- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Infrared: Η έκθεση του Αστέριου Τόρη για τον Υπέρυθρο Κόσμο
«Η διαδικασία κράτησε 2 χρόνια, το υλικό αποτυπώθηκε σε 20.000 βίντεο, οι κάμερες έγιναν 8 και τα δεδομένα που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης έφτασαν τα 300 gb»
Αστέριος Τόρης: Συνέντευξη με τον καλλιτέχνη με αφορμή την έκθεσή του με τίτλο «Infrared» στην Art Appel Galery
Πείτε μας δυο λόγια για την έκθεσή σας με τίτλο «Infrared».
Για πάνω από δέκα χρόνια με απασχόλησε ο μικρόκοσμος. Τεχνικά χρησιμοποίησα extreme macro φωτογραφίζοντας μικροσκοπικές περιοχές επάνω στα έργα μου όπου μου αποκαλύφθηκαν νέοι τόποι, νέα οικοσυστήματα σε μια νέα κλίμακα.Ένας μέγας μικροσκοπικός κόσμος με όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν όλες οι κλίμακες και σαν ενότητα με τον τίτλο Phenomena, τα έχω παρουσιάσει σε προηγούμενες εκθέσεις. Ένα πρωί αποφάσισα να κάνω το ανάποδο και να απευθυνθώ στον ουρανό. Η πρώτη απόπειρα έγινε με ένα κινητό το οποίο είχε την δυνατότητα να κάνει λήψεις infrared σε σχετικά χαμηλό ύψος, 2-3 πρώτα βίντεο του ενός λεπτού, χωρίς σχέδιο, χωρίς πρόβλεψη μόνο προδιάθεση και ένστικτο. Ελέγχοντας τα βίντεο βρέθηκα προ εκπλήξεως. Υπήρχε αδιευκρίνιστο υλικό που έχριζε περαιτέρω ανάλυσης. Αποτέλεσμα αυτή η διαδικασία κράτησε 2 χρόνια, το υλικό αποτυπώθηκε σε 20.000 βίντεο, οι κάμερες έγιναν 8 και τα δεδομένα που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης έφτασαν τα 300 gb. Σε όλη αυτήν την διάρκεια, καταγράφηκαν σκεπτικά και προβληματισμοί που συμβάδιζαν με τα φαινόμενα που προέκυπταν στις λήψεις, όπως ότι η διαστρωμάτωση του χώρου πιθανόν να ορίζει και διαστρωμάτωση του χρόνου, ή διαφορετικά layers σε διαφορετικούς χρόνους. Θα μπορούσε να υπάρχει μια ολική συμπαντική επιθυμία η οποία ρυθμίζει όλους τους χωροχρόνους σε άπειρες κατηγορίες. Σωρεία συμπερασμάτων από τον άνθρωπο εσωτερικά μέχρι το αχανές και μια θετικότητα η οποία φαίνεται να είναι ανάγκη για να λειτουργήσει ο χρόνος σε σχέση με την γενική προδιαγραφή. Η καταγραφή των φαινομένων δημιούργησαν ένα κλίμα που προκάλεσε μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα και μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιοχή δράσης. Δημιουργήθηκαν ζωγραφικά τόποι, κώδικες και περιοχές που εμπεριέχουν το κλίμα, την φόρτιση και την ατμόσφαιρα που επικράτησε στην κορύφωση της καταγραφής των φαινομένων. Στην έκθεση παρουσιάζω τα ζωγραφικά έργα που προέκυψαν, όπως και ένα 6λεπτο slide-show με τα ίδια τα φαινόμενα που καταγράφηκαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τον ουρανό της Αθήνας. Θα έλεγα ότι η παρουσίαση που κάνω έχει τα στοιχεία του αναπόφευκτου.
Τι επιδιώκετε να αποτυπώσετε μέσα από αυτήν την έκθεση και τα έργα σας, που απαρτίζουν έναν Υπέρυθρο Κόσμο ή Γαλαξιακό Εξπρεσιονισμό, όπως αναφέρει και ο επιμελητής της έκθεσης;
Η αλήθεια είναι ότι το αποτέλεσμα που προέκυψε στο σκέλος της καταγραφής φαινομένων αφορούν και άπτονται της αστροφυσικής και είναι τελικά η επιστήμη που θα πάρει τις ερωτήσεις και θα προσπαθήσει να δώσει τις απαντήσεις. Η δική μου παρέμβαση αφορά στην μετατροπή και μετάφραση των συσχετισμών και να δημιουργηθεί καλλιτεχνικό έργο. Γέννησα περιοχές στον καμβά που δημιουργούν νέες ερωτήσεις και όπως αναφέρει και ο επιμελητής της έκθεσης, υπάρχει η ελευθερία των υποθέσεων για την θέση μας στο σύμπαν, σε ένα περίπλοκο περιβάλλον που ακόμα είναι γεμάτο από ανεξήγητα φαινόμενα.
Πώς αντιλαμβάνεστε τον συμπαντικό και τον γήινο χωροχρόνο; Θεωρείτε ότι αλλάζει από γενιά σε γενιά;
Είμαστε ένα απειροελάχιστο σημείο σε ένα γιγαντιαίο απειροελάχιστο σύμπαντος πιθανόν μέσα ή έξω από ένα άλλο σύμπαν. Δεν έχουμε ξεκινήσει καν να ρωτάμε σαν ανθρώπινο είδος.
Υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλετε να δώσετε μέσα από τη συγκεκριμένη έκθεση;
Μέσα στον πυρετό των καταγραφών έγραφα αυτόματα σημειώσεις και μεταφέρω μια συγκεκριμένα. Υπάρχει μια διαδικασία pro - επαγγελματική για όλα τα θέματα σε όλες τις κλίμακες. Απορρέει από την γενεσιουργό αιτία, οδηγείται στην ανάπτυξη, συνεχίζει στην ωρίμανση και ολοκληρώνεται με θάνατο. Η αρχική ανάγκη σε σχέση με το απόθεμα μετά θάνατο είναι η αποθήκη ενέργειας για έναν επόμενο κύκλο. Αφού ο χωροχρόνος κινείται ακόμα, το ισοζύγιο της αποθήκης είναι 51% ή περισσότερο. Είναι η θετικότητα, είναι η παραγωγικότητα, είναι η εσωτερική μας τάση να επιτρέψουμε να μπούμε στη διαδικασία και να δημιουργήσουμε ολοκληρωμένους κύκλους με θετικό πρόσημο. Το ορίζει η Γενική Επιθυμία.
Πώς συστήνεστε ως καλλιτέχνης μέσα από τα έργα σας;
Περισσότερο σαν μουσικός, έχω μουσικές σπουδές. Πάντα με κατευθύνει ο ήχος της εικόνας. Μόλις γεννήσουμε ή αντιληφθούμε τον ήχο - θόρυβο της εικόνας αμέσως δημιουργείται και η κατεύθυνση, η ψυχοσύνθεση, η δομή, τα συστατικά της εικόνας-έργου. Από τα νεώτερα χρόνια μου είχα ξεκινήσει εν αγνοία μου τότε, μια Πυθαγόρεια διαδικασία που πάντα αφορούσε την μουσική και την αρμονία του σύμπαντος.
Υπάρχουν κάποια στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας;
Τεχνικά κινούμαι στον χώρο του εξπρεσιονισμού. Θεωρητικά προσπαθώ να αποδώσω τα pick της παραγωγικότητας σε όλα τα επίπεδα και σε κάθε ένταση. Οι συνθήκες και οι συμβάσεις που καθόρισα τα 40 χρόνια που αποτυπώνω σε καμβά ορίζουν ότι εφόσον ολοκληρωθεί η εσωτερική διαδικασία , προετοιμασία και τεκμηρίωση, τότε ο κρουνός θα εκτοξεύσει υλικό πάνω στον καμβά και θα προκύψει ο τόπος.
Ποια είναι η σχέση σας με την τέχνη; Πώς ξεκίνησε;
Είχε και έχει να κάνει να κάνει με την παραγωγικότητα. Από παιδί καταλάβαινα τους συσχετισμούς και τοποθετούσα τη σκέψη και τα πράγματα στην καλύτερη δυνατή θέση. Ξεκίνησα από πολύ νεαρή ηλικία στη Γερμανία μουσική και ζωγραφική και όταν αποσυνδέθηκα μαθητικά, συνέδεσα την παραγωγικότητα με την τέχνη. Ο τρόπος που θα χειριστείς μια εργασία είναι ίδιος με τον τρόπο που θα χειριστείς ένα χρώμα.
Από πού αντλείτε έμπνευση;
Θα έλεγα ότι αντλώ έμπνευση από το σύνολο των πραγμάτων που συσχετίζονται με την παραγωγικότητα που συντελείται στη διάρκεια της ύπαρξής μας. Στους μηχανισμούς που εμπλέκονται από το απειροελάχιστο μέχρι το άπειρο. Δεν υπάρχει μέθοδος για αυτό, άλλα είναι περισσότερο η αίσθηση της πιθανής κατανόησης και αντίληψης, της εξάσκησης στη διαίσθηση και στο ένστικτο.
Βοηθάει έναν δημιουργό να αντιμετωπίζει τα έργα του ως θεατής;
Αυτό θα έλεγα ότι απαιτείται σαν προϋπόθεση για έναν δημιουργό. Είναι η ικανότητα να γίνεται εξωτερικός παρατηρητής. Σαν ιδιότητα προέρχεται από το επαγγελματικό περιβάλλον όπου ο πωλητής θα πρέπει να μεταπηδήσει στο περιβάλλον του πελάτη για να συντονιστεί με τις ανάγκες του και να προωθήσει το κατάλληλο προϊόν. Ο δημιουργός θα συντονιστεί με τον θεατή στο νοητό περιβάλλον του θεατή για να συγκοινωνήσει την εμπειρία.
Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή κάποιο ρεύμα που σας και υπήρξε αναφορά για την εξέλιξή σας;
Θεωρώ τον εαυτό μου στην κυριολεξία αυτόνομο. Από σκρατς. Ξεκινάει από τα σχέδια και τις ζωγραφιές που έκανα πολύ μικρός από 8 ετών και την μουσική όπου έφτιαχνα δικές μου αυτοσχέδιες κιθάρες 12 ετών και την επαγγελματική πορεία από 13 ετών. Δεν αποσύνδεσα ποτέ την εργασία από την Τέχνη. Διέκρινα την ένταση της παραγωγικότητας από την ένταση των χρωμάτων αναζητώντας την καλύτερη εκδοχή για την κατάλληλη αποτελεσματικότητα. Πάντα όμως μελετούσα καλλιτέχνες όχι για το έργο τους όσο για το ειδικό βάρος που απέρρεε από την προσωπικότητά τους.
Η πραγματική επιβράβευση για έναν καλλιτέχνη ποια είναι;
Είναι μια μοναχική στιγμή αυτή και είναι όταν συλλάβει ότι το έργο που μόλις ολοκλήρωσε έχει όλες μα όλες τις προδιαγραφές που έχει ορίσει και επιπλέον τον έχει αιφνιδιάσει διότι πήγε ακόμα παραπέρα. Από εκεί και μετά αρχίζει η πορεία του έργου που ο δημιουργός γίνεται θεατής. Αυτό ισχύει τουλάχιστον για μένα.
Info
«Infrared» του Αστέριου Τόρη στην Art Appel Gallery
Διάρκεια: Ως 3 Μαρτίου
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή, 15:00 - 20:00 | Σάββατο, 11:00 – 15:00
Είσοδος Ελεύθερη
Επιμέλεια: Γιάννης Κολοκοτρώνης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Επιλεγμένοι ελληνικοί μύθοι, συναντούν τα ακραία ξεσπάσματα της φύσης
Η μόνιμη συλλογή εμπλουτίζεται, ενώ έχουν προγραμματιστεί σημαντικές περιοδικές εκθέσεις
Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από υπερπληροφόρηση, το βιβλίο εκφράζει ειρωνικά την ανάγκη των ανθρώπων να δουν κάτι γραμμένο για να πιστέψουν ότι ισχύει.
Ο εικαστικός παρουσιάζει 17 πορτρέτα ανθρώπων που «διαβάζουν το μέλλον» στην Baker Street του Λονδίνου
Το έργο των Matthew Niederhauser και Marc Da Costa, σε ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, κατακτά τον κόσμο
Σαν σήμερα 25 Οκτωβρίου 1881 γεννήθηκε ο κορυφαίος Ισπανός καλλιτέχνης
Γιατί να δείτε τη συγκινητική έκθεση στο Καπνεργοστάσιο για τα 50 χρόνια από το πραξικόπημα και την τούρκικη εισβολή στην Κύπρο
Μια συζήτηση με τη ζωγράφο που οι πίνακές της συνομιλούν με τις εμβληματικές Ομπρέλες και άλλα έργα του Γιώργου Ζογγολόπουλου
H επιμελήτρια Ιόλη Τζανετάκη μιλά για την έκθεση που ολοκληρώνεται στις 27 Οκτωβρίου
Εικόνα της Ιστορίας και της αρχαιολογίας της Ρόδου, από την αρχαιότητα ως σήμερα
Ένα έργο της Ελένης Ψυλλάκη από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Πίνακες, εικονογραφήσεις περιοδικών, γλυπτά, φωτογραφίες και ηχογραφήσεις του καλλιτέχνη από το 1996 έως σήμερα περιλαμβάνει η αναδρομική έκθεση «Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας» στην γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή
Η εξέλιξη της προσωπογραφίας κατά τη διάρκεια της πολυετούς καριέρας του
Δημιουργεί αγγεία και κεραμεικά με δέρμα από ανανά, σταφύλι και κάκτο, που προμηθεύεται από την Κεράλα, τις Φιλιππίνες και την Ισπανία
Στο πλαίσιο της έκθεσης Space of Togetherness, που ολοκληρώνεται την Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα
Εκθέσεις φωτογραφίας, γλυπτική στον κήπο του Βυζαντινού και 44 καλλιτέχνες που μεταμορφώνουν ένα ιστορικό κτίριο
Εγκαινιάζεται το αφιέρωμα σε έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του αφηρημένου εξπρεσιονισμού
Πρόκειται για μία από τις σπουδαιότερες δωρεές στην ιστορία της συλλογής της Tate, με τα έργα να «συνομιλούν» με τα υπόλοιπα εκθέματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.