Η καλύτερη φωτογραφία μου: Σάκης Γιούμπασης
Έλληνες φωτογράφοι ανθολογούν τη δουλειά τους και μιλούν για αυτή (#3)
«Η φωτογραφία τραβήχτηκε κοντά στο Madison Square Garden τον Αύγουστο του 2005. Ήταν το πρώτο μου μεγάλο ταξίδι, και ταυτόχρονα η πρώτη και τελευταία φορά που επισκέφτηκα τη Νέα Υόρκη. Πρέπει να μάζεψα γύρω στις πέντε με έξι χιλιάδες φωτογραφίες σ’ εκείνες τις διακοπές, 20 gigabytes συνολικά στον σκληρό δίσκο.
Γιατί διαλέγω αυτή; Διότι εκφράζει ένα προσωπικό ιδεώδες. Βγαίνοντας από το μετρό, με το Empire State Building να ξεπροβάλλει και στα δεξιά του το Madison, εξερχόμενος από τον πολύβουο κόσμο του υπογείου στην κοσμοσυρροή της μητρόπολης, με κατέλαβε δέος. Εδώ θα ήθελα να δουλεύω, σκέφτηκα, τέτοια πράγματα να φωτογραφίζω. Να πληρώνομαι για να καταγράφω τη ζωή σε αυτή την πόλη».
*Ο Σάκης Γιούμπασης είναι freelancer φωτογράφος με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος ασχολείται επαγγελματικά με το αντικείμενο από το 2002. Έχει συνεργαστεί με πλήθος εντύπων, ενώ καλύπτει αδιακρίτως ρεπορτάζ, πορτρέτα, editorial μόδας, still life και διαφημιστικά. Μεγάλο του πάθος είναι τα ταξίδια, καθώς έχει περιπλανηθεί επισταμένως στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και την Αμερική, ένα πάθος που το υπερκεράζει μονάχα η εμμονή του με τη Formula 1, της οποίας σπανίως χάνει αγώνες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Τη σπαρακτική σκηνή κατέγραψε ο φωτορεπόρτερ του Reuters, Μοχάμεντ Σάλεμ
Το νέο λεύκωμα της Taschen αποκαλύπτει την εξέλιξη του φωτογράφου που εναντιώθηκε στη σεμνοτυφία
«Ποτέ δεν ολοκληρώνεται το ταξίδι, αφήνεται κάθε φορά ένα παράθυρο ανοικτό στον ορίζοντα»
Ένα photo story του Έλληνα φωτογράφου από την πόλη της Ισπανίας
Ο υπόκοσμος και οι ανθρώπινες ιστορίες πρωταγωνιστούν στο νέο του λεύκωμα «893 Yakuza: The Setting Sun»
Η ιστορία πίσω από το βραβευμένο «κλικ»
Επιστροφή στην αναλογική κάμερα και ασπρόμαυρες εικόνες με ένα μόνο κλικ
Αφιέρωμα στην πορεία ενός από τους καθοριστικούς δημιουργούς της μεταπολεμικής περιόδου
Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη νυχτερινή ζωή της γενιάς του μιλάει στην Athens Voice για το νέο του λεύκωμα «While you Were Sleeping: 1998–2000»
Σειρά γραμματοσήμων για τον καλλιτέχνη που αποτύπωσε το δέος του φυσικού περιβάλλοντος
«Η δύναμη της τέχνης είναι η ενεργοποίηση της φαντασίας του θεατή»
Οι εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που πήραν την πρωτιά
Ο φωτογράφος Θωμάς Δασκαλάκης εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.