- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ρέμπραντ - Το σκίτσο που είχε θεωρηθεί απομίμηση, είναι εν τέλει αυθεντικό - Πώς ανακαλύφθηκε
Ειδικοί τέχνης στις Κάτω Χώρες ανακάλυψαν ένα σκίτσο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου Ρέμπραντ, το οποίο έμεινε για έναν αιώνα σε μια ξεχασμένη γωνιά ενός μουσείου γιατί θεωρήθηκε απομίμηση.
Το ελαιοσκίτσο "Η ύψωση του σταυρού" της δεκαετίας του 1640 θεωρούνταν εδώ και καιρό ότι ήταν έργο ενός οπαδού του δασκάλου του 17ου αιώνα, γνωστού για έργα όπως "Η νυχτερινή σκοπιά" και "Το μάθημα ανατομίας του Δρ Νικολάες Τουλπ".
Την Πέμπτη το μουσείο Bredius στη Χάγη, όπου το σκίτσο εκτίθεται από τότε που αγοράστηκε το 1921, αποκάλυψε, χάρη σε νέες επιστημονικές τεχνικές, ότι στην πραγματικότητα είναι ζωγραφισμένο από τον Ρέμπραντ.
«Η ποιότητα των λεπτομερειών είναι τόσο καλή που είμαι πεπεισμένη ότι πρόκειται για τον Ρέμπραντ», δήλωσε η Johanneke Verhave, η οποία αποκατέστησε το σκίτσο.
Μελέτησε το έργο τέχνης μαζί με τον Jeroen Giltaij, πρώην επικεφαλής επιμελητή παλαιών πινάκων στο μουσείο Boijmans Van Beuningen του Ρότερνταμ, ο οποίος το «ανακάλυψε» για πρώτη φορά ενώ έκανε έρευνα για ένα βιβλίο σχετικά με τον Ρέμπραντ πριν από περίπου ένα χρόνο.
«Κοίταζα αυτό το έργο ξανά και ξανά. Στις πινελιές του πινέλου. Είναι πανέξυπνες», δήλωσε ο Giltaij στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Μερικές μόνο ευρείες πινελιές» τον έπεισαν ότι το σκίτσο ήταν πράγματι το γνήσιο προϊόν, είπε.
Το έργο τέχνης αγοράστηκε για πρώτη φορά από τον αρχικό επιμελητή του μουσείου, τον Abraham Bredius, το 1921. Και αυτός ήταν πεπεισμένος ότι το σκίτσο ήταν αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ. Αλλά με την πάροδο των ετών, οι ειδικοί της τέχνης το απέρριψαν ως «κακή απομίμηση».
Ο Giltaij εξέτασε εκ νέου το σκίτσο για το Big Book of Rembrandt Paintings, το οποίο περιλαμβάνει και τα 684 έργα του Ολλανδού δασκάλου.
«Όταν το κοίταζα, σκέφτηκα ότι ο Μπρέντιους είχε δίκιο. Νομίζω ότι πρόκειται πράγματι για έναν Ρέμπραντ», δήλωσε.
Ένα από τα κύρια επιχειρήματα των ειδικών της τέχνης για το ότι το σκίτσο είναι απομίμηση ήταν η φαινομενική έλλειψη λεπτομέρειας στις πινελιές.
«Πρέπει να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα σκίτσο με λάδι. Ο Ρέμπραντ είναι συνήθως πολύ ακριβής και εκλεπτυσμένος, αλλά αυτό είναι πολύ πρόχειρο», δήλωσε ο Giltaij. «Ο λόγος είναι ότι το σκίτσο με λάδι είναι ένα προπαρασκευαστικό σκίτσο για έναν άλλο πίνακα. Θέλει να δείξει τη σύνθεση, μια πρόχειρη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ο πραγματικός πίνακας», είπε.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.