- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Αυθεντική η αυτοπροσωπογραφία του Γκογκέν, ανακοινώνει το Kunstmuseum Βασιλείας
Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα έργα του
Αυθεντική η αυτοπροσωπογραφία του Γκογκέν, ανακοινώνει το Kunstmuseum Βασιλείας
Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα έργα του Πολ Γκογκέν, το Portrait de l’artiste par lui-même (1903), επιβεβαιώθηκε ως γνήσιο από το Kunstmuseum της Βασιλείας, το οποίο το κατέχει από το 1945. Το μουσείο της Ελβετίας έβαλε τέλος σε σχεδόν έναν αιώνα αμφισβητήσεων γύρω από την αυθεντικότητα του πίνακα, που θεωρείται ένα από τα τελευταία έργα του Γάλλου ζωγράφου πριν από τον θάνατό του.
Η αμφισβήτηση είχε ξεκινήσει ήδη από το 1924, όταν ο πίνακας εμφανίστηκε σε δημοπρασία, ενώ το 1928, σε έκθεση στην Kunsthalle Basel, παρουσιάστηκε με την επιφύλαξη «πιθανό αυτοπροσωπογραφία». Τους τελευταίους μήνες, το θέμα επανέφερε ο Φαμπρίς Φουρμανούαρ, ερασιτέχνης «ντετέκτιβ τέχνης», υποστηρίζοντας ότι ο πίνακας ήταν έργο του φίλου του Γκογκέν, Ky-Dong Nguyen Van Cam, ο οποίος το φιλοτέχνησε μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη.
Το Kunstmuseum πήρε σοβαρά υπόψη του τις αμφιβολίες και διέταξε νέα επιστημονική έρευνα. Δείγματα του έργου στάλθηκαν στην Ακαδημία Τεχνών της Βέρνης, ενώ έγιναν αναλύσεις με ακτίνες Χ, υπέρυθρη φωτογράφηση και άλλες τεχνικές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι χρωστικές ύλες αντιστοιχούν στην περίοδο ζωής του Γκογκέν, επιβεβαιώνοντας ότι το έργο δημιουργήθηκε γύρω στο 1903.
Ωστόσο, οι ειδικοί εντόπισαν μεταγενέστερη «υπερζωγράφιση» σε τμήματα του προσώπου – στο μέτωπο, τα μάτια, τη μύτη, το πηγούνι και τον λαιμό. Αυτές οι παρεμβάσεις φαίνεται να έγιναν μεταξύ 1918 και 1926, πιθανότατα από άλλο καλλιτέχνη. Το μουσείο δεν απέκλεισε να ήταν ο Nguyen Van Cam, αλλά τόνισε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις εσκεμμένης πλαστογραφίας.
Ο πίνακας είναι ήδη καταχωρισμένος ως αυθεντικός Γκογκέν στο catalogue raisonné του Wildenstein Plattner Institute, το οποίο συνεργάστηκε με το Kunstmuseum για την έρευνα. Μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, το έργο επέστρεψε ξανά στην έκθεση του ελβετικού μουσείου, αυτή τη φορά με σφραγίδα γνησιότητας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.