- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Οι θαλάσσιες μεταφορές και η συμβολή τους στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, λόγω των καυσαερίων που εκπέμπουν τα πλοία, είναι κάτι που έχει απασχολήσει έντονα τη διεθνή κοινότητα ιδιαίτερα μετά την υπογραφή του Πρωτοκόλλου του Κιότο. Η νομοθεσία γίνεται αυστηρότερη για τις εκπομπές των ρύπων αλλά και η κρίση με τη σειρά της έχει δημιουργήσει την ανάγκη για πιο αποδοτικά πλοία. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) ως καυσίμου πλοίων για την Ανατολική Μεσόγειο. Η ελκυστική από οικονομικής πλευράς λύση του ΥΦΑ θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση της περιεκτικότητας των καυσίμων των πλοίων σε θείο από 3.5% σε 0.5% και κατ’ επέκταση και στη μείωση των ρύπων.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις μεταφορές, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο ναυτιλιακό κλάδο πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 40% μέχρι το 2050. Συνεπώς η χρήση καθαρότερων καυσίμων, όπως είναι το ΥΦΑ, συντελούν στην επίτευξη του στόχου. Μέσω του προγράμματος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συγχρηματοδοτήσει, με ποσό ύψους άνω των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, μελέτες για τη στήριξη της χρήσης του ΥΦΑ. Επιπλέον στο πρόγραμμα προβλέπεται και η δημιουργία δημόσιων εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο σε όλους τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια μέχρι το 2030.
Το έργο κατατάσσεται στα έργα προτεραιότητας και αποσκοπεί στο σχεδιασμό δικτύου και υποδομών για τη μεταφορά και την παροχή ΥΦΑ στην Ανατολική Μεσόγειο δηλαδή Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία καθώς και στον καθορισμό ενός πλαισίου για μια εύρυθμη και βιώσιμη αγορά. Εκτός από μια νέα βιώσιμη αγορά το έργο αποβλέπει και στην αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας καθώς και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας, της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας του στόλου.
Το Πρόγραμμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να υποστηρίξει την κατασκευή νέων υποδομών αλλά και για την αναβάθμιση των ήδη υφισταμένων και πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.