Απεβίωσε ο γιατρός, εικαστικός και συγγραφέας Κύριλλος Σαρρής
Ήταν ένας από σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν
Κύριλλος Σαρρής: Πέθανε ο γιατρός και εικαστικός σε ηλικία 74 ετών - Η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στις 5:30 μ.μ. στο Νεκροταφείο Χαλανδρίου
Θλίψη στον κόσμο του πολιτισμού σκόρπισε ο θάνατος του Κύριλλου Σαρρή σε ηλικία 74 ετών μετά από μάχη με τον καρκίνο. Ο Κύπριος γιατρός, ζωγράφος και συγγραφέας έζησε και μεγαλούργησε μεταξύ ιατρικής και ζωγραφικής, μεταξύ Λευκωσίας και Αθήνας.
Κύριλλος Σαρρής: Ένας από σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν
Η εκθεσιακή του δραστηριότητα περιλαμβάνει ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Κύπρο και αρκετές συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις, σε Ελλάδα, Κύπρο, Γαλλία και Γερμανία.
Επεκτάθηκε και στον τομέα των εκδόσεων, με επιμέλειες, εισαγωγικά κείμενα και εικαστικές διαμορφώσεις βιβλίων ενώ θεωρείτο ένας από τους σημαντικότερους μελετητές του έργου του Μαρσέλ Ντυσάν.
Η κηδεία του θα γίνει τη Δευτέρα 1η Ιουλίου στις 5.30 μ.μ. από το νεκροταφείο Χαλανδρίου.
«Η επιτυχία μου και η αποτυχία μου θα κριθούν»
Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο ΚΥΠΕ τον Ιανουάριο του 2024, ο Κύριλλος Σαρρής είχε εκφράσει την αγωνία του να μην πει κανείς ότι είναι πολύ καλός γιατρός για ζωγράφος ή πολύ καλός ζωγράφος για γιατρός, υπογραμμίζοντας ότι προσπάθησε να είναι αντάξιος των περιστάσεων και στις δύο περιπτώσεις. «Η επιτυχία μου και η αποτυχία μου θα κριθούν», σημείωσε.
Απαντώντας σε ερώτημα του για τα κοινά στοιχεία μεταξύ της ιατρικής και της ζωγραφικής, ο Κύριλλος Σαρρής είχε εκφράσει την άποψη ότι «θεωρητικά, και η ιατρική είναι τέχνη, δεν είναι επιστήμη», επικαλούμενος το ρητό: «Η τέχνη μακρά, ο δε βίος βραχύς».
Αναφερόμενος στις ιδιότητές του ως ογκολόγου, ακτινοθεραπευτή και ασκούντος την επεμβατική ιατρική, ο εκλιπών είχε πει ότι το χειρωνακτικό κομμάτι της ιατρικής θέλει δεξιότητες και φαντασία για να πραγματοποιηθεί το σχέδιο που ο ιατρός έχει κατά νου για περικύκλωση της νόσου. «Υπό αυτήν την έννοια, υπάρχει συνάφεια μεταξύ ιατρικής και ζωγραφικής».
«Θα ήθελα κάποια έργα μου να μείνουν στην Κύπρο», είχε δηλώσει στο ΚΥΠΕ ο Κύριλλος Σαρρής, αναφέροντας δύο από αυτά: Το ένα, όπως είχε πει, βρίσκεται στα όρια ιατρικής και τέχνης και αναφέρεται στον πατέρα του, αφού περιλαμβάνει τα ιατρικά εργαλεία του και το άλλο που «είχε ενοχλήσει πολύ κόσμο για πολιτικούς λόγους», είναι «Η αδύνατη τοπιογραφία», που αναφέρεται στον κατεχόμενο Άγιο Ιλαρίωνα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.