- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μια βόλτα στο ομορφότερο μπαρ του Μιλάνου
Bar Luce, σχεδιασμένο από τον σκηνοθέτη Wes Anderson
Ο Wes Anderson, όπως όλοι θυμόμαστε τουλάχιστον από το φιλμ Grand Budapest Hotel, αγαπάει τις συμμετρίες στα κάδρα του, τις απόλυτες κάθετες και οριζόντιες γραμμές, τις προοπτικές του να χάνονται στο βάθος. Κι ακόμα τα χρώματα-σαν-ζαχαρωτά. Ροζ ανακατεμένα με τυρκουάζ και πετρόλ. Χρυσές λεπτομέρειες και ωραίος, καθαρός φωτισμός. Παντού να υπάρχει μία αίσθηση παιδικού δωματίου, πλακάτα χρώματα, αντικείμενα που κρύβουν νοσταλγία για κάτι που έχει χαθεί. Είναι εικόνες της πιο γλυκιάς αυταπάτης. Μίας παλαιάς ευρωπαϊκής αίγλης του 18ου αιώνα αλλά μέσα από τους φακούς ενός παιδικού βιού-μάστερ.

Από το σκηνικό της ταινίας Grand Budapest Hotel του Wes Anderson
Με έναν τρόπο αυτή είναι η ατμόσφαιρα που έστησε με τη σκηνοθετική του παλέτα στο πιο όμορφο, τυπικό Μιλανέζικο μπαρ, το Bar Luce. Καρέκλες και τραπέζια από φορμάικα σαν τα έπιπλα κουζίνας από τα ‘60ς. Μωσαϊκά πατώματα να ακούγεται «το τακούνι καρφί» να χτυπάει, ξύλινοι καπλαμάδες στους τοίχους και pop λεπτομέρειες που μπερδεύονται αμυδρά με το στιλ των ιταλών φουτουριστών. Παράλληλα έχουν διατηρηθεί οι βασικές αρχιτεκτονικές δομές του café όπως το αψιδωτό ταβάνι που αποτελεί μία εκδοχή-μινιατούρα της γυάλινης οροφής της πιο χαρακτηριστικής μεγάλης στοάς στο Μιλάνο, της Γκαλερία Βιτόριο Εμανουέλε.
Ο σκηνοθέτης, αναφερόμενος στα διάσημα συμμετρικά του κάδρα, λέει «δεν υπάρχει ιδανική γωνία μέσα σε αυτόν τον χώρο. Είναι φτιαγμένος για την αληθινή ζωή και έπρεπε να έχει πολλές καλές γωνίες για να τρώει κανείς, να πίνει, να κουβεντιάζει, να διαβάζει κλπ. Ενώ πιστεύω ότι θα ήταν ένα πολύ καλό σκηνικό για μία ταινία, νομίζω ότι θα ήταν ακόμα καλύτερο μέρος για να γράψεις μία ταινία Προσπάθησα να το κάνω ένα μπαρ στο οποίο θα μου άρεσε να περνάω τα δικά μου μη-σεναριακά απογεύματα».
Στις άλλες επιρροές της ατμόσφαιρας του μπαρ συγκαταλέγονται οι κλασικές ταινίες του ιταλικού νεορεαλισμού Θαύμα στο Μιλάνο (1951) του Βιτόριο Ντε Σίκα και ο Ρόκκο και τα Αδέρφια του (1960) του Λουκίνο Βισκόντι.
Για όσους ετοιμάζονται να επισκεφτούν το Μιλάνο, το Bar Luce είναι ένα ιδανικό σκηνικό για να απολαύσει κανείς μία τέλεια λιχουδιά, ένα παλιό λικέρ, έναν δυνατό μακιάτο καφέ, ή τις πάστες του ιστορικού μιλανέζικου ζαχαροπλαστείου Marchesi.
Bar Luce Fondazione Prada, Largo Isarco 2, Milano
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορίες από την κρύπτη του αρχιτεκτονικού χρόνου
Έφτασε η ώρα η Αρχιτεκτονική να επανασυνδεθεί με τη φύση
Ένα κτήριο φετίχ για τη Θεσσαλονίκη
Ανώνυμε αρχιτέκτονα, πώς να κρυφτείς από το φως που δεν δύει ποτέ;
Μία ευκαιρία εξερεύνησης της ποικιλομορφίας των κτηρίων που μας περιβάλλουν
Σαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχει
Όταν η μετακίνηση γίνεται εμπειρία design: υπόγειες γκαλερί και σπηλιές από ψηφιδωτό, 20 μέτρα κάτω από τη γη
Tο πρώτο αρχιτεκτονικό κέντρο στην Ελλάδα αποκλειστικά για παιδιά και νέους
«Το σημαντικότερο είναι να παραμένουμε πιστοί σε μια αρχιτεκτονική που βελτιώνει την καθημερινότητα και αφήνει θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον», τονίζει ο Πάνος Ευστρατίου.
Η πόλη έχει τη σφραγίδα του
Αρχιτεκτονικά στολίδια με σπάνια βιβλία και μεγάλη ιστορία
Ιστορικές αρχιτεκτονικές υπογραφές στο νέο αθηναϊκό τοπόσημο
Ένα φιλόδοξο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ παρουσίασε η Ισπανική Ακαδημία Ταυρομαχίας
Κριτικοί Τέχνης και υπηρεσίες Πολιτισμού συμφωνούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα της Γοργόνας
Παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα στην Αθήνα και τον Πειραιά μεταμορφώνονται σε σύγχρονες κατοικίες, γραφεία και πολιτιστικούς χώρους, συνθέτοντας τη νέα αφήγηση της πόλης
Ο αρχιτέκτονας Κώστας Πουλόπουλος περιγράφει το όραμά του για την παραλία της πόλης
Η μεγαλύτερη ανάπλαση της νεότερης Ελλάδας χτίζεται πάνω σε στρώματα ιστορίας
Το «The Louis» θυμίζει πλοίο και είναι φτιαγμένο από... βαλίτσες
Ο γνωστός Αθηναίος σχεδιαστής μιλάει για τον νέο χώρο τέχνης και εστίασης που ανοίγει στη Σαντορίνη
Η Ελλάδα στην παγκόσμια σκηνή βιώσιμης αρχιτεκτονικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.