Visual Browsing
Μαίρη Συνατσάκη, γιατί έγινες το κορίτσι με το μπαλόνι του Banksy;
ΤΕΥΧΟΣ 691

Μαίρη Συνατσάκη, γιατί έγινες το κορίτσι με το μπαλόνι του Banksy;

Φωτογραφήθηκε ανατρεπτικά από τον Νίκο Ζήκο για την έκθεση «The world of Banksy» και μας εξηγεί τι την άγγιξε
© Νίκος Ζήκος

Συμμετέχει μαζί με τη Σμαράγδα Καρύδη στη διάδοση της έκθεσης «The world of Banksy», που ξεκινάει την παγκόσμια περιοδεία της από την Αθήνα και θα μας περιμένει από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 26 Μαρτίου στην Τεχνόπολη, για τη στήριξη του έργου της Διεθνούς Αμνηστίας. Ποζάροντας ανατρεπτικά στο φακό του φωτογράφου Νίκου Ζήκου η Μαίρη Συνατσάκη «διασκευάζει» το διάσημο έργο του κορυφαίο street artist του 21ου αιώνα και «μεταμορφώθηκε» στο κορίτσι με το μπαλόνι, που βλέπετε στο εξώφυλλο του νέου τεύχους της ATHENS VOICE. Μάθαμε πώς και γιατί.

«Είμαι πολύ χαρούμενη που συμμετέχω σε μια τέτοια έκθεση και κυρίως που απέκτησα, επιτέλους, μια σύνδεση με το κορίτσι με το μπαλόνι! Έχω ένα τατουάζ στον αυχένα με το Lost Child των Radiohead, που, επειδή του έχω προσθέσει ένα κόκκινο μπαλόνι, με ρωτάνε συνεχώς αν πρόκειται για το συγκεκριμένο έργο του Banksy! Εκτιμώ πολύ τη δουλειά και την αισθητική του συγκεκριμένου καλλιτέχνη που, ενώ ξέρουμε όλοι, στην πραγματικότητα κανένας δεν γνωρίζει! Η “ανωνυμία” και μάλιστα από επιλογή στις μέρες μας μοιάζει σχεδόν εξωγήινη συνθήκη. Κάνει τέχνη που αφορά, καθόλου δήθεν και απολύτως οικεία και αυτό είναι απολύτως θαυμαστό.

Tο έργο του Banksy που θα έλεγα ότι με άγγιξε και κυρίως με εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν η τελευταία “performance" που έκανε με τον πίνακα του κοριτσιού με το μπαλόνι να αυτοκαταστρέφεται μπροστά στα έκπληκτα μάτια των θεατών, αλλά και του αγοραστή, λίγα λεπτά αφότου το έργο πουλήθηκε! Μου άρεσε πολύ η ιδέα του ότι όλο αυτό ήταν προσχεδιασμένο από την πρώτη στιγμή που το έργο τοποθετήθηκε στο μουσείο και εκτιμώ το πόσα πράγματα λέει για την τέχνη αυτή η κίνηση. Πρόκειται για μια υψηλής αισθητικής art performance, με την οποία ο Banksy υποτιμά δημοσίως όλο αυτό το δήθεν γύρω από την αποστασιοποιημένη τέχνη, με τα βαριά χρυσά κάδρα, τα οποία ο  ίδιος θεωρεί παραπλανητικά, μιας και  πιστεύει ότι μπορείς να περάσεις για τέχνη οτιδήποτε είναι μέσα σε ένα από αυτά! Με την κίνηση αυτή ο Βanksy απέδειξε πόσο περισσότερη αξία έχει αυτό που κάνει ο ίδιος, η τέχνη του δρόμου, στην οποία μπορούν όλοι να έχουν πρόσβαση κι όχι μόνο όποιος έχει ενάμισι εκατομμύριο ευρώ για να αγοράσει έναν πίνακα και να τον κρεμάσει στο σπίτι του! Η μεγαλύτερη ειρωνεία είναι ότι ο πίνακας έχει προκαλέσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αλλά έχει και ακόμη μεγαλύτερη αξία τώρα, μιας και ακούγεται πως δεν έχει καταστραφεί πλήρως και πως η ζημιά που έχει πάθει μπορεί να διορθωθεί.

Η Μαίρη Συνατσάκη ποζάρει στο φακό του φωτογράφου Νίκου Ζήκου «διασκευάζοντας» το κορίτσι με το μπαλόνι του Banksy.

Φυσικά, το σημαντικότερο όλων, είναι πως όλα τα κέρδη της έκθεσης θα δοθούν στη Διεθνή Αμνηστία κι αυτό είναι ένας ακόμα πιο σημαντικός λόγος για να συμμετάσχω σε αυτή! Υπάρχει ένας Έλληνας street artist, που θεωρώ πως πλησιάζει πολύ στην αισθητική του Banksy, λέγεται Nomenhior, χρησιμοποιεί κι αυτός αντίστοιχη τεχνική με stencil και προσπαθεί κι ο ίδιος να περάσει μηνύματα που έχουν να κάνουν με την αστυνομία, την κρίση και την κοινωνία γενικότερα!» 


Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «The world of Banksy» στο Guide της ATHENS VOICE

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Abstract Poetry
Abstract Poetry
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
22.05.2019
Abstract Poetry
Ath1281, It’s hard...
Ath1281, It’s hard...
Έκφραση "Γιάννα Γραμματοπούλου"
23.05.2019
Ath1281, It’s hard...
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5