτό που ζητάω από τους μουσικούς είναι η μελωδία να είναι εύκολη, όμορφη, να είναι δηλαδή σαν τραγούδι, και επίσης να έχουν τα κομμάτια έντονο το ρυθμικό στοιχείο, για να “ξυπνάει” το κοινό. Προσπαθούμε να δελεάζουμε τους Έλληνες ακροατές που δεν έχουν σχέση με αυτό το είδος μουσικής. Επίσης η μία ώρα που διαρκεί η συναυλία είναι αρκετή για να μην αισθάνεσαι άβολα στα ξύλινα καθίσματα της εκκλησίας».

Επόμενες συναυλίες: 17/3, 20.30, Andres Uibo, όργανο (Εσθονία) & Aare Tammesalu τσέλο (Εσθονία). Κυριακή των Βαΐων, 28/3, 20.30, Bartosz Jakubczak, όργανο (Πολωνία) & Κώστας Κληρονόμος, τενόρος.  Γενική είσοδος: € 15, φοιτητικό (έως 25 ετών ) € 10. Πληροφορίες - κρατήσεις: 210 2029.737. www.springorganseries.gr. Χορηγός επικοινωνίας η ATHENS VOICE.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.