- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Οι υπέροχες αφίσες του Δημήτρη Αρβανίτη και του Κωνσταντίνου Μίαρη
Δύο έλληνες καλλιτέχνες γραφίστες στην 25η Διεθνή Μπιενάλε της Βαρσοβίας
Η αφίσα, ένα από τα πιο ισχυρά μέσα “άμεσης” επικοινωνίας του μηνύματος, έχει αποτελέσει χώρο εξαιρετικής δημιουργίας, φαντασίας και έχει παίξει ρόλο στην κοινωνία της εικόνας – από σκανδαλοθηρικό μέχρι έργου pop art και από προβοκατόρικο μέχρι πολιτικό. Οι αφίσες ξεσηκώνουν, φωνάζουν, δημιουργούν ρεύμα, γίνονται αντικείμενο συλλογών, κρεμιούνται σε τοίχους σπιτιών σαν έργα τέχνης ή ξεσκίζονται με μανία στους τοίχους των δρόμων για να κολλήσουν επάνω τους άλλες. Η αφίσα είναι ένας τεράστιος χώρος όπου η τέχνη παίρνει νέα, γραφιστικά μονοπάτια. Και βέβαια μπαίνει σε εκθέσεις και μουσεία.
Το έργο δύο ελλήνων γραφιστών, του νεότερου Κωνσταντίνου Μίαρη και του “γκουρού” της ελληνικής γραφιστικής Δημήτρη Αρβανίτη, τιμάται στην ιστορική 25η Διεθνή Μπιενάλε της Βαρσοβίας (10 Ιουνίου – 30 Ιουλίου 2016) με αφορμή τον εορτασμό των 50 χρόνων
από την ίδρυση του θεσμού.
Φέτος, στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων από την ίδρυση του εξαιρετικά σημαντικού αυτού θεσμού καταργείται το διαγωνιστικό μέρος και διοργανώνεται πλήθος επετειακών εκδηλώσεων. Μέσα από αυτές θα γίνει προσπάθεια να απαντηθούν πολλά ερωτήματα όπως ποια είναι η θέση και η σπουδαιότητα της αφίσας στις μέρες μας και πώς παρουσιάζεται στο πλαίσιο της ιστορίας της οπτικής επικοινωνίας.
Η Μπιενάλε της Βαρσοβίας είναι η αρχαιότερη Μπιενάλε αφίσας και, εδώ και 50 χρόνια, επηρεάζει δραστικά τη γραφιστική. Αυτή η επίδραση διαφαίνεται και στις πιο σημαντικές αφίσες στην ιστορία του θεσμού όπως και στο έργο πολλών σημαντικών καλλιτεχνών στο σύγχρονο γραφιστικό κόσμο.
Στο πλαίσιο αυτών των εκδηλώσεων, η οργανωτική επιτροπή σε συνεργασία με την Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βαρσοβίας θα τιμήσει πενήντα σημαντικούς καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, το έργο και η προσωπικότητα των οποίων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία και την εξέλιξη της σύγχρονης γραφιστικής σκηνής.
Στη φετινή επετειακή διοργάνωση η λίστα των τιμώμενων σχεδιαστών περιλαμβάνει «ιερά τέρατα» της παγκόσμιας γραφιστικής σκηνής όπως η Paula Scher, o Milton Glaser, ο Kari Piippo, και ο Alain Le Quernec. Ανάμεσά τους και οι δύο Έλληνες γραφίστες, ο Δημήτρης Αρβανίτης και ο Κωνσταντίνος Μίαρης, ο οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο νεότερος σε ηλικία αφισέρ που εντοπίζουμε στη λίστα των 50 τιμώμενων poster masters. Η παρουσίαση των έργων τους θα πραγματοποιηθεί στην Gallery PROM καθώς επίσης και σε πενήντα ειδικές φωτεινές κατασκευές που θα είναι τοποθετημένες σε διάφορα κομβικά σημεία της Πολωνικής πρωτεύουσας.

Κ.Μίαρης
Ο Κωνσταντίνος Μίαρης εργάζεται στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας από το 2004. Το 2009 ίδρυσε το δημιουργικό γραφείο Konsept83 (www.k83.gr) μέσω του οποίου δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα. Έχει σχεδιάσει εταιρικές ταυτότητες, εξώφυλλα δίσκων σπουδαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, υπήρξε art director περιοδικών, υπεύθυνος σχεδιασμού προγραμμάτων θεατρικών παραστάσεων ενώ παράλληλα ασχολείται με τη διδασκαλία της γραφιστικής τέχνης. Μέρος του έργου του δημοσιεύεται τακτικά στον εγχώριο και διεθνή τύπο ενώ έχει συμμετάσχει επανειλημμένα σε μερικές από τις σημαντικότερες Μπιενάλε αφίσας (Βαρσοβίας, Μεξικό, Λάχτι κ.α.). Η διαρκής έρευνα, η πολύπλευρη προσέγγιση, ο πειραματισμός με διαφορετικά υλικά και η αποδέσμευση από στενές σχεδιαστικές νόρμες αποτελούν τα χαρακτηριστικά ενός προσωπικού «εικαστικού κώδικα» που γίνεται αντιληπτός σε όλο το εύρος του έργου του.

Κ.Μίαρης

Κ.Μίαρης

Κ.Μίαρης

Κ.Μίαρης
Η εξαιρετικά τιμητική πρόσκληση, επισφραγίζεται με τη συμμετοχή του σπουδαίου Δημήτρη Αρβανίτη, γνωστού για την πολυετή προσφορά του στη σύγχρονη οπτική επικοινωνία. Ο Δημήτρης Αρβανίτης γεννήθηκε το 1948. Κατά το διάστημα 1976-1985 ήταν Καλλιτεχνικός Διευθυντής στη δισκογραφική εταιρεία ΕΜΙ, ενώ από το 1986 έως το 1990 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο περιοδικό Ταχυδρόμος. Έχει, επίσης, σχεδιάσει τα περιοδικά Jazz, Περιοδικό, Μήνυμα, Δίφωνο, Ντέφι, Jazz & Τζαζ, Καλειδοσκόπιο και Adobe Magazine. Στα έργα του συμπεριλαμβάνονται εξώφυλλα βιβλίων, αφίσες, εξώφυλλα δίσκων, λογότυπα και τυπογραφία. Έχει γράψει άρθρα για τη γραφιστική σε περιοδικά και εφημερίδες και έχει εκδώσει βιβλία. Από το 1986 έχει συμμετάσχει σε πλήθος Μπιενάλε Αφίσας ανά την Ευρώπη, ενώ από το 2004 είναι μέλος της AGI.

Δ.Αρβανίτης

Δ.Αρβανίτης

Δ.Αρβανίτης

Δ.Αρβανίτης

Δ.Αρβανίτης
Οι δύο σχεδιαστές, αντιπροσωπεύοντας διαφορετικές γενιές, καταθέτουν στο χαρτί διαχρονικούς προβληματισμούς και οικουμενικές σκέψεις με τρόπο άμεσο και χαρακτηριστικό πιστοποιώντας πως η αφίσα ως οπτικό µέσο επικοινωνίας έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Λίγα λόγια για τη Διεθνή Μπιενάλε Αφίσας της Βαρσοβίας…
Η πολωνική σχολή αφίσας αποτελεί ένα εξαιρετικό φαινόμενο του οπτικού πολιτισμού του 20ου αιώνα και η Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πολωνίας διαθέτει τεράστιες συλλογές εξαιρετικών δειγμάτων τόσο της εγχώριας όσο και της παγκόσμιας γραφιστικής σκηνής. H Διεθνής Μπιενάλε της Βαρσοβίας είναι η πρώτη και σημαντικότερη Μπιενάλε του είδους. Σε αυτήν, δεκαετίες πίσω οι πρωτοπόροι Έλληνες γραφίστες Κάραμποτ-Κατζουράκης και πιο πρόσφατα ο μέτρ του είδους Δημήτρης Αρβανίτης συμμετείχαν ανελλιπώς κερδίζοντας σπουδαίες διακρίσεις.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορίες από την κρύπτη του αρχιτεκτονικού χρόνου
Έφτασε η ώρα η Αρχιτεκτονική να επανασυνδεθεί με τη φύση
Ένα κτήριο φετίχ για τη Θεσσαλονίκη
Ανώνυμε αρχιτέκτονα, πώς να κρυφτείς από το φως που δεν δύει ποτέ;
Μία ευκαιρία εξερεύνησης της ποικιλομορφίας των κτηρίων που μας περιβάλλουν
Σαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχει
Όταν η μετακίνηση γίνεται εμπειρία design: υπόγειες γκαλερί και σπηλιές από ψηφιδωτό, 20 μέτρα κάτω από τη γη
Tο πρώτο αρχιτεκτονικό κέντρο στην Ελλάδα αποκλειστικά για παιδιά και νέους
«Το σημαντικότερο είναι να παραμένουμε πιστοί σε μια αρχιτεκτονική που βελτιώνει την καθημερινότητα και αφήνει θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον», τονίζει ο Πάνος Ευστρατίου.
Η πόλη έχει τη σφραγίδα του
Αρχιτεκτονικά στολίδια με σπάνια βιβλία και μεγάλη ιστορία
Ιστορικές αρχιτεκτονικές υπογραφές στο νέο αθηναϊκό τοπόσημο
Ένα φιλόδοξο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ παρουσίασε η Ισπανική Ακαδημία Ταυρομαχίας
Κριτικοί Τέχνης και υπηρεσίες Πολιτισμού συμφωνούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα της Γοργόνας
Παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα στην Αθήνα και τον Πειραιά μεταμορφώνονται σε σύγχρονες κατοικίες, γραφεία και πολιτιστικούς χώρους, συνθέτοντας τη νέα αφήγηση της πόλης
Ο αρχιτέκτονας Κώστας Πουλόπουλος περιγράφει το όραμά του για την παραλία της πόλης
Η μεγαλύτερη ανάπλαση της νεότερης Ελλάδας χτίζεται πάνω σε στρώματα ιστορίας
Το «The Louis» θυμίζει πλοίο και είναι φτιαγμένο από... βαλίτσες
Ο γνωστός Αθηναίος σχεδιαστής μιλάει για τον νέο χώρο τέχνης και εστίασης που ανοίγει στη Σαντορίνη
Η Ελλάδα στην παγκόσμια σκηνή βιώσιμης αρχιτεκτονικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.