- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Επέστρεψαν στην Εθνική Πινακοθήκη οι πίνακες Πικάσο και Μοντριάν
Μετά από 10 χρόνια εκτίθενται ξανά
Στην Εθνική Πινακοθήκη οι πίνακες Πικάσο και Μοντριάν - Το χρονικό της κλοπής και η σύλληψη του 49χρονου δράστη
Στην Εθνική Πινακοθήκη, εκεί ακριβώς όπου ανήκουν, επέστρεψαν οι πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν έναν χρόνο μετά τον εντοπισμό τους σε ρέμα στα Γλυκά Νερά. Τα δύο έργα παρέμειναν στο εργαστήριο προκειμένου να εκτιμηθεί η ζημιά που είχε γίνει κατά τα 9 χρόνια που βρίσκονταν εκτός της Πινακοθήκης, αλλά και να συντηρηθούν.
Οι πίνακες εκτίθενται στη νέα πτέρυγα της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης στο επίπεδο -2 της Εθνικής Πινακοθήκης.
Η «κλοπή του αιώνα» και η σύλληψη του 49χρονου δράστη
Η κλοπή τριών πολύτιμων πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη της χώρας μας το 2012, μεταξύ των οποίων ο κλεμμένος Πικάσο που είχε αφιερώσει ο Ισπανός καλλιτέχνης στην Ελλάδα όπως και ένα έργο του Μοντριάν, βρέθηκαν τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021.
«Η Πινακοθήκη επουλώνει το μέγιστο τραύμα της», είχε δηλώσει τότε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, κατά τη διάρκεια κοινής Συνέντευξης Τύπου με τον τότε υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Ο Έλληνας δράστης που έκανε την κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη δεν ήταν συλλέκτης, αλλά είχε φίλους που ήταν στο χώρο της τέχνης και έκανε συχνά ταξίδια στην Αγγλία και την Ολλανδία. Ο δράστης υποστήριξε ότι δεν ήθελε να πουλήσει τους πίνακες, αλλά το μόνο που ήθελε, ήταν να έχει στην κατοχή του ένα ωραίο έργο τέχνης.
Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής παρακολουθούσε την πινακοθήκη για 6 μήνες πριν την κλοπή και ήξερε πότε κάνουν οι φύλακες το διάλειμμά τους για να καπνίσουν. Επιπλέον, λόγω της δουλειάς του, παρατήρησε ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη πράγμα που διευκόλυνε το σχέδιό του, το οποίο έβαλε σε εφαρμογή στις 9 Ιανουαρίου του 2012, λίγο μετά τις 4π.μ. Η κλοπή, που θυμίζει κινηματογραφική ταινία, έγινε ως εξής: ο δράστης παραπλάνησε τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικους συναγερμούς, μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη και άρπαξε του τρεις πίνακες. Στη συνέχεια, κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα.
Οι κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης κατέγραψαν τις κινήσεις του δράστη αλλά δεν ήταν δυνατόν να δουν το πρόσωπό του επειδή φορούσε σκούφο για να καλύπτει τα χαρακτηριστικά του. Σύμφωνα με πληροφορίες της Αστυνομίας, ο δράστης δεν είχε συνεργό κατά τη διάρκεια της κλοπής.
Αστυνομικοί του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας εντόπισαν τον 49χρονο μεσημβρινές ώρες τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021, σε περιοχή της Αττικής και τον προσήγαγαν στη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής. Κατά την εξέτασή του ο 49χρονος ομολόγησε τη διάπραξη της κλοπής και οδήγησε τους αστυνομικούς σε δασική περιοχή στο Πόρτο Ράφτη Αττικής όπου είχε κρύψει συσκευασμένους τους δύο πίνακες, ενώ ανέφερε ότι ο τρίτος καταστράφηκε την ημέρα της διάρρηξης.
Οι πίνακες αναγνωρίσθηκαν από τον τότε Διευθυντή του Τμήματος Καλλιτεχνικής Συντήρησης και Έρευνας της πινακοθήκης, ο οποίος πιστοποίησε τη γνησιότητα τους. Ο 49χρονος είχε ομολογήσει ότι το 2012 έκλεψε τον περίφημο πίνακα του Πικάσο με τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι» το οποίο ο καλλιτέχνης είχε δωρίσει το 1949 στον Ελληνικό λαό, τον πίνακα του Πιτ Μοντριάν «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» και ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο). Το τελευταίο έργο, όπως αναφέρει ο 49χρονος, το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από τραύμα στο χέρι του τη νύχτα της κλοπής και εν συνεχεία το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του πιστεύοντας πως έχει καταστραφεί.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.