Life in Athens

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Πώς κύλησε η πρώτη μέρα

Η ATHENS VOICE περπάτησε και φωτογράφισε τη διαδρομή

akis_katsoudas.jpg
Άκης Κατσούδας
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
Βασιλίσσης Όλγας © Θανάσης Καρατζάς

Η ATHENS VOICE έκανε τον «Μεγάλο Περίπατο» της Αθήνας - Πώς κύλησε η πρώτη μέρα και πώς αντέδρασαν οι πολίτες.

Ξεκίνησε σήμερα το πρωί η πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου» της Αθήνας από τη λεωφόρο Βασ. Όλγας και την Ηρώδου Αττικού. Από τις 6 το πρωί και στους δύο μεγάλους δρόμους της πρωτεύουσας βρίσκονται δημοτικοί αστυνομικοί οι οποίοι ενημερώνουν τους οδηγούς για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Οι εργασίες στη Βασ. Όλγας, μάλιστα, είχαν ξεκινήσει ήδη από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, όταν και οι υπάλληλοι του Δήμου Αθηναίων έβαψαν με κόκκινο χρώμα ένα μέρος του οδοστρώματος και τοποθέτησαν κώνους προκειμένου να φαίνεται ξεκάθαρα η μετατροπή του από αυτοκινητόδρομο σε λωρίδα την οποία μπορούν πια να χρησιμοποιούν οι πεζοί και οι ποδηλάτες, αφήνοντας μόνο ένα κομμάτι για τα λιγοστά οχήματα που μπορούν να τη διασχίζουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του «Μεγάλου Περιπάτου».

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Όπως εξήγησαν στην ATHENS VOICE δημοτικοί αστυνομικοί οι οποίοι βρέθηκαν στο σημείο από τις πρώτες ώρες της εφαρμογής του μέτρου, οι διαμαρτυρίες των οδηγών ήταν έντονες, ενώ, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς περνώντας από το σημείο, δεν ήταν λίγες οι φορές που τους επέτρεψαν να εισέλθουν μόνο και μόνο για να μην προκληθεί στιγμιαία συμφόρηση στον δρόμο, με τους περισσότερους από αυτούς να δηλώνουν ως προορισμό την Πλάκα.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Το μόνο όχημα που φαίνεται πως τους ξέφυγε ήταν ένα μηχανάκι, με τους ίδιους, όμως να ακολουθούν τον αναβάτη του, χωρίς ωστόσο να του επιβάλουν κάποιο πρόστιμο.

Όση ώρα βρεθήκαμε επί της οδού, τη Βασ. Όλγας διέσχισαν ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ και ένα τρόλεϊ. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι μία από τις κατηγορίες των οχημάτων τα οποία θα έχουν πρόσβαση σ’ αυτή, μαζί με εκείνα των Ατόμων με Αναπηρία, τα οχήματα προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών, τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, τα ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα τροφοδοσίας του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα Έκτακτης Ανάγκης και τα οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Ο αποκλεισμός των υπόλοιπων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τους δημοτικούς αστυνομικούς, παραμένει μεγάλος, με τους ίδιους να ανησυχούν για το κυκλοφοριακό, καθώς, όπως παρατήρησαν οι ίδιοι, ως τις 9 το πρωί η κίνηση μπροστά από τη Βουλή ήταν εκτεταμένη.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Την ίδια εικόνα αντικρίσαμε και στη διασταύρωση της Ηρώδου Αττικού με τη Βασ. Σοφίας, στην οποία πέρα από την παρουσία δημοτικής αστυνομίας, υπήρχαν δύο τροχονόμοι της ΕΛ.ΑΣ οι οποίοι απαγόρευαν στους διερχόμενους οδηγούς −ακόμη και σε οδηγούς delivery− να διασχίσουν τον δρόμο προκειμένου να βρεθούν στο Παναθηναϊκό Στάδιο.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Και σ’ αυτή την περίπτωση, βέβαια, υπήρχαν αρκετοί οι οδηγοί οι οποίοι σταματούσαν στη μέση του δρόμου και άνοιγαν διάλογο προσπαθώντας −χωρίς να τα καταφέρουν− να πείσουν τους αστυνομικούς πως πρέπει να περάσουν, δημιουργώντας για λίγα δευτερόλεπτα μποτιλιάρισμα. Στους μόνους, ουσιαστικά, που επιτράπηκε η είσοδος ήταν σε οχήματα δημοσίων υπηρεσιών και μονίμων κατοίκων που έχουν κάρτα στάθμευσης στη Ζώνη 1 της Αθήνας.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Η Βασ. Όλγας και η Ηρώδου Αττικού είναι οι δύο πρώτοι δρόμοι που εγκαινίασαν την πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», ενώ η συνέχεια των παρεμβάσεων θα γίνει στην Πλατεία Συντάγματος και την Πανεπιστημίου από το πρωί της Κυριακής 14 Ιουνίου, με σειρά να παίρνουν αργότερα η Αθηνάς, στο σύνολό της από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ., η Ερμού στο τμήμα από την Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540 μ., η Μητροπόλεως στο σύνολό της από την Φιλελλήνων έως την Αιόλου συνολικού μήκους 600 μ., η Αιόλου στο τμήμα από την Μητροπόλεως έως την Ερμού συνολικού μήκους 40 μ. και η Ρήγα Φεραίου στο σύνολό της από την Πανεπιστημίου έως την Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150 μ.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο εμπορικό τρίγωνο και το ιστορικό κέντρο θα αρχίσουν να ισχύουν από αρχές Ιουλίου, ενώ στόχος τους είναι να απαγορευτεί η κίνηση των οχημάτων που σκοπό έχουν μόνο να διασχίσουν τους δρόμους του κέντρου και να επιτραπεί σ’ εκείνους που έχουν ουσιαστικό λόγο να βρίσκονται εκεί, όπως ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση, οχήματα εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, τροφοδοσίας εμπορικών καταστημάτων και ταχυμεταφορών.

Η ATHENS VOICE στον «Μεγάλο Περίπατο» Αθήνας
© Θανάσης Καρατζάς

Όπως δήλωσε συγκεκριμένα ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος βρέθηκε στο κέντρο της πόλης σήμερα το πρωί: «Ο Μεγάλος Περίπατος αλλάζει την Αθήνα. Βάζει τέλος στα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και δίνει 2000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, μας δίνει 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου και αυξάνει την ταχύτητα των διαδρομών των λεωφορείων, δηλαδή περισσότερα δρομολόγια. Επιτρέπει στα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις να δουλεύουν ανεμπόδιστα. Μακριά από την άναρχη στάθμευση και το κυκλοφοριακό χάος. Εδώ ξεκινά μία επανάσταση ισορροπίας. Είναι η επανάσταση στο δικαίωμα της μετακίνησης του πεζού, του ποδηλάτη και του επιβάτη».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ