- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Σεξουαλικότητα και κυρίαρχη ηθική
Η σεξουαλική επιθυμία αντιμετωπίζεται με βάση ένα συγκεκριμένο ηθικό πλαίσιο αναφοράς και αγνοείται η επιστημονική της διάσταση και σημασία της
Η σεξουαλική επιθυμία, η σεξουαλική «κατοχή του άλλου» και οι πολιτισμικοί και ηθικοί κανόνες.
Πολλά ψυχοβιολογικά νοήματα, όπως π.χ. αυτό της σεξουαλικότητας, έχει καθιερωθεί να ερμηνεύονται με βάση πολιτισμικούς και κοινωνιολογικούς όρους και οπωσδήποτε στη βάση μιας κυρίαρχης ηθικής, αγνοώντας επί της ουσίας τους ψυχικούς και βιολογικούς παράγοντες, οι οποίοι, ωστόσο, είναι ανεξάρτητοι και δρουν ανεξαρτήτως των κυρίαρχων πολιτισμικών και ηθικών κανόνων.
Η σεξουαλική επιθυμία, είτε του μικρού παιδιού είτε του ενήλικα, συνήθως αντιμετωπίζεται με βάση ένα συγκεκριμένο ηθικό πλαίσιο αναφοράς και ουσιαστικά αγνοείται η επιστημονική της διάσταση και σημασία της (βασικά η παιδική σεξουαλικότητα). Κατά συνέπεια παραγνωρίζονται τα νοήματά της και οι πολυσήμαντες επιδράσεις της τόσο στο ατομικό όσο και στο διυποκειμενικό και κοινωνικό επίπεδο.
Αυτή η παραγνώριση ως και υποτίμηση έχουν ως συνέπεια η σεξουαλικότητα στη σύγχρονο δυτικό κόσμο να υπόκειται σε συγκεκριμένους πολιτισμικούς κανόνες και κυρίαρχες ηθικές που διαχωρίζουν ή και αντιπαραθέτουν μεταξύ τους τα φύλα (π.χ. ταμπού της παρθενίας, γάμος, έρωτας) και η σεξουαλική ικανοποίηση να θεωρείται κάτι το «κρυφό», το «αποτρόπαιο», το «βρώμικο», το «αμαρτωλό», κ.λπ.
Ειδικότερα, μάλιστα, στις γυναίκες αυτοί οι αρχαϊκοί ηθικοί κανόνες και αρχές, εμποδίζουν συστηματικά τη δυνατότητα της σεξουαλικής τους έκφρασης. Γεγονός το οποίο εκτός του ότι εμπεριέχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα χαρακτήριζαν τη χειραγώγηση ενός σεξουαλικά υποτελή, ταυτόχρονα, ενισχύουν διαρκώς και συνειδητά την αντιπαλότητα ανάμεσα στα δύο φύλα. Μια γυναίκα η οποία συμπεριφέρεται σεξουαλικά με βάση τις επιθυμίες της, θεωρείται πόρνη, σε αντίθεση με τον άντρα. Αντίστοιχα ένας «καθώς πρέπει» γάμος δέχεται τα πάντα. Όλα αυτά οδηγούν τελικά σε «παράλληλες» διαδρομές σεξουαλικής έκφρασης, οι οποίες από την άλλη είναι καθ’ όλα αποδεκτές, αφού γίνονται στα «κρυφά», εμπεριέχουν τη σιωπή και το κέρδος.
Αγνοώντας συνεπώς τη σεξουαλικότητα ως επιστημονικό αντικείμενο και υιοθετώντας στη θέση της ηθικίστικες και άλλου τύπου δοξασίες, όπου συγχέονται η ικανοποίηση της σεξουαλικής επιθυμίας με το νόημα «σχέση», δεν μπορούμε να εξηγήσουμε μείζονα ψυχικά ζητήματα που συμβαίνουν στη ζωή μας εδώ και αιώνες, όπως π.χ. μια αιμομιξία ή ο φόνος ενός παιδιού από το γονέα του.
Πρόκειται για μια μαζική τύφλωση την οποία λίγο-πολύ υιοθετούμε όλοι μας για λόγους ηθικής επειδή συγχέουμε τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική κατοχή του άλλου (αντικειμένου) με τον έρωτα και την «αιώνια» αγάπη της εκκλησίας ή της Δημαρχίας; Τελικά συχνά δεν πρόκειται παρά για μια ψευδαισθητική πραγματικότητα, μια ρομαντική ιστορία «αγάπης», η οποία μετά από ένα «ξέφρενο» μπάτσελορ θεσμοθετείται με στόχο να ζήσουμε με κάποιον τον οποίον επί της ουσίας επιθυμούμε διαρκώς, ναρκισσιστικά, να κατέχουμε.
Αυτή η μικρή λεπτομέρεια της «κατοχής του άλλου», που είναι η βάση της σεξουαλικής έκφρασης, «αγνοείται» ή «ξεχνιέται» μέσα στο «πέλαγος» της ευτυχίας που εμπεριέχει η έκφραση «θέλω ένα παιδί από σένα». Γιατί σεξουαλική έκφραση δεν συνεπάγεται οπωσδήποτε διυποκειμενική σχέση, αλλά άμεση σεξουαλική ικανοποίηση και είναι πολύ μακριά από ένα γάμο, πολύ δε περισσότερο μακρύτερα από το «θέλω ένα παιδί από σένα» ή «θέλω να κάνω τα παιδιά σου». Γιατί τελικά, χρειάζεται κάποιος, άντρας ή γυναίκα, ο οποίος αποφάσισε να παντρευτεί ή να κάνει παιδιά, με κάποιον άλλον, να μπορεί, να είναι σε «θέση» να πει: «δεν θέλω να είμαι άλλο μαζί σου», και ο άλλος να το δεχτεί, αποδεχόμενος ότι θα χάσει την κατοχή του επιθυμούμενου σεξουαλικού αντικειμένου.
Πώς, όμως, να μιληθούν όλα αυτά όταν ο καθένας μας εκτός από το «βάρος» του εαυτού του, το οποίο συχνά είναι «ασήκωτο», «σέρνει» μέσα του και το βάρος μιας ενδεχόμενης κοινωνικής κατακραυγής;
Πρόκειται για τα «πάθη και τους καημούς του κόσμου», τα οποία προφανώς δεν απαλείφονται ούτε με μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ούτε φυσικά με ηθικολογίες. Όσο για τη θέση του παιδιού μέσα στις οικογένειες, τα ποσοστά της βίας ενάντια στα παιδιά, είναι τραγικά υψηλά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγορά του AI porn εκτιμάται στα 2,5 δισ. δολάρια για το 2025
Παρότι οι παράγοντες κινδύνου δεν διαφοροποιούνται όσο γερνά ο άνδρας, κάθε ηλικία έχει αυξημένους κάποιους από αυτούς.
Διατίθεται μάλιστα ένα «κουμπί πανικού»
Ένα video - reminder ότι το καλοκαίρι, το πάθος μπορεί να συμβεί οπουδήποτε!
Ο καλοκαιρινός έρωτας στα καλύτερα του!
Ένα vibescape με Love Spots που αιχμαλωτίζουν το πνεύμα του “Who needs a bed?”
Τι κρύβουν και τι αποκαλύπτουν οι φαντασιώσεις μας γύρω από το σεξ
Τι σημαίνει για την Gen Z απόλαυση, σύνδεση, επιθυμία; Έξι νέοι άνθρωποι καταθέτουν τις προσωπικές τους μαρτυρίες.
Οι ασεξουαλικοί δεν ντρέπονται να δηλώσουν την ταυτότητά τους
Αν και πολλοί πιστεύουν λανθασμένα ότι μπορεί να γίνει με ασφάλεια, η πραγματικότητα είναι διαφορετική
Δημογραφικά μεγέθη, αμοιβές και στοιχεία για τη social media πλατφόρμα που εκτοξεύτηκε από την πανδημία του Covid κι έπειτα
Πώς τα πρακτορεία όπου σεξεργάτριες παρέχουν σεξ σε γυναίκες έγιναν μια μορφή αυτοφροντίδας στην Ιαπωνία
Τα ευρήματα επιστημονικής έρευνας για τη σεξουαλικότητα στη Γαλλία
Μεγάλο ποσοστό εφήβων ή ακόμα και μεγαλύτερων ατόμων είτε δεν τα χρησιμοποιούν καθόλου είτε τα χρησιμοποιούν λανθασμένα. Έτσι, πολλοί μολύνονται και δυστυχώς... το πάθημα δεν γίνεται πάντα μάθημα
Προτάσεις, tips και δοκιμασμένες συνταγές που σου εγγυώνται την επιτυχία
Το πρώτο βίντεο ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα των σεξεργαζόμενων ατόμων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.