Στο New Narratives βλέπεις πώς χορεύονται οι ιστορίες
Η Γεωργία Βαρδαρού 2-3 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου
Καθημερινά λέμε καλημέρα, ίσως καλησπέρα και σίγουρα καληνύχτα. «Είμαστε εκ φύσεως αφηγητές, που πλάθουμε συνεχώς ιστορίες. Ακόμα κι όταν θέλουμε να δούμε τη ζωή μας ως σύνολο, φτιάχνουμε ιστορίες ζωής», λέει η Γεωργία Βαρδάρου προσπαθώντας να μιλήσει για την παράσταση «New Narratives».
Για εκείνη όμως οι λέξεις δεν αρκούν, αφού δεν μπορούν όλα να εξιστορηθούν. «Είναι πάρα πολλά αυτά που ξεφεύγουν ερμηνείας. Το να κατανοεί κανείς το αφηρημένο μπορεί να γίνει το μέσο για να νιώσει την καθημερινότητά του, ένα χορό ή το νόημα της ζωής».

Το Νew Νarratives είναι μία παράσταση χορού που συμπυκνώνει τον κοινό χώρο μεταξύ αφήγησης και αφαίρεσης. Από τη μία είναι η γλυκιά σιγουριά της διήγησης και από την άλλη η διαρκής ροή των εφήμερων κινήσεων που εμφανίζονται και εξαφανίζονται.
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, 2-3 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 θα δεις να γίνονται χορός οι ιστορίες που πλάθει αναπόφευκτα ο νους μας. Το Νew Νarratives είναι για τους δημιουργούς του η υπερβατικότητα που ο νους μας απολαμβάνει.
«Η παράσταση κάνει ένα βήμα πιο κοντά στις αφηγήσεις. Παραμένει μία αναζήτηση για το πώς δημιουργούνται οι αφηγήσεις, αλλά με μία πιο αφηρημένη γλώσσα. Κατά μία έννοια, πρόκειται για μία γλωσσική και χορογραφική αναζήτηση ταυτόχρονα. Γλωσσική με την έννοια του πώς ένας προσωπικός τρόπος κίνησης και δημιουργίας περιεχομένου, ακόμα κι όταν χάνει το αρχικό του περιεχόμενο και μοιάζει με σύμβολο, εξακολουθεί πάντα να φέρει ένα νόημα. Βάζοντας σύμβολα το ένα δίπλα στο άλλο μπορείς να πεις ότι έχεις ήδη δημιουργήσει μία αφήγηση, μία ιστορία. Γι’ αυτό πιστεύω ότι υπάρχει ένα είδος ιστορίας που μπορεί να προκύψει μέσω αφηρημένων συμβόλων, στιγμών ή φαινομένων».
«Σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα έργα μου, όπου ήθελα απλώς να δημιουργήσω με βάση το προσωπικό περιεχόμενο και όχι εξωτερικά θέματα, σε αυτό το κουαρτέτο αποφάσισα να διευρύνω το υλικό μου με νέες πηγές. Το πρώτο βιβλίο που μελέτησα είναι το «Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, ένα μυθιστόρημα μαγικού ρεαλισμού με διάφορες μπλεγμένες ιστορίες, το οποίο θα χαρακτήριζα ως πολύ ‘funky’ από άποψη αφήγησης».
«Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να μεταδώσω τη σκηνή και όχι να αναπαραστήσω ή να αποδομήσω μια πολύ ξεκάθαρη αφήγηση. Ήθελα να παίξω με διάφορα στοιχεία της ιστορίας. Δεν έχω στόχο να ενώσω τα κομμάτια και να δώσω απαντήσεις, θέλω όμως να δείξω τη σχέση μεταξύ των χαρακτήρων. Το θέμα δεν είναι τα γεγονότα, αυτά βοηθούν να καταλάβεις τη σχέση».

«Ο ήχος και η μουσική μπορούν να στηρίξουν αυτό που κάνουμε, προσθέτοντας στην όλη ατμόσφαιρα ή λειτουργώντας ως αφηγηματικό στοιχείο. Δουλέψαμε με αυτή την ιδέα, κι έτσι η μουσική παίζει με τη γλώσσα εξερευνώντα πόσο αφηρημένος μπορεί να γίνει ο ήχος ή πόσο συγκεκριμένος».
«Η συνείδησή μας δεν μπορεί να αποφύγει τον αποσυντονισμό που νιώθουμε κάθε φορά μπροστά σε μία ιστορία. Ο νους μας πλάθει διαρκώς ιστορίες. Αυτό είναι υπέροχο και το βλέπουμε και στο χορό. Ακόμα κι αν ο χορός είναι τελείως αφηρημένος δεν μπορούμε ν’ αντισταθούμε. Ακόμη κι όταν παρακολουθώ φοβερά θεάματα χορού, εξακολουθώ να κατασκευάζω νοήματα».
Info:
New Narratives, Γεωργία Βαρδαρού, Πειραιώς 260 Η, 2-3 Ιουλίου 2016, 21:00
χορογραφία: Γεωργία Βαρδαρού
χορός: Elizaveta Penkóva, Zoltán Vakulya, Γεωργία Βαρδαρού, Sue-Yeon Youn
ζωντανή μουσική/σχεδιασμός ήχου: Gašper Piano
σχεδιασμός φωτισμού: Salva Sanchis
τεχνική επιμέλεια:Thomas Vermaercke, Ελένη Χαϊδεμενάκη
φωτογραφίες/βιντεοσκόπηση: Ξενοφώντας Βαρδαρός
παραγωγή: Kunst/Werk
συμπαραγωγή: STUK Kunstencentrum (Leuven,B), C-mine (Genk,B), Athens & Epidaurus Festival (Athens,GR), Pact Zollverein (Essen,D), MDT (Stockholm,SE)
Η παραγωγή είναι μέρος του [DNA] Departures and Arrivals, και υποστηρίζεται από το Creative Europe program of the European Commission. Με την υποστήριξη της επιχορήγησης από τη Φλαμανδική Κοινότητα.
Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: http://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων: Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00 / Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00 / Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων. Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.